فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
نقشه ترکیه
امتیاز 5 از 5 از بین 110 امتیاز دهنده به نقشه ترکیه

نقشه ترکیه

در نقشه ترکیه اگر دقت کنید، در تقاطع میان اروپا و آسیا و در نیمکره شمالی قرار دارد. ترکیه بر روی نقشه در جنوب شرقی اروپا و غرب آسیای میانه واقع شده است و بین مدار35 درجه و 50 دقیقه الی 42 درجه و 6 دقیقه عرض شمالی و 35 درجه الی 44 درجه و 48 دقیقه طول شرقی نصف النهار گرینویچ قرار گرفته است. ترکیه در منطقه آناتولی قرار دارد. می توان گفت که در 1200 سال قبل از میلاد یونانی ها به آناتولی مهاجرت کردند و شهر بیزانس را تاسیس کردند. نقشه ترکیه در دوران های مختلف دست خوش تغییرات در مرزهای آن شده است. کشور ترکیه از 10 ایالت و 3 ناحیه تشکیل شده است و حدودا 3.427 شهر و روستا در ترکیه قرار دارد. همچنین این کشور مهد تاسیس بسیاری از کشورها بوده است. 

امروزه دسترسی به نقشه ترکیه از طریق اپلیکیشن ها بسیار راحت شده است، و مسافران به راحتی می توانند با توجه به مراکز بازدید و جاذبه های گردشگری ترکیه به نقشه آن دسترسی داشته باشند. همچنین می توانید نقشه گردشگری ترکیه را نیز برای خود تهیه کنید تا جایی را از قلم نندازید.

گفته شده است که امپراطوری عثمانی در سال 1453 قسطنطنیه (ترکیه امروزی) را فتح کرده و تا آفریقا و دریای سرخ سرزمین های خود را گسترش داده است. قسطنطنیه در آن زمان بعد از تقسیم امپراطوری رم، پایتخت امپراطوری بیزانس شد. جمهوری ترکیه در سال 1932 تاسیس شد و بعد از معاهده لوزان، آنکارا را به عنوان پایتخت ترکیه انتخاب کردند.

ترکیه با کشورهایی از جمله بلغارستان، یونان، گرجستان، ارمنستان، عراق و سوریه هم مرز است. 

ترکیه به عنوان مستطیلی قابل تصور است که طول آن از شرق تا غرب که شامل آرارات تا چنار قلعه می باشد در حدود 1660 کیلومتر و عرض آن به طور متوسط 550 کیلومتر می باشد. جالب است بدانید که شکل هندسی این کشور اثرات مثبتی را در شرایط اقتصادی ترکیه گذاشته است. برای ایرانیان متقاضی سفر به ترکیه نیازی به تهیه ویزا ترکیه نمی باشد.

 

درج نظر