فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
نقشه سوئد
امتیاز 5 از 5 از بین 346 امتیاز دهنده به نقشه سوئد

نقشه سوئد

سوئد کشوری است که در شمال اروپا و شبه جزیره اسکاندیناوی واقع شده است. بر روی نقشه سوئد، این کشور از غرب با کشور نروژ، از شمال شرق با کشور فنلاند، از شرق با خلیج بوتنی، از جنوب شرق با دریای بالتیک و از جنوب غربی با دانمارک مجاورت دارد. پایتخت و بزرگترین شهر این کشور استکهلم می باشد. مختصات جغرافیایی در نقشه سوئد 59.21 درجه شمالی و 18.40درجه شرقی می باشد. مساحت این کشور 499.964 کیلومتر مربع است که بر روی نقشه سوئد سومین کشور بزرگ در اروپا می باشد. همچنین جمعیت این کشور بیش از 9.6 میلیون نفر می باشد که در هر یک کیلومتر مربع 21 نفر زندگی می کنند که نسان می دهد از تراکم جمعیت پایینی برخوردار است.

اگر به نقشه سوئد دقت کنید کوه های پوشیده از جنگل در منطقه نورلند در شمال، زمین های مرتفع یونکوپینگ در جنوب دریاچه دیستریکت در ناحیه مرکزی و جلگه حاصلخیز اسکانیا در منتها الیه بخش جنوبی این کشور قابل مشاهده می باشد.8.7 درصد خاک سوئد را آب تشکیل می دهد و در این کشور 97500 دریاچه طبیعی وجود دارد که بزرگترین آن ها دریاچه های Vänern و Vättern نام دارند.

بیش از نیمی از مساحت کل سوئد را نیز جنگل و مرتع تشکیل می دهد و به همین خاطر یکی از مهم ترین صنایع سوئد صنعت چوب و کاغذ محسوب می شود. میانگین بارش سالانه در آب و هوا سوئد از 200 سانتی متر در غرب و جنوب غربی، تا 50 سانتی متر در شرق و جنوب شرقی متغیر می باشد.

سوئد از 25 استان تشکیل شده است. با توجه به نقشه سوئد در یک تقسیم بندی کلی این کشور به سه بخش اصلی استان های شمالی Norrland، مرکزی Svealand و جنوبی Götaland تقسیم می شود. جزایر اولند Öland و گوتلند Gotland دو جزیره بزرگ سوئد محسوب می شوند، که در بخش جنوب شرقی کشور واقع شده اند و از جاذبه های گردشگری سوئد به شمار می روند.

درج نظر