فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا گرینلند
امتیاز 5 از 5 از بین 235 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا گرینلند

گرینلند ممکن است فقط یک جزیره باشد! اما بزرگترین جزیره در دنیا به حساب می آید، که اکثریت آن را یخ پوشانده. این کشور متعلق به پادشاهی دانمارک می باشد و در آب های منجمد شمالی واقع شده است که از تراکم جمعیتی بسیار پایینی در دنیا برخوردار است.

دیدن از این سرزمین برای افرادی که علاقه مند به آب و هوای قطبی هستند، بسیار جذاب و دیدنی است. همچنین می توانید با حیات وحش قطبی بیشتر آشنا شوید و نهنگ ها و خرس های قطبی زیبا را از نزدیک مشاهده کنید. از تماشای طبیعت زیبایی که توسط یخچال های طبیعی در اقیانوس به وجود آمده است، لذت خواهید برد. کوهنوردی و پیاده روی در این منطقه نیز می تواند یکی دیگر از تفریحات گرینلند به حساب بیاید. این منطقه می تواند برای گردشگران بسیار جذاب و دیدنی باشد.

ایرانیان عزیزی که قصد سفر به این سرزمین را دارند باید حتما ویزا گرینلند دریافت کنند، تا اجازه ورود به این کشور را داشته باشند. برای دریافت ویزا گرینلند باید به سفارت خانه دانمارک در ایران مراجعه کنید.

این کشور د رمنطقه شنگن قرار ندارد اما مرزهای باز خود را با این کشورها حفظ می کند، بنابراین هیچ یک از شهروندان آن نیازی به تهیه ویزا نخواهند داشت. این کشور انواع ویزا گرینلند را در اختیار متقاضیان سفر به این کشور که واجد شرایط باشند، قرار می دهد.

انواع ویزا گرینلند عبارت است از:

• ویزای توریستی گرینلند

• ویزای تحصیلی گرینلند

• ویزای کار گرینلند

• ویزای تجارت گرینلند

• ویزای دیدار اقوام و بستگان گرینلند

 

ویزای توریستی گرینلند

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری گرینلند را داشته باشند. با دریافت ویزای توریستی گرینلند اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را نخواهید داشت. به طور کلی گردشگران می توانند به مدت 30 روز در این کشور اقامت داشته باشند. برای دریافت این نوع ویزا می توانید به آژانس های مسافرتی معتبر نیز مراجعه کنید.

ویزای تحصیلی گرینلند

برای دریافت ویزای تحصیلی گرینلند باید پذیرش تحصیلی را از یکی از دانشگاه های گرینلند دریافت کنید. یکی از دانشگاه های معتبر و بسیار شناخته شده در این منطقه (ایلیسی ماتوسارفیک) می باشد که سیستم دانمارکی دارد و باید به زبان Danish در آن تحصیل کنید. پس از تایید پذیرش نامه ای مبنی بر اجازه تحصیل در این دانشگاه برای متقاضی ارسال می شود، که باید به همراه سایر مدارک مربوطه به سفارت این کشور ارائه شود.

ویزای کار گرینلند

این نوع ویزا نیز برای افرادی صادر می شود، که قصد کار در این کشور را داشته، که عمدتا کار بسیار سختی می باشد. به این خاطر که ابتدا باید از طرف یکی از کارفرمایان گرینلند استخدام شوید. این پروسه بسیار سخت است، چرا که حتما باید دارای تخصص منحصر به فرد و یا رزومه کاری و تحصیلی مناسبی باشید، تا بتوانید در این کشور استخدام شوید. در این شرایط کارفرما باید نامه استخدام شخص را خطاب به سفارت خانه دانمارک در ایران ارسال کند.

ویزای تجارت گرینلند

ویزای تجارت گرینلند برای افرادی صادر می شود، که قصد تجارت و مراودات تجاری با این کشور را داشته باشند. همچنین تاجران و بازرگانانی که در این کشور سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت کرده اند نیز می توانند برای دریافت ویزای تجاری گرینلند اقدام کنند. با دریافت این نوع ویزا گرینلند، می توانید از امکانات و شرایط سفر به این کشور به دفعات در بازه زمانی مشخص استفاده کنید.

ویزای دیدار با اقوام و بستگان

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که یکی از بستگان و یا آشنایان آن ها شهروند این کشور باشد. در این صورت می تواند دعوتنامه گرینلند را از طرف این افراد دریافت کند. به این منظور ابتدا باید نسبت خود را با فرد دعوت کننده ثابت کنید. پس از تایید دعوتنامه باید تمامی مدارک ویزا گرینلند را در اختیار سفارت این کشور قرار دهید.

 

مراحل دریافت ویزا گرینلند

قبل هر اقدامی باید ویزای مورد نظر خود را از لیستی که در اختیار شما قرار دادیم، انتخاب کنید. سپس فرم درخواست ویزا گرینلند را از وبسایت سفارت دانمارک به آدرس http://www.ambteheran.um.dk دریافت کنید. مدارک مربوط ویزا گرینلند را نیز می توانید در این قسمت به صورت دقیق مطالعه کنید. جمع آوری این مدارک بسیار مهم است. نقص در پرونده می تواند از دلایل رجکت ویزا گرینلند شود. پس از اینکه از تکمیل مدراک خود اطمینان حاصل کردید، باید نسبت به دریافت وقت سفارت دانمارک اقدام کنید. در وقت سفارت این کشور باید علاوه بر ارائه مدارک، تمامی اطلاعات شخصی، انگشت نگاری و دلایل سفر خود به این کشور را به صورت کتبی ارائه دهید و در مصاحبه حضوری با افسر پرونده خود حضور پیدا کنید. حداقل زمان لازم برای دریافت وقت عادی سفارت برای مصاحبه و انگشت نگاری 40 روز کاری می باشد.

نکته قابل توجه این است که شهروندان کشورهای شمال اروپا (و نه شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا) نیازی به اخذ ویزا برای بازدید از جزیره گرینلند را ندارند.

دعوتنامه گرینلند یکی از راه هایی است که می توانید ویزای این کشور را سریعتر و راحت تر دریافت کنید. البته توجه داشته باشید که دریافت دعوتنامه این کشور به معنی اجازه ورود به گرینلند نمی باشد و تنها می تواند مراحل ویزا را سرعت بخشد.

توجه داشته باشید که دارندگان گدرنامه کانادا، استرلیا، نیوزلند، بریتانیا و ایالات متحده نیازی به ویزا برای اقامت کمتر از 90 روز در گرینلند را نخواهند داشت. در غیر این صورت باید برای دریافت ویزای اقامت گرینلند اقدام کنند. همچنین ویزای شنگن برای ورود به این سرزمین معتبر نمی باشد. متقاضیان ویزا گرینلند باید در پاسپورت خود دارای حداقل دو صفحه خالی باشند. توصیه می کنیم برای دریافت ویزا گرینلند سه ماه قبل از تاریخ سفر خود به این کشور برای دریافت ویزا اقدام کنید.

تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شده و با مهر و امضای رسمی دارالترجمه تایید شود. هزینه این نوع ویزا نیز حدودا 60 یورو می باشد، که باید در زمان حضور در سفارت خانه پرداخت شود. 

در ادامه این مطلب به ارائه مدارکی که به طور کلی برای دریافت ویزا گرینلند نیاز دارید، می پردازیم.

 

مدارک مورد نیاز ویزا گرینلند عبارت است از:

• گذرنامه معتبر متقاضی که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد

• اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضی به همراه ترجمه و کپی از تمام صفحات آن

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• کپی از تمامی صفحات سند مالکیت که به نام متقاضی باشد (در صورت وجود)

• گواهی تمکن مالی صادره از امور بین الملل بانک به همراه ریز پرینت سه ماه آخر برای دارندگان حساب جاری

دعوتنامه گرینلند (در صورت وجود)

• کپی از قراردادهای سپرده های کوتاه مدت یا بلند مدت برای دارندگان حساب های سپرده (حداقل مانده موجودی حساب باید حداقل 50 میلیون تومان برای هر نفر باشد)

• ارائه مدارک شغلی متقاضی که برای کارمندان بخش خصوصی ارائه گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی همراه با گواهی سابقه بیمه تامین اجتماعی 1 سال قبل از سفر لازم می باشد، کارمندان بخش دولتی نیز باید کپی از آخرین حکم کارگزینی و آخرین فیش حقوقی تحویل دهند. برای صاحبان شرکت های خصوصی کپی از روزنامه رسمی تاسیس شرکت و آخرین تغییرات و برای کسبه ارائه جواز کسب و یا کارت بازرگانی الزامی است.

• ارائه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان

• کپی از تمامی ویزاهای قبلی

• بیمه مسافرتی

• ارائه بلیط رفت و برگشت به یکی از فرودگاه های گرینلند

• رزرو یکی از هتل های گرینلند

 

درج نظر