فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اقتصاد روسیه
امتیاز 5 از 5 از بین 283 امتیاز دهنده به شرایط اقتصادی روسیه

اقتصاد روسیه

شرایط اقتصادی روسیه پس از فروپاشی اتحادیه شوروی بسیار فاجعه بار بود. پس از روی کار آمدن پوتین و رسیدن ارثی 70 درصدی از اتحادیه شوروی تا حدودی شرایط اقتصادی روسیه را بهبود بخشید. این ارثیه تحول وسیعی را برای سرپا شدن روسیه به ارمغان آورد. این مسئله توجه جهانیان را به روسیه جلب کرد و همچنین پیشرفت های نظامی فراوانی برای این کشور داشت.

لازم به ذکر است که از قوانین و مقررات اقامت در روسیه دریافت ویزا روسیه می باشد که برا اساس اهداف مختلف سفر به ین کشور از جمله کاری، تجاری و سرمایه گذاری دارای تقسیم بندی می باشد.

روسیه بیشترین ذخایر گازی، که این مقدار حدود یک چهارم ذخایر گازی دنیا را تشکیل می دهد، دارد و همچنین بزرگترین صادر کننده گاز می باشد. روسیه رتبه دوازدهم را در تولید ناخالص ملی دارد و از لحاظ قدرت خرید دارای رتبه ششم در دنیا می باشد. 

بخش کشاورزی نیز در شرایط اقتصادی روسیه بی تاثیر نبوده است و یکی از ستون های اقتصادی در این کشور می باشد. این کشور در سال 2016 در بخش کشاورزی بسیار فعال تر بوده و صادرات بیشتری نسبت به بخش تسلیحات داشته است. جالب است بدانید که صنعت اسلحه سازی 20 درصد از فرصت های شغلی این کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین صنعت هواپیما سازی حدود 350 هزار فرصت شغلی در این کشور به وجود آورده است.

از دیگر صنایع تاثیر گذار در شرایط اقتصادی روسیه هوا - فضا می باشد که بیش از صدها شرکت و 250 هزار نفر موقعیت شغلی ایجاد کرده است.

روسیه همچنین دارای بزرگترین ذخایر فلزات دنیا می باشد. یکی از ارزشمندترین این فلزات طلا می باشد که روسیه دارای رتبه ششم در ذخایر طلای دنیا است. ذخایر طلای روسیه در سال 2016 به یک هزار و پانصد تن رسید. این کشور در تولیدات الماس نیز فعالیت داشته و بزرگترین تولیدات الماس را در جهان دارد. حجم تولید الماس در روسیه معادل 25 درصد از حجم تولید الماس در دنیا می باشد.

 

درج نظر