فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اقتصاد اتریش
امتیاز 5 از 5 از بین 221 امتیاز دهنده به شرایط اقتصادی اتریش

اقتصاد اتریش

شرایط اقتصادی اتریش سطح بالایی از زندگی را برای مردم این کشور فراهم کرده است. شرایط اقتصادی اتریش حتی نسبت به سایر کشورهای اروپایی و سایر کشورهای مطرح دنیا پیشرفت داشته است و در بین 20 کشور برتر از نظر اقتصادی قرار گرفته است. می توان گفت که تا دهه 80 میلادی بسیاری از صنایع اتریش ملی شدند که در سال های اخیر با خصوصی سازی سطح مالکیت دولت در اتریش به میانگین سطح مالکیت دولت های دیگر اتحادیه اروپا نزدیک شده است.

در آمارهای اعلام شده توسط سازمان صندوق های بین المللی پول و بانک جهانی، اتریش رتبه چهاردهم و در آمار منتشر شده از سازمان ملل این کشور در رتبه هفدهم از نظر میزان ثروتمندی قرار دارد.

شرایط اقتصادی اتریش از سال ها قبل، تحت تاثیر آلمان بوده، تا زمانی که اتریش به اتحادیه اروپا پیوست و وابستگی خود را نسبت به آلمان کاهش داد و ارتباط خوبی با سایر کشورهای اروپایی پیدا کرد.

شرایط اقتصادی اتریش در سال های اخیر بسیار مدرن و کار آمد بوده و  اساس و پایه آن بر روی صنایع کوچک می باشد. این کشور همچنین از ایده های نو و خلاقانه بسیار استقبال می کند و آن ها را مورد تشویق قرار می دهد. همچنین تجارت بین المللی در این کشور بسیار فعال است و خدمات و محصولات این کشور با موفقیت در سایر کشورهای جهان مورد استقبال قرار می گیرد.

همچنین می توان گفت، بزرگترین منبع درآمد خارجی اتریش صنایع توریسم و گردشگری می باشد که در سال های اخیر بیشترین رشد را در بین سایر بخش های اقتصادی داشته است. بسیاری از گردشگران علاقه مند به بازدید از جاذبه های گردشگری اتریش می باشند. لازم به ذکر است که در قوانین و مقررات اتریش برای ورود به این کشور حتما باید ویزا اتریش را تهیه نمایید. در بخش کشاورزی نیز این کشور را می توان یکی از تولید کننده های بزرگ مواد ارگانیک و فرآورده های لبنی در اروپا معرفی کرد.

شرایط اقتصادی اتریش در بخش صادرات نیز بسیار فعال بوده و از جمله محصولاتی که این کشور صادر می کند می توان به ماشین آلات، تجهیزات، موتور خودرو و قطعات آن، کاغذ و مقوا، کالاهای فلزی، شیمیایی، آهنی و فولادی، کالاهای نساجی و مواد غذایی اشاره کرد.

 

درج نظر