فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا سوئیس
امتیاز 5 از 5 از بین 251 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا سوئیس

کشور سوئیس در اروپای غربی واقع شده و دارای طبیعت منحصر به فردی می باشد. این مسئله باعث شده که سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این کشور به آن سفر کنند. به غیر از طبیعت بکر و زیبای سوئیس می توانیم از اقتصاد روبه رشد این کشور نیز یاد کنیم که برای بسیاری از تجار، بهترین مکان برای سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار می باشد. در حال حاضر این کشور یکی از قطب های گردشگری اروپا محسوب می شود، که سالانه تعداد بازدید بالایی از این کشور وجود دارد.

این کشور اروپایی یکی از هم پیمانان شنگن می باشد، که برای ورود به خاک آن حتما باید ویزای شنگن سوئیس را تهیه کنید. این کشور برای تمامی افرادی که واجد شرایط سفر به سوئیس می باشند، با اهداف مختلف، ویزا سوئیس صادر می کند.

انواع ویزا سوئیس عبارت است از:

• ویزای توریستی سوئیس

• ویزای تحصیلی سوئیس

• ویزای تجاری سوئیس

• ویزای کاری سوئیس

• ویزای پزشکی سوئیس

• ویزای دیدار با اقوام و خانواده سوئیس

 

ویزای توریستی سوئیس

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری سوئیس را داشته باشند. با دریافت ویزای توریستی سوئیس اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را نخواهید داشت. این نوع ویزا یک بار ورود می باشد و قابل تمدید نیست. به همین دلیل متقاضیان پس از اتمام تاریخ ویزای خود باید این کشور را ترک کنند. برای دریافت آن حتما باید در سفارت این کشور حضور داشته و در مصاحبه با افسر پرونده شرکت کنید. ویزای توریستی سوئیس بسیار پرطرفدار است و مدت زمان صدور آن 10 روز کاری می باشد.

ویزای تحصیلی سوئیس

ویزای تحصیلی سوئیس برای افرادی صادر می شود که قصد ادامه تحصیل در این کشور را داشته باشند. این افراد ابتدا باید پذیرش تحصیلی خود را از یکی از موسسات و یا دانشگاه های سوئیس دریافت کنند. متقاضی باید تمامی مدارک تحصیلی خود را برای موسسه آموزشی و یا دانشگاه مورد نظر ارسال کند، تا پس از تایید اجازه تحصیل در آن را پیدا کند. در صورت تایید نامه ای مبنی بر اجازه تحصیل فرد ارسال می شود، که باید به همراه سایر مدارک ویزای این کشور به سفارت خانه سوئیس ارائه دهید.

ویزای کاری سوئیس

این نوع ویزا برای افرادی که قصد کار در این کشور را داشته باشند، صادر می شود. این افراد باید دعوتنامه کتبی از یکی از کارفرمایان و یا شرکت های واقع در سوئیس، به همراه قرارداد استخدام در آن را دریافت کرده باشند. توجه داشته باشید که نمی توانید ابتدا ویزای کاری را دریافت کرده، سپس برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود وارد این کشور شوید. شغل ایده آل در این کشور برای افرادی پیدا می شود، که دارای رزومه تحصیلی و تجارب کاری مرتبط باشند و همچنین به زبان رسمی این کشور به اندازه کافی مسلط باشند.

ویزای تجاری سوئیس

ویزای تجاری سوئیس برای افرادی صادر می شود، که توانایی مالی کافی برای سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در این کشور را داشته باشند. همچنین تجار و بازرگانانی که قصد مراودات تجاری با این کشور را دارند، می توانند برای دریافت ویزای تجاری سوئیس اقدام کنند. هر چند سرمایه گذاری در سوئیس که خود در امنیت و اقتصاد پایدار دارای رتبه بالایی می باشد، کار بسیار دشواری است و باید از تمامی قوانین کشورهای عضو شنگن پیروی کنید. توجه داشته باشید که متقاضیان باید به همراه سایر مدارک ویزای سوئیس کارت بازرگانی خود را نیز ارائه دهند.

ویزای پزشکی سوئیس

این کشور به دلیل پیشرفت هایی که در زمینه پزشکی داشته، مقصد بسیاری از افراد برای درمان می باشد. با توجه به توصیه برخی از پزشکان به ادامه پروسه درمان در خارج از کشور به بیماران خود، می توانید برای طی کردن این پروسه به این کشور مراجعه کنید. بیماران باید تمامی مدارک و پرونده پزشکی خود، به همراه مهر و امضا دکتر مربوطه، و همچنین رزرو بیمارستان مورد نظر در این کشور را به همراه سایر مدارک ویزا به سفارت این کشور ارائه دهد. این کشور برای همراهان بیمار که ایشان را در طول این سفر همراهی می کنند نیز ویزای همراه بیمار صادر می کند.

ویزای دیدار با اقوام و دوستان سوئیس

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که یکی از اقوام درجه یک و یا آشنایان خود را در این کشور داشته باشند. این افراد حتما باید مقیم و یا شهروند سوئیس باشند تا بتوانند برای شما دعوتنامه سوئیس را ارسال کنند. دعوتنامه سوئیس یکی از مواردی است که برای دریافت این نوع ویزا سوئیس الزامی است و باید به همراه سایر مدارک ویزا سوئیس به سفارت این کشور ارائه شود. در صورتی که فرد دعوت کننده، بخواهد تمامی مخارج و محل اقامت فرد خارجی را تقبل کند، باید مدارک مرتبط با تمکن مالی خود را به همراه اطلاعات شخصی، از جمله محل اقامت را ارسال کند. در غیر این صورت فرد دعوت شونده، باید خود تمامی هزینه های اقامت در سوئیس را بپردازد و تمامی مدارکی که نشان دهنده توانایی مالی وی برای پرداخت هزینه ها در این کشور است، را به سفارت سوئیس ارائه دهند.

همان طور که گفتیم ویزا سوئیس به صورت شنگن صادر می شود و متقاضیان باید تمامی پروسه دریافت ویزای شنگن را طی کنند. و اما ویزای شنگن دارای قوانینی در زمان اختصاص ویزای خود می باشد که در ادامه، به توضیح آن می پردازیم.

انواع ویزای شنگن سوئیس عبارت است از:

• ویزای نوع A یا ویزای ترانزیت که به معنی استفاده از فرودگاه های شنگن برای تعویض پرواز به کشوری خارج از حوزه شنگن می باشد. توجه داشته باشید که مسافر اجازه خروج از فرودگاه را تا قبل از فرا رسیدن زمان پرواز دوم خود نخواهد داشت.

• ویزای نوع B یا ویزای عبور می باشد که مسافر اجازه خروج از فرودگاه را دارد و می تواند از طریق مرزهای خاکی این کشور عبور کرده و به کشورهای خارج از حوزه شنگن سفر کند.

• ویزای نوع C که همان ویزای توریستی می باشد، که اکثر ایرانیان با آن وارد منطقه شنگن می شوند.

• ویزای نوع D یا ویزای بلند مدت سوئیس می باشد، که معمولا برای تجار و بازرگانانی صادر می شود تا بتوانند در طول سال بارها به این کشور سفر کنند و اقامت طولانی تری داشته باشند.

نکته قابل توجه این است که اگر از کل مدت زمان اقامت 90 روزه خود در این کشور استفاده کرده اید، باید به مدت سه ماه خارج از منطقه شنگن باشید تا بتوانید مجددا برای دریافت ویزای شنگن اقدام کنید. در صورتی که بخواهید بیشتر از 90 روز در این کشور اقامت داشته باشید، باید برای دریافت ویزای اقامت سوئیس درخواست بدهید.

توجه داشته باشید که تهیه ویزای شنگن لزوما به معنی تضمینی برای ورود به محدوده شنگن نمی باشد. به این معنی که اگر دارای ویزای شنگن سوئیس هستید، لزوما نمی توانید از کشور ایتالیا وارد محدوده شنگن شوید. ورود به منطقه شنگن حتما باید از طریق کشوری باشد، که ویزا برای آن صادر شده است. پس از ورود به این کشور می توانید بدون نیاز به ویزا، بین کشورهای حوزه شنگن به راحتی سفر کنید.

 

مراحل دریافت ویزای سوئیس

همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم، برای دریافت ویزای سوئیس باید تمامی مراحل اخذ ویزای شنگن را طی کنید. برای این کار باید از تمامی قوانین اخذ ویزای شنگن پیروی کنید.

ابتدا باید فرم درخواست ویزای مورد نظر خود را از سایت سفارت دریافت کرده و آن را به صورت دقیق و کامل پر کنید. این فرم باید به یکی از زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسه و یا ایتالیایی پر شود.

در مرحله بعدی باید وقت سفارت سوئیس را برای انجام مراحل انگشت نگاری، تحویل مدارک و مصاحبه دریافت کنید. وقت سفارت این کشور را می توانید از طریق تماس با سفارت خانه سوئیس دریافت کنید. توجه داشته باشید که مصاحبه فقط به صورت حضوری انجام می شود و امکان انجام اقدامات لازم به صورت آنلاین برای ایرانیان وجود ندارد. توصیه می کنیم برای شروع پروسه دریافت ویزا سوئیس حتما از سه ماه قبل از تاریخ سفر خود اقدام کنید. دریافت و انجام مصاحبه در سفارت ممکن است 8 هفته به طول انجامد.

افراد بالای 12 سال باید شخصا مدارک ویزا سوئیس را به سفارت این کشور ارائه دهند و برای ارائه اطلاعات بیومتریک با این مرکز همکاری کنند.

دعوتنامه سوئیس یکی از مواردی است که می تواند به شما برای دریافت ویزای سوئیس بسیار کمک کند. البته توجه داشته باشید که دریافت دعوتنامه سوئیس به معنای اجازه ورود به این کشور نمی باشد و تنها می تواند شما را در انجام پروسه آن کمک کرده و به آن سرعت بخشد. دعوتنامه باید از سوی فردی که مقیم و یا شهروند این کشور است، صادر شود. دعوتنامه نیز مانند ویزا سوئیس دارای انواع مختلفی از نظر هدف سفر به این کشور می باشد. فرد دعوت کننده باید نامه کتبی دعوت را از جانب خود خطاب به سفارت این کشور در ایران بنویسد و تمامی مدارک و اطلاعات شخصی به همراه گواهی تمکن مالی را ارسال کند.

توصیه می کنیم که دعوتنامه را حتما به همراه سایر مدارک ویزا ارائه دهید و تحویل آن را به روزهای پس از مصاحبه در سفارت واگذار نکنید، زیرا ممکن است یکی از دلایل رجکت ویزای سوئیس شود.

در صورتی که متقاضی دارای تمکن مالی کافی نباشد و یا نتواند آن را ثابت کند، ممکن است از طرف مقامات مسئول نیاز به ارائه اعلامیه مربوط به اسپانسر شیپی داشته باشد. در این تاییدیه شخصی که قصد حمایت مالی متقاضی را داشته باشد، باید تمامی هزینه های متقاضی را از جمله، هزینه درمان احتمالی در طول مدت اقامت در سوئیس و یا سایر هزینه هایی که باعث رفاه اجتماعی متقاضی مورد نیاز باشد، را ضمانت کند. هزینه ای که برای اسپانسر شیپی در نظر گرفته می شود 30 هزار فرانک سوئیس می باشد، که شامل مواردی است که شخص به صورت منفردانه یا به صورت گروهی و تا 10 نفر را حمایت می کند. فرم این درخواست را نمی توانید به صورت آنلاین دریافت کنید و برای تهیه آن حتما باید به سفارت این کشور مراجعه کنید.

هزینه ویزا سوئیس برای کودکان زیر شش سال رایگان، برای کودکان 6 تا 12 سال 35 یورو و برای افرد بالای 12 سال 60 یورو می باشد، که باید این مبلغ را زمان حضور در سفارت بپردازید. این مبلغ باید به صورت نقدی و به واحد پول سوئیس پرداخت شود و در صورت رجکت ویزا، قابل برگشت نمی باشد.

سفارت خانه سوئیس در تهران، الهیه، خیابان شریفی منش، کوچه یاسمن، پلاک 2 واقع شده و می توانید، در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح الی 12 ظهر برای انجام امور ویزا سوئیس به آن مراجعه کنید.

 

مدارک مورد نیاز ویزا سوئیس

• اصل فرم درخواست ویزا سوئیس

• گذرنامه متقاضی که دارای شش ماه اعتبار باشد

• اصل و کپی از کارت ملی و شناسنامه متقاضی

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• در صورتی که متقاضی قبلا ویزای شنگن و یا ویزای کشورهای معتبر را دریافت کرده است باید از مهر ورود و خروج آن کپی ارائه دهد

• ارائه نامه تمکن مالی و ارائه گردش شش ماه آخر حساب بانکی

• ارائه گواهی اشتغال به کار که باید در آن سمت، میزان حقوق و مرخصی ذکر شده باشد و به همراه فیش حقوقی (برای کارمندان و کارگران) ارائه شود. افرادی که خود از صاحبان مشاغل هستند، باید پروانه کسب و یا ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی خود را ارائه دهند. 

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان

• ارائه گواهی بازنشستگی

• بیمه مسافرتی با پوشش 30 هزار یورو

• سند مالکیت به نام متقاضی (در صورت وجود)

• رزرو یکی از هتل های سوئیس

• ارائه کپی از بلیط رفت و برگشت به این کشور

دعوتنامه سوئیس (در صورت وجود)

 

درج نظر