فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
شرایط زندگی در مالزی
امتیاز 5 از 5 از بین 396 امتیاز دهنده به زندگی در مالزی

شرایط زندگی در مالزی

زندگی در مالزی یکی از گزینه های محبوب برای ایرانیانی است که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی دارند. برای اقامت های طولانی مدت در مالزی باید حتما ویزا مالزی تهیه شود. این کشور دارای مزیت های زیادی برای زندگی در مالزی می باشد، و اما این مزیت ها چیست؟

شرایط کاری مناسب، مدارس بین المللی با کیفیت آموزشی بالا، آب و هوای بسیار مطبوع، نظام درمانی با کیفیت و مخارج نه چندان بالای زندگی در مالزی از مزایای آن است.

کمپانی های مالزی برای استخدام کارمند در صورتی از افراد خارجی استفاده می کنند که هیچ فرد مالایی توانایی انجام کار مورد نظر آن ها را نداشته باشد. در این صورت برای کار و زندگی در مالزی می توانید از شرکت های بین المللی ایرانی که در این کشور مشغول به کار هستند کمک بگیرید تا راحت تر بتوانید به شرایط مناسب کاری برسید.

شهرهای اصلی برای زندگی در مالزی، کوالالامپور، جرج تاون و جوهور بهرو می باشد. هزینه زندگی در کوالالامپور به نسبت دو شهر دیگر بالاتر است و اگر کار مناسبی در این کشور ندارید زندگی در این شهر را توصیه نمی کنیم. واحد پول مالزی رینگیت است. قیمت مسکن در کوالالامپور بین 300 هزار RM تا 2 میلیون RM می باشد.

قیمت ماشین در مالزی بالا است. اما می توانید با استفاده از سایت های مالایی نسبت به پیدا کردن ماشین های دست دوم اقدام کنید. حداقل قیمت ماشین در مالزی 500 هزار RM می باشد.

هزینه زندگی در مالزی به صورت روزانه خیلی پایین تر از کشورهای اروپایی می باشد. برای پایین آوردن هزینه های خورد و خوراک می توانید به رستوران های محلی بروید. رستوران های غربی هزینه هایی به نسبت بالاتر دارند. همچنین قیمت بنزین و رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی پایین می باشد. اما اگر بخواهید با تاکسی در این کشور رفت و آمد کنید باید به نسبت مسافت طی شده هزینه بالایی پرداخت کنید.

 

درج نظر