فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
آب و هوای فرانسه
امتیاز 5 از 5 از بین 152 امتیاز دهنده به آب و هوا فرانسه

آب و هوای فرانسه

آب و هوا فرانسه معتدل و مدیترانه ای می باشد. در هر ناحیه و هر بخشی از فرانسه می توانید شاهد آب و هوایی متفاوت باشید. فرانسه دارای چهار فصل است اما در زمستان ها بارش برف بسیار کم می باشد. بنابراین آب و هوا فرانسه هیچوقت خیلی سرد نمی باشد. جالب است بدانید که در شهر برست، بین ماه های اکتبر و دسامبر (مهر تا آذر ماه) باران های شدید و طولانی مدت می بارد و هوا مه آلود می شود. خشک ترین ماه در فرانسه ماه مه یا اردیبهشت ماه می باشد. 

آب و هوا فرانسه در بخش های مختلف شامل آب و هوای مدیترانه ای، اقیانوسی، اقیانوسی مرطوب، سرد و زمستانی و... می باشد. آب و هوا فرانسه در مناطق مختلف به دلیل موقعیت جغرافیایی و مکان قرار گیری آن بخش متفاوت است. 

اما این کشور برای اینکه به خاطر این تنوع آب و هوایی گردشگران خود را از دست ندهد سعی در برگزاری فستیول هایی می باشد که اهمیت آن را کاهش دهد. این اتفاق بیشتر در فصل های بسیار گرم و یا سرد (در برخی مناطق)، اتفاق می افتد. تعریف های بسیار زیادی از فصل بهار در این کشور شنیده ایم که برای سفر بسیار جذاب می باشد.

ساحل مدیترانه ای که در جنوب فرانسه قرار دارد دارای آب و هوایی خشک می باشد. بهار و پاییز در این منطقه باران می بارد. تابستان ها نیز آفتاب تندی دارد که خوشبختانه رطوبت آن زیاد نیست.

در شهر پرووانس در بعضی مواقع در زمستان شاهد وزش باد گرم می باشد. اما در برتانی و نورماندی زمستان ها هوا بسیار ملایم و تابستان ها نیز خنک می باشد.

برای افرادی که قصد دریافت ویزا فرانسه را دارند و می خواهند از جاذبه های گردشگری فرانسه دیدن کنند، پیشنهاد می کنیم فصل های بهار و پاییز را برای انتخاب کنند. در این صورت هم می توانند از بهترین آب و هوا فرانسه استفاده کنند و هم اینکه هزینه کمتری برای اقمت در هتل های فرانسه را پرداخت کنند.

 

درج نظر