فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
درباره ترکیه
امتیاز 5 از 5 از بین 424 امتیاز دهنده به درباره ترکیه

درباره ترکیه

برای سفر به ترکیه و بازدید از این کشور، توصیه می کنیم ابتدا مقداری درباره ترکیه مطالعه کنید تا بتوانید از مدت زمان حضورتان در این کشور بهترین استفاده را ببرد. در حال حاضر ترکیه یکی از کشورهای توریستی مهم در منطقه محسوب می شود. ترکیه دارای قدمتی تاریخی با فرهنگی غنی در بین مردمانش می باشد، که از دیر باز مورد توجه ملیت های مختلف بوده است. یکی از مهم ترین منابع درآمد ترکیه، صنعت توریسم در این کشور می باشد. از جمله شهرهای توریستی ترکیه استانبول، آنتالیا، بدروم، کوش آداسی، مارماریس و آلانیا را می توان نام برد.

پایتخت ترکیه آنکارا می باشد و بزرگترین شهر آن استانبول است. واحد پول ترکیه لیر می باید و مردم آن به زبان ترکی صحبت می کنند. جمعیت ترکیه حدودا 73 میلیون نفر می باشد. آب و هوا در ترکیه به دلیل اینکه از سه جهت با دریا احاطه شده است متغیر است، ولی معمولا آب و هوای ترکیه معتدل و مرطوب می باشد. درباره ترکیه و شرایط اقتصادی ترکیه می توان گفت که شانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا را دارد. همچنین مذهب رسمی در این کشور اسلام می باشد. شاید جالب باشد بدانید که قسطنطنیه در قدیم نام همان استانبول کنونی بوده که در گذشته پایتخت امپراطوری رم بوده است.

برای گشت و گذار در ترکیه می توانید با یک برنامه ریزی مناسب از بیشتر مراکز تاریخی و طبیعت زیبای ترکیه دیدن کنید و در عین حال از بازارهای شلوغ آن بهترین خرید را انجام دهید. از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری ترکیه می توانیم به موزه ایاصوفیه، قصر توپکاپی، مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد، بازار بزرگ استانبول، آب انبار باسیلیکا، برج گالاتا، کلیسای چورا استانبول، کاخ با شکوه دلما بهچه و... اشاره کنیم. در حال حاضر سفر به ترکیه برای ایرانیان نیاز به ویزا ترکیه ندارد و ایرانیان می توانند تنها با گذرنامه خود به راحتی از مرز عبور کنند.

 

درج نظر