فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا پرتغال
امتیاز 5 از 5 از بین 359 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا پرتغال

پرتغال غربی ترین کشور اروپایی است که در همسایگی اسپانیا قرار دارد و با این کشور شبه جزیره ایبری را تشکیل می دهند. پایتخت این کشور لیسبون می باشد. شهرهای پرتغال برای گردشگران بسیار زیبا و دیدنی است و سالانه افراد زیادی از این کشور دیدن می کنند.

برای ورود به خاک پرتغال حتما باید ویزا پرتغال را تهیه کنید. پرتغال یکی از کشورهای عضو معاهده شنگن می باشد، به همین دلیل باید ویزای شنگن اخذ شود. برای دریافت ویزا شنگن حضور شخص متقاضی در سفارت این کشور الزامی می باشد. لازم به ذکر است که از تاریخ یکم آگوست 2018 کلیه امور صدور ویزا پرتغال از جمله تحویل مدارک و ثبت اطلاعات بیومتریک و سایر موارد بر عهده کارگزار سفارت خانه پرتغال در ایران (VFS Global) می باشد.

این کشور انواع ویزا پرتغال را برای ایرانیان واجد شرایط صادر می کند. ویزا پرتغال متناسب با هدف سفر به این کشور به انواع مختلفی تقسیم می شود.

انواع ویزا پرتغال عبارت است از:

• ویزای توریستی پرتغال

• ویزای تجاری پرتغال

• ویزای پزشکی پرتغال

• ویزای علمی و فرهنگی پرتغال

• ویزای مقامات رسمی

• ویزای تحصیلی پرتغال

• ویزای ازدواج پرتغال

• ویزای کودکان زیر سن قانونی پرتغال

• ویزای کار پرتغال

 

ویزای توریستی پرتغال

این نوع ویزا برای افرادی که قصد گردشگری و بازدید از جاذبه های گردشگری پرتغال را داشته باشند، صادر می شود. برای سفر توریستی باید ویزای شنگن پرتغال تهیه شود. همچنین مدارک مربوط به ویزای توریستی پرتغال باید در اختیار سفارت این کشور قرار گیرد. برای دریافت این نوع ویزا پرتغال، مصاحبه حضوری در سفارت الزامی می باشد.

ویزای پزشکی پرتغال

برخی افراد ممکن است به بیماری هایی دچار شوند، که امکانات و علم درمان آن در کشور وجود نداشته باشد. در این صورت می توانند برای درمان به سایر کشورها، همچون پرتغال برای معالجه مراجعه کنند. برای درمان و معالجه در این کشور باید ویزای پزشکی پرتغال را تهیه کنید. در این صورت مدارک مربوط به ویزای پزشکی از جمله یک دعوتنامه از سوی خانواده و یا بستگان که بتوانند محل اقامت و هزینه های شما را در این کشور تضمین کنند، کمک شایانی در سرعت بخشیدن دریافت ویزای پزشکی پرتغال خواهد کرد. اما مدارک دیگری که ارائه آن ها الزامی می باشد، شامل مدارک و پرونده پزشکی بیمار، به همراه اطلاعات پزشک معالج می باشد.

ویزای تجاری پرتغال

این نوع ویزا برای افرادی که قصد تجارت و سرمایه گذاری در این کشور را داشته باشند، صادر می شود. در این صورت باید درخواست ویزای تجاری پرتغال داده شود. این افراد باید تمامی مدارک ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری خود در این کشور را به همراه سایر مدارک ویزا پرتغال ارائه دهند.

ویزای علمی و فرهنگی پرتغال

این نوع ویزا پرتغال برای دیدارهای علمی، کنفرانس ها، همایش ها، محافل فرهنگی و هنری، بازدید از نمایشگاه ها و... صادر می شود.

ویزای مقامات رسمی

برای دیدارهای دیپلماتیک بین دو کشور و مقامات رسمی دولت برای سفر به پرتغال صادر می شود.

ویزای تحصیلی پرتغال

این نوع ویزا پرتغال برای افرادی که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند، صادر می شود. این افراد باید ابتدا پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه های پرتغال را کسب کرده و تمامی مدارک آن را از جمله نامه تایید دانشگاه مورد نظر به همراه سایر مدارک ویزای تحصیلی، ارائه دهند. لازم به ذکر است که پس از اتمام تحصیلات در این کشور می توانید جهت اقامت در پرتغال اقدام کنید.

ویزای ازدواج پرتغال

ویزای ازدواج در پرتغال به چند دسته تقسیم می شود، که شامل ویزای کشور پرتغال از طریق ازدواج با یک پرتغالی، ویزا از طریق نامزدی با فرد پرتغالی و ویزا ازدواج از طریق ازدواج با فردی مقیم پرتغال می شود.

برای دریافت این نوع ویزا حتما باید از طرف فرد پرتغالی که قصد ازدواج با وی را دارید، دعوتنامه ای برای انجام مراسم ازدواج در این کشور دریافت کنید. در این دعوتنامه نیاز است که تمامی اطلاعات فرد پرتغالی درج شده و همچنین مدارک ازدواج با وی نیز ارسال شده باشد. همچنین جهت تقبل هزینه های اقامت فرد خارجی در این کشور باید تمامی مدارک تمکن مالی از طرف فرد دعوت کننده در اختیار سفارت قرار گیرد.

ویزای کار پرتغال

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد کار و اقامت در این کشور را داشته باشند. در این صورت ابتدا باید بتوانند طبق قوانین و مقررات پرتغال شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و با توجه به آن توسط کارفرمای پرتغالی استخدام شوند. این کار برای ایرانیان بسیار دشوار می باشد. به این خاطر که حتما باید دارای مهارت های ویژه و خاصی باشید تا بتوانید برای استخدام در این کشور انتخاب شوید. 

ویزای کودکان زیر سن قانونی پرتغال

این کشور امکاناتی را فراهم کرده است که کودکان زیر سن قانونی برای دیدار با اعضای خانواده خود در سایر کشورها به راحتی بتوانند ویزا پرتغال را دریافت کرده و به این کشور سفر کنند.

انواع ویزای شنگن پرتغال عبارت است از:

ویزای نوع A که به آن ویزای ترانزیت فرودگاهی نیز گفته می شود و طبق آن مسافران می توانند برای پرواز دوم خود از فرودگاه های بین المللی این کشور استفاده کنند. در این صورت در مدت زمان اقامت در فرودگاه های پرتغال اجازه خروج از آن را نخواهند داشت.

ویزای نوع B یا ویزای عبور می باشد، که در این نوع ویزا اجازه خروج از فرودگاه را داشته و می توانید با استفاده از مرزهای خاکی این کشور از آن عبور کرده و به کشورهای دیگر سفر کنید.

ویزای نوع C که همان ویزای کوتاه مدت می باشد و برای مقاصد توریستی صادر می شود.

ویزای نوع D یا ویزای بلند مدت که اجازه اقامت بیشتر از 90 روز را به افراد می دهد و بیشتر بازرگانان و تاجران از این نوع ویزا استفاده می کنند.

در صورتی که ویزا شنگن پرتغال را تهیه کرده باشید به این مفهوم نمی باشد، که می توانید از سایر کشورهای عضو شنگن وارد این منطقه شوید. طبق قوانین ویزای شنگن ورود به این منطقه حتما باید از طریق کشوری باشد که ویزا برای آن صادر شده است. پس از ورود می توانید بین تمامی کشورهای عضو شنگن به راحتی رفت و آمد کنید. در صورتی که می خواهید مجددا ویزای شنگن دریافت کنید، حتما باید به مدت 3 ماه در خارج از حوزه شنگن حضور داشته باشید.

همچنین ویزا پرتغال از لحاظ تعداد دفعات ورود به این کشور به دو نوع Single (یک بار ورود) که مسافر تنها می تواند برای یک بار ورود به این کشور از آن استفاده کند و قابل تمدید نمی باشد و ویزای Multiple (چندبار ورود) که بیشتر مورد استفاده تاجران و بازرگانان قرار می گیرد و با استفاده از آن می توان در مدت زمان مشخص بارها به این کشور وارد و از آن خارج شد، تقسیم می شود.

 

مراحل دریافت ویزا پرتغال

برای دریافت ویزا پرتغال ابتدا باید ویزا مورد نظر خود را مشخص کرده و فرم درخواست آن را به صورت آنلاین و از سایت سفارت این کشور دریافت کنید. پس از آن باید با ارسال ایمیل و ارائه اطلاعات شخصی خود به کارگزار سفارت پرتغال برای دریافت وقت ملاقات حضوری و بررسی پرونده خود اقدام کنید. پس از تایید ایمیل تمامی مدارک از شما دریافت شده و وقت ملاقات حضوری، که حدودا به مدت 20 روز بعد صادر می شود، اعلام خواهد شد. پس از ثبت نام آنلاین به متقاضی کد رهگیری داده می شود، که با استفاده از آن می توانید تمامی مراحل را پیگیری کرده و از آن اطلاع پیدا کنید. در این مدت زمان متقاضیان باید با توجه به ویزا مورد نظر خود نسبت به جمع آوری مدارک مورد نیاز اقدام کنند. لازم به ذکر است که وظیفه صدور و تایید پرونده های متقاضیان و درخواست آن ها تنها به عهده سفارت این کشور می باشد و کارگزار این کشور تنها وظیفه جمع آوری اطلاعات و ارائه وقت سفارت پرتغال را دارا می باشد.

توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات وارد شده در فرم درخواست باید به زبان انگلیسی باشد و همچنین باید تمامی مدارک نیز توسط مترجم رسمی ترجمه و ممهور به مهر تایید وزارت خارجه و دادگستری شود.

این فرم درخواست باید برای هر کدام از متقاضیان به صورت مجزا پر شود. تمامی هزینه های ویزا پرتغال به صورت نقدی و به یورو (وحد پول پرتغال) در زمان مصاحبه حضوری دریافت می شود. افرادی از جمله کودکان زیر 12 سال، مقام های دولتی و رسمی و نیز اعضای هیئت های تجاری از انجام انگشت نگاری معاف می باشند.

هزینه صدور ویزا پرتغال برای کودکان زیر شش سال رایگان می باشد. این هزینه برای افرادی که بالای 12 سال دارند 60 یورو و برای افراد 6 تا 12 سال نیز حدود 35 یورو می باشد.

توصیه می کنیم برای دریافت ویزا پرتغال از یک ماه قبل از سفر خود اقدام کنید، تا اگر نقص در پرونده از دلایل رجکت ویزا پرتغال بود، برای بر طرف کردن آن اقدام کنید.

در صورتی که دعوتنامه پرتغال را دریافت کرده اید، آن را به همراه سایر مدارک ویزا پرتغال ارائه دهید. توجه داشته باشید که حتما دعوتنامه را به همراه سایر مدارک ارائه دهید و ارسال آن را به زمان های بعد از مصاحبه موکول نکنید.

 

مدارک مورد نیاز ویزا پرتغال عبارت است از:

• اصل فرم درخواست ویزا پرتغال

• دو قطعه عکس رنگی 4*6 و زمینه سفید

• گذرنامه متقاضی که اعتبار آن سه ماه بیشتر از تاریخ ویزا باشد و کپی از آن که توسط متقاضی امضا شده باشد

• کپی از تمامی ویزاهای قبلی دریافت شده از سایر کشورها در طول سه سال گذشته

• همراه داشتن کلیه پاسپورت های قبلی که تاریخ اعتبار آن ها تمام شده و یا تعویض شده باشد

• گواهی اشتغال به کار که برای افرادی که دارای کسب و کار می باشند شامل اصل و کپی روزنامه رسمی با درج آگهی ثبت شرکت و همچنین کپی از هرگونه تغییرات شرکت، در صورتی که دارای کارت بازرگانی می باشید باید اصل آن را که توسط وزارت بازرگانی صادر شده است، ارائه دهید. افردی که دارای موسسه و یا شرکت می باشند باید مدارک دال بر اثبات فعال بودن شرکت را ارائه دهند. کارمندان دولتی نیز باید آخرین فیش حقوقی و نامه استخدامی کارگزینی و لیست بیمه ای که برایتان واریز شده است را در اختیار سفارت این کشور قرار دهند.

دعوتنامه پرتغال (در صورت وجود، که در آن باید تمامی اطلاعات فرد دعوت کننده از جمله آدرس محل اقامت، اطلاعات شخصی و تمکن مالی را در اختیار سفارت قرار دهید)

• در صورتی که فرزندان با یکی از والدین در حال سفر هستند رضایت و اجازه رسمی پدر و یا مادر، با ترجمه رسمی و ممهور به مهر وزارت خارجه و دادگستری الزامی می باشد

• رزرو یکی از هتل های پرتغال به همراه تایید

• بیمه مسافرتی برای ورود به منطقه شنگن با حداقل پوشش که باید به مبلغ 30 هزار یورو و یا 50 هزار دلار باشد

• رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما به یکی از فرودگاه های پرتغال

• اصل شناسنامه و کارت ملی و کپی از تمامی صفحات آن

• گواهی تمکن مالی و ارائه ریز صورت حساب و لیست سه ماهه گردش حساب بانکی متقاضی

 

درج نظر