فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
هزینه اخذ ویزای آلمان
امتیاز 5 از 5 از بین 136 امتیاز دهنده به اطلاعات مفید آلمان

هزینه اخذ ویزای آلمان

برای سفر به آلمان باید ویزا آلمان تهیه شود. متقاضی سفر به آلمان حتما باید دلیل موجهی برای سفر به آلمان و یا دعوتنامه آلمان را در دست داشته باشد. تحصیل در آلمان و داشتن پذیرش دانشگاهی، دعوتنامه کاری، دعوتنامه تجاری و یا توریستی می تواند از دلایل موجه سفر به آلمان باشد. اما با توجه به صدور ویزای شنگن از سفارت آلمان داشتن دعوتنامه و یا پذیرش دانشگاهی کافی نیست و سفارت آلمان در ایران برای صدور ویزا آلمان اختیار تام دارد.

متقاضیان در هنگام مراجعه حضوری به سفارت خانه آلمان که در تهران واقع شده است، باید تمامی مدارک ویزا آلمان را به همراه پرداخت تمام هزینه های ویزا ارائه دهند. قیمت ویزا آلمان می تواند در موارد مختلف (استثناها) و نوع ویزا متغیر باشد اما هزینه های ابتدایی و قیمت ویزا آلمان ثابت است.

توجه داشته باشید که هنگام مراجعه به سفارت خانه آلمان حتما باید هزینه ویزا آلمان را به صورت نقدی و به واحد پول کشور مورد نظر همراه داشته باشید. این هزینه در ابتدای کار و برای تشکیل پرونده شخص و بررسی مدارک ویزا آلمان دریافت می شود. متقاضیان حتما باید مبلغ 60 یورو را در روز مصاحبه حضوری به صندوق سفارت آلمان پرداخت کنند. عموما نتیجه ویزا آلمان پس از 50 روز اعلام می شود.

توجه داشته باشید که هنگام تحویل مدارک ویزا آلمان خود به سفارت خانه آلمان رسیدی به شما جهت مدارک ویزا ارائه می شود که در آن زمان و تاریخ مراجعه بعدی شما برای دریافت نتیجه ویزا آلمان اعلام شده است.

از دیگر هزینه هایی که برای سفر به آلمان باید پرداخت شود و پرداخت آن به عهده مسافر می باشد، پرداخت هزینه بیمه مسافرتی است. برای کشورهای اروپایی بیمه مسافرتی حتما باید تا مبلغ 30 هزار یورو و یا 50 هزار دلار تهیه شود. همچنین توصیه می کنیم در هنگام سفر و اقامت در آلمان حتما مقداری از هزینه های خود را به صورت نقدی به همراه خود داشته باشید.

 

درج نظر