فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
دانشگاه های سوئد
امتیاز 5 از 5 از بین 472 امتیاز دهنده به دانشگاه ها سوئد

دانشگاه های سوئد

دانشگاه های سوئد دارای کیفیت بالایی در سطح بین الملل می باشد. با توجه به اینکه در سال های اخیر جذب دانشجو از طرف دانشگاه های سوئد با شرط معدل و آزمون های مختلف انجام می شود، شرایط را برای افرادی که در سطوح پایین نتر علمی قرار دارند، سخت تر کرده است. این یکی از سیاست های دانشگاه های سوئد برای جذب افرادی با سطح علمی و انگیزه بالاتری می باشد. همین مساله کیفیت آموزش را افزایش داده است. لازم به ذکر است برای پذیرش این دانشگاه ها، حتما باید ویزا سوئد از نوع تحصیلی دریافت کنید و مدارک ویزا سوئد را به سفارت خانه سوئد ارائه دهید. در ادامه به نمونه ای از بهترین دانشگاه های سوئد اشاره خواهیم کرد.

• دانشگاه سلطنتی فناوری (KTH) که در شهر استکهلم سوئد قرار دارد. این دانشگاه رشته های مختلف فنی مهندسی را در مقاطع مختلف و در 9 دانشکده ارائه می دهد. دانشگاه KHT یکی از دانشگاه های سوئد می باشد که بیشترین دانشجوی بین المللی را در بین سایر دانشگاه ها دارد.

• دانشگاه اوپسالا (Uppsala University) که در شهر اوپسالا سوئد قرار گرفته است و قدیمی ترین دانشگاه سوئد و منطقه اسکاندیناوی می باشد. این دانشگاه هر ساله در بین صد دانشگاه برتر دنیا در رتبه بندی های جهانی قرار می گیرد. این دانشگاه دارای شش دانشکده می باشد که هر ساله بورسیه های فراوانی را به دانشجویان مستعد می دهد.

• دانشگاه لوند (Lund University) در سال 1666 در شهر لوند در استان اسکانیا سوئد قرار دارد. این دانشگاه دارای 8 دانشکده می باشد. این دانشگاه با سایر دانشگاه های برتر دنیا دارای تبادل دانشجو و همکاری پژوهشی می باشد و یکی از دانشگاه های برتر سوئد است.

• دانشگاه گوتنبرگ (University of Gothenburg) از دانشگاه های برتر سوئد می باشد. دارای 8 دانشکده در زمینه های هنرهای خلاق، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، علوم انسانی، آموزش و پرورش، فناوری اطلاعات، کسب و کار، اقتصاد و حقوق و علوم بهداشتی می باشد.

• دانشگاه صنعتی چالمرز (Chalmers University of Technology) در جنوب غربی سوئد و در شهر بندری یوتبوری قرار گرفته است. اساسی ترین حوزه تحصیلی آن بر تحقیقات و تحصیل در رشته های فنی مهندسی ، علوم پایه و معماری بنا شده است و یکی از معتبرترین دانشگاه های فنی در اروپا می باشد. تمام رشته های کارشناسی ارشدی که در این دانشگاه تدریس می شود به زبان انگلیسی است.

 

درج نظر