فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا پاکستان
امتیاز 5 از 5 از بین 513 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا پاکستان

جمهوری اسلامی پاکستان در جنوب آسیا واقع شده که در شمال به کوهستان های مرتفع، در جنوب غربی به فلات بزرگ بلوچستان و در اطراف رود سند به دشت های پنجاب و سند ختم می شود. بیشتر شهرهای پاکستان دارای آثار و بناهای تاریخی می باشد که به جذب توریست در این کشور کمک بسیار زیادی کرده است. آب و هوای مطبوع در این کشور مناظر و مکان های گردشگری بسیار جذابی را به وجود آورده است که نظاره کردن آن ها برای هر بیننده ای خالی از لطف نیست.

ایرانیان عزیز برای سفر به این کشور حتما باید ویزا پاکستان را دریافت کنند. برای دریافت ویزا پاکستان باید در سفارت این کشور حضور داشته باشید. این کشور برای تمامی متقاضیان واجد شرایط که قصد سفر به این کشور را داشته باشند، انواع ویزا پاکستان را دریافت می کند.

انواع ویزا پاکستان عبارت است از:

• ویزای توریستی پاکستان

• ویزای تحصیلی پاکستان

• ویزای تجاری پاکستان

• ویزای کار پاکستان

• ویزای درمان پاکستان

• ویزای مقامات رسمی پاکستان

• ویزای خبرنگار پاکستان

 

ویزای توریستی پاکستان

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری پاکستان را داشته باشند. توجه داشته باشید که با دریافت این نوع ویزا پاکستان اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را نخواهید داشت. این نوع ویزا برای اقامت یک ماهه در این کشور صادر می شود و به مدت سه ماه اعتبار دارد. این ویزا قابل تمدید نمی باشد و پس از 15 روز کاری صادر خواهد شد. توجه داشته باشید که پس از اتمام تاریخ ویزا باید این کشور را ترک کنید.

ویزای تحصیلی پاکستان

این نوع ویزا نیز برای افرادی صادر می شود که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند. برای دریافت پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه های پاکستان ابتدا باید رزومه تحصیلی خود را برای دانشگاه و یا موسسه آموزشی مورد نظر خود ارسال کنید. پس از تایید نامه ای مبنی بر اجازه تحصیل در این کشور صادر می شود، که باید به همراه سایر مدارک ویزا پاکستان به سفارت این کشور ارائه دهید. دانشجویان با استفاده از این نوع ویزا می توانند در طول مدت تحصیل بارها به این کشور سفر کنند. پس از اتمام تحصیل نیز موظف به ترک این کشور می باشید.

ویزای تجاری پاکستان

برای دریافت این نوع ویزا باید دارای توانایی مالی کافی برای سرمایه گذاری در این کشور باشید. همچنین تجار و بازرگانانی که قصد دارند با این کشور مراودات تجاری داشته باشند، نیز می توانند برای دریافت این نوع ویزا پاکستان اقدام کنند. برای دریافت این نوع ویزا پاکستان باید کارت بازرگانی خود را به همراه سایر مدارک ارائه دهید.

ویزای کار پاکستان

برای دریافت ویزای کار پاکستان باید از طرف یکی از کارفرمایان پاکستانی در این کشور استخدام شوید و تمامی مدارک مربوط به آن را از جمله قرارداد کاری، به سفارت خانه پاکستان ارائه دهید. در صورت رضایت طرفین این ویزا قابل تمدید می باشد.

ویزای درمان پاکستان

برخی افراد برای استفاده از خدمات درمانی که در کشور خود موجود نیست، به کشورهای دیگر مراجعه می کنند. برای درمان در این کشور باید ویزای درمان پاکستان را اخذ کنید. این افراد باید کپی از مدارک و پرونده پزشکی خود را با مهر و امضای دکتر و همچنین رزرو بیمارستان های مورد نظر برای درمان را به همراه سایر مدارک ویزا ارائه دهند.

ویزای مقامات رسمی پاکستان

این نوع ویزا نیز برای مقامات دولتی و دیپلمات های ایرانی صادر می شود، که برای دیدارهای رسمی به این کشور سفر می کنند.

ویزای خبرنگار پاکستان

ویزای خبرنگار پاکستان برای خبرنگاران رسمی کشور صادر می شود. این نوع ویزا پس از تایید سفارت قابل دریافت می باشد.

همچنین ویزا پاکستان از لحاظ تعداد دفعات ورود به این کشور به سه نوع ویزای یک بار ورود (Single) ویزای چندبار ورود (Multiple) و همچنین ویزا ترانزیت تقسیم می شود.

ویزای ترانزیت پاکستان این امکان را به مسافر می دهد، که از طریق فرودگاه های پاکستان به مقصد دوم خود پرواز کنند. در طول مدت اقامت خود در این کشور اجازه خروج از فرودگاه را نخواهید داشت و باید بلیط پرواز خود را به ماموران مرزی مربوطه ارائه دهید.

 

مراحل دریافت ویزا پاکستان

همان طور که گفتیم برای دریافت ویزا پاکستان باید به سفارت این کشور مراجعه کنید. ابتدا باید با توجه به ویزای مورد نظر خود فرم درخواست آن را به صورت آنلاین دریافت کنید. آن را به دقت پر کرده و  مهر و امضا کنید. پس از آن باید با توجه به ویزای مورد نظر خود، نسبت به جمع آوری مدارک ویزا پاکستان اقدام کنید. سپس برای مصاحبه در سفارت این کشور، وقت سفارت پاکستان را دریافت کنید.

توجه داشته باشید که نقص در پرونده می تواند از دلایل رجکت ویزا پاکستان شود، به همین دلیل باید تمامی مدارک را به صورت دقیق و به دور از ابهام فراهم کنید. در مصاحبه با افسر پرونده نیز باید تمامی دلایل سفر خود را به صورت واضح شرح دهید. همچنین کلیه اطلاعات شخصی و انگشت نگاری ها باید به سفارت تحویل داده شود. افرادی که دارای دعوتنامه پاکستان می باشند، باید آن را به همراه سایر مدارک ویزا ارائه دهند و تحویل آن را به زمان بعد از مصاحبه موکول نکنند، ممکن است از دلایل رجکت ویزا پاکستان شود.

برای دریافت ویزا پاکستان باید با توجه به نوع ویزا تمامی مدارک آن را ارائه دهید. در ادامه این مطلب به مدارک کلی که برای سفر به این کشور باید ارائه دهید، اشاره خواهیم کرد.

مدارک مورد نیاز ویزا پاکستان عبارت است از:

• اصل پاسپورت متقاضی که شش ماه اعتبار داشته باشد

• اصل و کپی از کارت ملی و شناسنامه 

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• اصل فرم درخواست ویزای مورد نظر

 

درج نظر