فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
دانشگاه های سوئیس
امتیاز 5 از 5 از بین 104 امتیاز دهنده به دانشگاه ها سوئیس

دانشگاه های سوئیس

دانشگاه های سوئیس از سطح بالای از کیفیت و آموزش برخوردار است. دانشگاه های سوئیس به دو دسته تقسیم می شوند، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گروه یک (ممتاز) و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گروه دو (خوب) که تفاوت آن ها در سطح کیفیت های متفاوت می باشد.

در ادمه به معرفی برخی از دانشگاه های سوئیس می پردازیم.

• دانشگاه زوریخ دانشگاهی دولتی است که در شهر زوریخ واقع شده است و بزرگترین دانشگاه سوئیس می باشد. رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شود در زمینه هنر، فلسفه و الهیات، علوم کاربردی، دامپزشکی، علوم پزشکی، حقوق و اقتصاد می باشد.

• دانشگاه های صنعتی زوریخ از مهمترین  و بهترین دانشگاه های سوئیس می باشد و در شهر زوریخ واقع شده است. این دانشگاه طبق رده بندی که توسط موسسه اروپایی تحقیقات دانشگاهی صورت گرفته، در رده 24 دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفته است. این دانشگاه در رشته های مهندسی در رده 13 و در رشته های علوم و ریاضیات در رده 15 جهان قرار گرفته است.

• دانشگاه لوزان سوئیس که از قدیمی ترین دانشگاه های سوئیس به حساب می آید و در سال 1537 تاسیس شده است. در این دانشگاه 7 دانشکده و حدود 10 هزار دانشجو و 2200 پژوهشگر مشغول به فعالیت است.

• دانشگاه نوشاتل که از دانشگاه های فرانسوی سوئیس می باشد و در سال 1828 تاسیس شده است. جالب است بدانید که دکتر مصدق از این دانشگاه فارغ التحصیل شده است.

• مؤسسه پلس تکنیک فدرال لوزان LPFL یکی از دو دانشگاه پلی تکنیک فدرال سوئیس است. این موسسه در شهر لوزان سوئیس قرار دارد. طبق رده بندی آکادمیک دانشگاه های جهان در رشته های مهندسی در جایگاه اول اروپا و در جایگاه 15 دنیا قرار دارد.

• دانشگاه‌های علوم کاربردی سوئیس که از هفت دانشگاه عمومی و دو دانشگاه خصوصی تشکیل شده است. هفت دانشگاه عمومی تاییدیه خود را در سال 1998 از شورای فدرال کسب کرده اند و دو دانشگاه خصوصی در سال های 2005 و 2008 تاییدیه خود را از شورای فدرال کسب کرده اند.

طبق قوانین و مقررات سوئیس برای تحصیل در این کشور حتما باید ویزا سوئیس برای هدف تحصیلی صادر شود تا اجازه تحصیل در این کشور را داشته باشند.

درج نظر