فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
نقشه اسپانیا
امتیاز 5 از 5 از بین 456 امتیاز دهنده به نقشه اسپانیا

نقشه اسپانیا

کشور اسپانیا عضو اتحادیه اروپا است و کشوری مستقل می باشد که برای ورود به آن حتما باید ویز اسپانیا را تهیه کنید. بر روی نقشه اسپانیا، از سمت جنوب شرق با دریای جبل الطارق و مدیترانه، از سمت شمال شرقی با کشور فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از قسمت غرب و شمال غرب با کشور پرتغال و اقیانوس اطلس همجوار می باشد.

اگر به نقشه اسپانیا خوب دقت کنید، می بینید که طویل ترین مرز را با پرتغال داشته که حدود 1214 کیلومتر می باشد.  همچنین بر روی نقشه اسپانیا می توانید جزائر بالئاری در دریای مدیترانه و جزایر قناری در اقیانوس اطلس مشاهده کنید. علاوه بر این ها تعدادی جزاریر غیر مسکونی نیز در سمت مدیترانه ای تنگه جبل الطارق متعلق به اسپانیا می باشد. این جزایر شامل جزایر چافاریناس، آلهوسماس و جزیره کوچک پرخیل و جزیره آلبوران که بین اسپانیا و شمال آفریقا قرار دارد، می باشد. جالب است بدانید که جزیره کوچک فاسان که در رودخانه بیداسوآ قرار دارد تحت حاکمیت مشترک اسپانیا و فرانسه می باشد.

اسپانیا دارای 505.992 کیلومتر مربع مساحت بر روی نقشه اسپانیا می باشد، که پنجاه و دومین کشور بزرگ جهان محسوب می شود. در مقایسه با نقشه فرانسه این کشور 47 هزار کیلومتر مربع کوچک تر از آن بوده و همچنین 81 هزار کیلومتر مربع بزرگتر از ایالت کالیفرنیای آمریکا می باشد.

لازم به ذکر است اسپانیا بین مدار 26 و 44 درجه شمالی و نصف‌ النهار 5 و 19 درجه شرقی قرار دارد.

تقسیمات کشوری بر روی نقشه اسپانیا این کشور را به 17 بخش و دو شهر خود مختار تقسیم کرده است. این کشور به 50 استان تقسیم می شود که هر استان نیز دارای چندین شهر می باشد.

اگر در نقشه اسپانیا دقت کنید خواهید دید که این کشور کوهستانی بوده و رشته کوه های بلند در آن پوشیده شده است. همچنین چندین رودخانه بزرگ نیز در این کشور مشاهده می شود که از بین آنها می توانیم به تاقوس، ایبرو، دورو و... که از جاذبه های گردشگری اسپانیا محسوب می شود، اشاره کنیم.

 

درج نظر