فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
قوانین تحصیل در اتریش
امتیاز 5 از 5 از بین 244 امتیاز دهنده به اطلاعات مفید اتریش

قوانین تحصیل در اتریش

برای تحصیل در اتریش باید حتما در کنکور سراسری یا دانشگاه آزاد پذیرفته شده باشید، در این صورت می توانید برای ادامه تحصیل پذیرش یکی از دانشگاه های اتریش را دریافت کنید. برای این کار می تونید بعد از پذیرش برای انتقال از دانشگاه مبدا در ایران اقدام کنید. لازم به ذکر است که صرفا با داشتن 12 سال تحصیل و مدرک دیپلم نمی توانید برای پذیرش دانشگاه اتریش اقدام کنید، و حتما باید در یکی از آزمون های سراسری و یا دانشگاه آزاد پذیرفته شده باشید. پس از قبولی در کنکور، حتما باید سه ترم را در کالج، فقط به یادگیری زبان آلمانی بپردازید. البته بعضی از دانشگاه های اتریش نیازی به دانستن زبان آلمانی ندارند و می توان به زبان انگلیسی در آنها تحصیل کرد. برای این امر باید مدارک خود مبنی بر گواهی اشتغال به تحصیل و ریز نمرات تایید شده و گواهی عدم منع تحصیلی در دانشگاه خود به همراه سایر مدارک مورد نیاز را به دانشگاه مورد نظر در اتریش ارسال کنید، تا برای پذیرش بررسی شود. ممکن است در بررسی ها نیازی به گذراندن مجدد دروسی که پاس شده است، نباشد. لازم به ذکر است که هزینه گذراندن دوره زبان در اتریش 380 یورو در هر ترم می باشد. هزینه تحصیل در بیشتر دانشگاه های اتریش تک نرخی و یا رایگان است.

اگر شخصی در ایران لیسانس دانشگاه آزاد باشد نمی تواند برای فوق لیسانس ناپیوسته اقدام کند، حتما باید برای فوق لیسانس پیوسته در خواست دهد. متقاضی می تواند در دانشگاه، درخواست ارزشیابی مدارک ویزا و تحصیلی خود را بدهد، که در این صورت مشخص می شود از چه ترمی در لیسانس می تواند به طور پیوسته تحصیلات خود را ادامه دهد. اشخاصی که لیسانس دانشگاه دولتی در ایران دارند می توانند، برای فوق لیسانس اقدام کنند اما این باز هم بستگی به دانشگاه اتریش دارد، به این خاطر که دانشگاه های اتریش نسبت به دانشگاه های ایران یک سال جلوتر است، و ممکن است شخص از یک سال پایین تر ادامه دهد. 

مهلت ثبت نام در دانشگاه های اتریش:

برای دوره سپتامبر: مهلت ارائه مدارک اول ژانویه

برای ورودی فوریه: مهلت ارائه مدارک اول آگوست

طبق قوانین و مقررات اتریش، دانشجویان به صورت پاره وقت اجازه کار دارند. تقریبا هزینه اقامت و زندگی در اتریش خصوصا در پانسیون با اتاق مستقل و امکانات متفاوت از 180 تا 300 یورو شروع می شود. هزینه خورد و خوراک نیز به خود شخص بستگی دارد و از 200 تا 350 یورو در ماه تخمین زده شده است. 

مدارک لازم برای تحصیل در اتریش:

• ترجمه رسمی مدارک دیپلم و ریز نمرات

• ترجمه رسمی مدرک و ریز نمرات مقطع پیش دانشگاهی

• ترجمه رسمی مدرک و ریز نمرات لیسانس

• ترجمه رسمی کارت ملی و شناسنامه

• ترجمه رسمی کارت پایان خدمت (ویژه آقایان)

• نامه قبولی در کنکور

• اسکن و کپی صفحه اول پاسپورت و و صفحاتی که دارای مهر است

• گواهی اشتغال به تحصیل در رشته مربوطه از دانشگاه

• 12 قطعه عکس پاسپورتی زمینه سفید

 

درج نظر