فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اقتصاد آلمان
امتیاز 5 از 5 از بین 208 امتیاز دهنده به شرایط اقتصادی آلمان

اقتصاد آلمان

آلمان یکی از کشورهای مهم در اروپا است، که مهم ترین موقعیت را از نظر شرایط اقتصادی اروپا دارد. شرایط اقتصادی آلمان در بسیاری از مواقع باعث نجات اروپا از رکود شده است، همانطور که در سال 2012 و 2013 رشد اقتصادی آلمان اروپا را از رکود اقتصادی نجات داد. این کشور رتبه چهارم تولید ناخالص در داخل کشور (نرخ تبدیل ارز) و رتبه پنجم را در تولید ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید) را در جهان دارد. شرایط اقتصادی آلمان، سطح پایین فساد و سطح بالای نوآوری، نیروی کار مجرب و سرمایه بسیار بالایی که در این کشور وجود دارد،باعث شده این کشور برای کار و سرمایه گذاری نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار مناسب باشد. لازم به ذکر است که از میان 500 شرکت بزرگ در دنیا، 37 شرکت در آلمان قرار دارد، از این رو آلمان کشور مهمی در دنیا از لحاظ علم و فناوری محسوب می شود. 

سیاست اقتصادی آلمان را می توان به عنوان اقتصاد اجتماعی آزاد توصیف کرد. در این سیاست دخالت دولت بر شرایط اقتصادی آلمان به حداقل می رسد. صنایع و خدمات دو بخش مهم اقتصاد کشور آلمان می باشد. 

جالب است بدانید که آلمان در سال 2005 سومین کشور جهان از نظر قدرت صنعتی و اقتصادی شده است. رشد اقتصادی در آلمان به حدی است که پیش بینی شده است در سالهای آینده کاهش درصد بیکاری، افزایش دستمزدها، رشد مصرف کالاهای داخلی و وارداتی را در آلمان شاهد خواهیم بود. نرخ بیکاری در این کشور در سال 2014، 5.1 درصد بوده است. آلمان تنها کشور در بین پنج صادر کننده بزرگ اسلحه در دنیاست، که عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل نیست. محصولاتی که در آلمان ساخته می شود، به خصوص در صنایع شیمیایی، خودرو، ماشین آلات و تجهیزات در سطح دنیا از تقاضای بالایی برخوردار است. لازم به ذکر است که آلمان سومین کشور صادر کننده در دنیا بعد از چین و ایالات متحده می باشد. برای اقامت در آلمان و یا سرمایه گذاری در این کشور حتما باید ویزا آلمان را تهیه کنید و مدارک ویزا آلمان را به صورت کامل به سفارت خانه آلمان بدهید.

 

درج نظر