فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
قوانین تحصیل در سوئد
امتیاز 5 از 5 از بین 247 امتیاز دهنده به اطلاعات مفید سوئد

قوانین تحصیل در سوئد

کشور سوئد از جمله کشورهایی است که سیستم آموزشی استاندارد و استعداد محوری دارد و بسیاری از افراد را در سرتاسر دنیا به تحصیل در این دانشگاه ها تشویق می کند. قوانین تحصیل در سوئد تا قبل از سال 2011 تحصیل را به صورت رایگان میسر می کرد، متاسفانه پس از این سال تحصیل در این کشور همراه با هزینه می باشد. سوئد کیفیت دانشگاه های خود را در سطح اروپا ثابت کرده است، به همین دلیل در سال دانشجویان بین المللی بسیاری را جذب می کند.

در قوانین تحصیل در سوئد، کودکان از سن 7 سالگی به تحصیل مشغول می شوند. شروع مدارس از ماه آگوست تا ماه ژوئن و از اواخر ماه دسامبر تا ابتدای ژانویه می باشد. توجه داشته باشید که تحصیل در مقطع دبیرستان در سوئد نیازمند مدارکی از جمله سابقه تحصیلی، توصیه نامه، گواهی استطاعت مالی، مدرک زبان و.. می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی، طبق قوانین تحصیل در سوئد 4 سال به طول می انجامد. آموزش در این مقطع به زبان سوئدی می باشد به همین دلیل داشتن مدرک زبان سوئدی الزامی است. شروع ترم در ماه های ژانویه و سپتامبر می باشد. نمره مدرک زبان آیلتس باید 6 باشد و دانشجویان در حین تحصیل می توانند هفته ای 10 ساعت کار نیمه وقت داشته باشند.

دانشگاه های سوئد در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجو می پذیرند. این مقطع 2 سال می باشد و تدریس هم به زبان سوئدی و هم به زبان انگلیسی است. برای تحصیل در این مقطع باید دارای آیلتس 6.5 باشید. دانشجویان در این مقطع می توانند در هفته 20 ساعت کار به صورت نیمه وقت داشته باشند.

در قوانین تحصیل در سوئد مقطع دکتری 4 تا 5 سال می باشد و به دو زبان انگلیسی و سوئدی ارائه می شود. نمره زبان در این مقطع باید آیلتس 7 باشد و معدل دانشجو باید در رده A باشد. در صورتی که فرد متقاضی دارای مقالات ISI باشد، راحت تر می تواند پذیرش بگیرد. دانشجویان در این مقطع می توانند تا 30 ساعت در هفته کار پاره وقت داشته باشند. 

در قوانین تحصیل در سوئد برای پذیرش باید ابتدا با دانشگاه مورد نظر خود مکاتبه داشته و پس از ارسال رزومه تحصیلی منتظر تاییدیه پذیرش از این دانشگاه ها باشید. در صورت قبولی ویزا سوئد شما برای تحصیل در این کشور صادر خواهد شد و می توانید برای ادامه تحصیل وارد این کشور شوید.

درج نظر