فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
مشاغل مورد نیاز در سوئد
امتیاز 5 از 5 از بین 318 امتیاز دهنده به مهارت های شغلی سوئد

مشاغل مورد نیاز در سوئد

شرایط برای مهاجرانی که به قصد کار به سوئد سفر می کنند، از وضعیت مناسبی برخوردار می باشد. مجموعه قوانین کاری موجود در مهارت های شغلی سوئد این امر را بسیار ساده کرده است. کارکنانی که در مهارت های شغلی سوئد مشغول به کار هستند از حق و حقوق بسیار مناسبی برخور دارند، به طوری که این مسئله یکی از پایه های اساسی کار در سوئد به حساب می آید. همچنین برابری و مساوات در مهارت های شغلی سوئد، قانون مبارزه با تبعیض را به تصویب می رساند تا هر فردی بدون توجه به قومیت، مذهب، سن، جنسیت و معلولیت ها به کار مورد نظر خود بپردازد.

و اما مهارت های شغلی سوئد چه نیازمندی هایی دارد؟ و چه افرادی با توجه به تخصص خود می توانند راحت تر در این کشور مشغول به کار شود؟

با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد، سوئد با کمبود افراد با مهارت های ویژه در حرفه های خاص مواجه  است. 

از جمله مهارت های شغلی سوئد می توان به پرستاری، پزشکی، توسعه دهندگان سیستم، آشپزها و معلمان اشاره کرد، که ممکن است تا یک دهه آینده همچنان به افراد دارای این تخصص ها نیاز باشد. همچنین سوئد از افرادی که دارای خلاقیت در تمام زمینه هایی از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات تا شرکت های فعال در زمینه توسعه انرژی و تکنولوژی و ارائه نوآوری می باشند، بسیار استقبال می کند و آن ها را مورد حمایت خود قرار می دهد.

نکته قابل توجه این است که افراد غیر اروپایی پس از پایان تحصیل دانشگاهی خود می توانند برای شش ماه از دولت سوئد برای پیدا کردن کار در این کشور مجوز دریافت کنند. برای این کار لازم است ابتدا در مرکز کاریابی دانشگاه های سوئد ثبت نام کنید. همچنین نیاز دارید که حتما به زبان سوئدی تسلط کافی داشته باشید. یکی از کارهایی که در این زمینه به دانشجویان کمک می کند ارائه پایان نامه در یکی از شرکت های سوئدی می باشد. همچنین گذراندن دوره های کارآموزی در طول دوران تحصیل و شرکت در اتحادیه دانشجویی و بازدید از نمایشگاه های شغلی سوئد شما را بیشتر کمک خواهد کرد. افرادی که برای دریافت ویزا سوئد برای کار در این کشور اقدام می کنند حتما باید نسبت به همکاری خود با کارفرمایان سوئدی و تضمین کار از طرف آن ها مطمئن باشند.

 

درج نظر