فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
نقشه بلژیک
امتیاز 5 از 5 از بین 221 امتیاز دهنده به نقشه بلژیک

نقشه بلژیک

بلژیک در غرب اروپا قرار دارد و پایتخت آن بروکسل می باشد. اگر به نقشه بلژیک توجه کنید، این کشور با فرانسه، لوکزامبورگ، آلمان و هلند همسایه می باشد. مساحت این کشور در نقشه بلژیک 30.528 کیلومتر مربع است. در نقشه بلژیک این کشور به سه منطقه تقسیم می شود. فلندر در شمال که مردم آن به زبان هلندی صحبت می کنند. والونیا در جنوب که فرانسوی زبان ها در آن زندگی می کنند و بروکسل که زبان های هلندی و فرانسوی هر دو از زبان های اصلی می باشند.

اگر به خطوط ساحلی این کشور بر روی نقشه بلژیک توجه کنید، 66.5 کیلومتر مربع را تشکیل خواهد داد. همچنین مختصات جغرافیایی آن بر روی نقشه بلژیک 50 درجه و 50 دقیقه شمالی و 4 درجه شرقی می باشد. 

از شهرهای عمده بلژیک نیز می توان به آردن، آنتورپن، لیئژ، گنت، شارلروی، مالین، کورترای، نامور، بروگه و مونس اشاره کرد. فلات جنگلی آردن در شمال شرقی این کشور واقع شده است. همچنین جلگه های مرکزی بلژیک منطقه ای مهم از نظر کشاورزی می باشد. منطقه شمالی مسطح و کم ارتفاع می باشد و شامل فلات ماسه ای کمپن لند در شرق و جلگه فلاندر در غرب است. 

رودهای مهم بلژیک شلدت (شلد یا اسکو)، موز و سامبر می باشد. همچنین در نقشه بلژیک بلندترین نقطه به ارتفاع 694 متر، بوترانژ می باشد. در اطلاعات کشور بلژیک سه منطقه جغرافیایی مهم وجود دارد، دشت ساحلی در شمال غربی، فلات مرکزی و کوه‌ های آردن در جنوب شرقی. دشت ساحلی عمدتاً شامل تپه‌ های شنی و پُلدرها (زمین ‌های خشک‌ شده از دریا) می‌ شوند. منطقه جغرافیایی دوم، روان و پیش رونده است که دره های حاصلخیز را در بر می گیرد و توسط زهکشی های متعدد آبیاری می شود. سوم منطقه جغرافیایی که آردن نام دارد و ناهموار تر از دو مورد اول می باشد. انبوه جلگه‌ های جنگلی، که بسیار صخره‌ ای‌ است و برای کشاورزی چندان مناسب نمی ‌باشد، و تا فرانسه شمالی وسعت یافته ‌اند که از ویژگی های بلژیک می باشد.

درج نظر