فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا مراکش
امتیاز 5 از 5 از بین 248 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا مراکش

کشور مراکش در شمال غربی و شاخ آفریقا ئاقع شده است. این کشور دارای معماری های زیبای اسلامی می باشد، که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. این کشور از قله های مرتفع گرفته تا شن زارهای سرخ بیابانی رنگ آمیزی بسیار جذابی دارد و برای بسیاری از گردشگران بازدید از آن بسیار هیجان انگیز می باشد. سواحل زیبای این کشور نیز از دیگر مناظر زیبا و پر بازدید در این کشور می باشد.

مراکش برای تمامی مسافرانی که قصد بازدید از این کشور را داشته و واجد شرایط باشند، ویزا مراکش صادر می کند. ویزا مراکش براساس هدف از سفر به این کشور به انواع مختلفی تقسیم می شود.

 

انواع ویزا مراکش عبارت است از:

• ویزای توریستی مراکش

• ویزای تحصیلی مراکش

• ویزای کاری مراکش

• ویزای تجاری مراکش

• ویزای پژوهشی مراکش

 

ویزای توریستی مراکش

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری مراکش را داشته باشند. توجه داشته باشید که با دریافت این نوع ویزا اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را نخواهید داشت. برای دریافت ویزای توریستی مراکش باید به سفارت خانه مراکش مراجعه حضوری داشته باشید. این نوع ویزا قابل تمدید نمی باشد و برای اقامت کوتاه مدت متقاضی در این کشور صادر می شود.

ویزای تجاری مراکش

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد سرمایه گذاری، ثبت شرکت و یا کسب درآمد در این کشور را داشته باشند. این افراد باید توانایی مالی کافی برای سرمایه گذاری در این کشور را داشته باشند. متقضایان ویزای تجاری مراکش باید به همراه سایر مدارک ویزا مراکش کارت بازرگانی خود را نیز ارائه دهند.

ویزای تحصیلی مراکش

افرادی که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند، می توانند برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند. این افراد ابتدا باید پذیرش تحصیلی این کشور را از یکی از موسسات و یا دانشگاه های مراکش دریافت کنند. پس از آن در صورت تایید باید نامه ای را که مبنی بر اجازه تحصیل در موسسه و یا دانشگاه مورد نظر می باشد را به همراه سایر مدارک ویزا مراکش به سفارت تحویل دهند. دانشجویان باید پس از اتمام تاریخ ویزای خود از این کشور خارج شوند.

ویزای کاری مراکش

افرادی که دارای تخصصی خاص و منحصر به فرد می باشند باید برای دریافت ویزای کاری مراکش اقدام کنند. این افراد باید تجارب کافی و همچنین رزومه تحصیلی مناسبی داشته باشند تا بتوانند شغل مورد نظر خود را دریافت کنند. برای دریافت ویزای کاری این کشور باید ابتدا از طرف یکی از کارفرمایان و یا یکی از شرکت های مراکشی دعوتنامه کتبی که در آن قرارداد کاری ذکر شده است، دریافت شده و به همراه سایر مدارک این کشور به سفارت خانه مراکش ارائه شود.

ویزای پژوهشی مراکش

این نوع ویزا نیز برای دانشمندان و محققانی صادر می شود، که امکان تحقیقات برروی پروژه آن ها در این کشور امکان پذیر می باشد و می توانند از طرف موسسه و یا شرکتی که پروژه تحقیقاتی آن ها را مورد حمایت قرار می دهند، دعوتنامه کتبی دریافت کنند. این افراد باید تمامی مدارک تحقیقاتی خود را به سفارت این کشور ارائه دهند.

 

مراحل دریافت ویزا مراکش

برای دریافت ویزای مراکش ابتدا باید ویزای مورد نظر خود را انتخاب و فرم درخواست آن را به صورت آنلاین از سایت سفارت این کشور دریافت کنید. فرم ویزا را حتما از یک ماه قبل از ورود به سفارت مراکش پر کنید و از تمامی مدراک قبل از ورود به سفارت کپی تهیه کنید. توجه داشته باشید که این فرم باید برای هر فرد به صورت جداگانه پر شود. فرم تقاضای درخواست کنندگان زیر 16 سال باید به همراه امضای هردو والدین شخص باشد.

پس از آن باید برای دریافت وقت سفارت مراکش اقدام کنید. در ملاقات حضوری که در سفارت این کشور ترتیب داده می شود باید تمامی مدارک مربوط به ویزای خود را تهیه کرده و در همان روز به افسر پرونده ارائه دهید.

دریافت دعوتنامه مراکش می تواند یکی از مواردی باشد که دریافت ویزای این کشور را آسان تر کند. در این صورت باید فرد دعوت کننده یکی از شهروندان این کشور باشد. دعوتنامه باید خطاب به سفارت این کشور در ایران نوشته شود و تمامی مدارک و اطلاعات شخص دعوت کننده به همراه آن ارسال شود.

 

مدارک مورد نیاز ویزای مراکش عبارت است از:

• اصل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار وبه همراه گذرنامه های قبلی متقاضی

• شش قطعه عکس 4*3 رنگی و زمینه سفید

• اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی از آن

• اصل گواهی حساب بانکی به همراه مهر و امضا بانک که به زبان انگلیسی باشد (باید حداقل موجودی حساب یا سپرده برای هر نفر 500 میلیون ریال باشد)

• اصل و ترجمه مدارک شغلی، این مدارک برای پزشکان شامل پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی و یا کارت نظام پزشکی می باشد. وکلا باید پروانه وکالت خود را ارائه دهند. مشاغل دولتی نیز باید حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی یا نامه ای از سازمان مربوطه با ذکر سمت، مدت اشتغال و میزان حقوق دریافتی، تاییدیه مرخصی و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان را ارائه دهند. مشاغل غیر دولتی نیز باید گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه، به همراه فیش حقوقی و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان را ارائه دهند. معلمان و اساتید دانشگاهی نیز باید اصل حکم کارگزینی و گواهی اشتغال به کار را به همراه فیش حقوقی و سابقه تامین اجتماعی با مهر سازمان را تحویل دهند.

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان

• گواهی بازنشستگی

• افراد زیر 18 سالی که بدون همراهی والدین خود به این کشور سفر می کنند، حتما باید رضایت نامه محضری ارائه دهند و به زبان انگلیسی ترجمه کنند.

• خانم های خانه دار باید مدارک شغلی و مالی همسر خود را ارائه دهند

• چک رمزدار یا ضمانت نامه بانکی حداقل به مبلغ 500 میلیون تومان برای ضمانت برگشت به کشور

• دعوتنامه از شرکت مراکشی (برای ویزای کار و تجاری مراکش)

• رزرو بلیط رفت و برگشت به این کشور

• رزرو یکی از هتل های مراکش

• بیمه مسافرتی برای تمامی متقاضیان

 
 

درج نظر