فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
Alternate Text
ویزای نمایشگاهی تمامی-کشور-ها
امتیاز 5 از 5 از بین 337 امتیاز دهنده به ویزای نمایشگاهی تمامی-کشور-ها

ویزای نمایشگاهی تمامی-کشور-ها

حوزه شینگن

ویزای نمایشگاهی در واقع نوعی از ویزای تجاری می باشد که سفارت کشور های مختلف برای افرادی که قصد شرکت در سمینار ها، نمایشگاه ها و یا رویداد ها را دارند صادر می شود.
این مقاله به بررسی ویزای نمایشگاهی، مدارک مورد نیاز، شرایط و غیره اختصاص دارد، چنانچه به این دسته از اطلاعات نیاز دارید در ادامه با ایران ویزا همراه باشید.
ویزای نمایشگاهی چیست؟
همانطور که پیش تر اشاره کردیم، ویزای نمایشگاهی نوعی از ویزای تجاری است که برای متقاضیان شرکت در سمینار ها، نمایشگاه ها و یا جشنواره های کشور مقصد را دارند صادر می شود، یعنی افراد برای شرکت در برنامه های رسمی و بین المللی مختلف که در سایر کشور ها برگزار می شود باید نسبت به دریافت ویزای نمایشگاهی اقدام نمایند.
شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای نمایشگاهی
- شرایط شغلی مرتبط با زمینه نمایشگاه یا سمینار:
افرادی که قصد شرکت در نمایشگاه و یا سمینار بخصوصی در کشور مقصد را دارند باید مدارک شغلی مبنی بر ارتباط شغل با موضوع نمایشگاه مورد نظر ارائه کند.
- معرفی نامه:
نامه معرفی باید از طرف شرکت و یا نهاد برگزار کننده نمایشگاه در کشور مقصد، خطاب به سفارت نگارش شود، لازم به ذکر است که یکی از اصلی ترین شرایط دریافت ویزای نمایشگاهی داشتن این نامه می باشد.
- دعوتنامه و یا بلیط نمایشگاه مورد نظر:
افرادی که قصد دریافت ویزای نمایشگاهی را دارند باید در نظر داشته باشند که تنها با ارائه دعوتنامه رسمی از ارگان برگزار کننده نمایشگاه و یا تهیه بلیط سمینار مورد نظر می توانند موفق به اخذ ویزا شوند.
مراحل دریافت ویزای نمایشگاهی
متقاضیان دریافت ویزای نمایشگاهی باید مراحل زیر را برای دریافت ویزای طی کنند:
1. دریافت دعوتنامه از شرکت و نهاد برگزار کننده نمایشگاه و یا تهیه بلیط سمینار
همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم ارائه بلیط نمایشگاه و یا دعوتنامه رسمی یکی از اصلی ترین شرایط دریافت ویزای نمایشگاهی می باشد بنابراین پیش از هر چیزی افراد باید نسبت به دریافت دعوتنامه از ارگان مربوطه یا تهیه بلیط نمایشگاه مورد نظر اقدام نمایند.
2. دریافت وقت سفارت
قدم دوم برای دریافت ویزای نمایشگاهی، دریافت وقت سفارت از کنسولگری کشور مقصد می باشد، بدین منظور متقاضیان می توانند از خدمات کارگزاری ها استفاده کنند، همچنین می توانند شخصاً به سایت سفارت مراجعه کرده و فرم درخواست وقت سفارت را تکمیل کرده و به ایمیل سفارت ارسال نمایند.
3. جمع آوری مدارک مورد نیاز
تمامی افراد به منظور دریافت ویزای نمایشگاهی باید مدارکی را به سفارت کشور مورد نظر ارائه دهند، جمع آوری این مدارک یکی از مهم ترین مراحل روند دریافت ویزای نمایشگاهی می باشد، برای انجام این مرحله به نحو احسن می توانید از خدمات مشاوره ایران ویزا استفاده نمایید.
4. ارائه مدارک به سفارت و انجام مصاحبه حضوری
پس از جمع آوری مدارک افراد باید در زمان تعیین شده از سوی کنسولگری به سفارت مراجعه کرده و ضمن ارائه مدارک و پرداخت هزینه های مربوطه  مصاحبه حضوری انجام دهند، البته ناگفته نماند که برای دریافت ویزای نمایشگاهی برخی از کشور ها نیازی به مصاحبه حضوری نیست. 
مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای نمایشگاهی
برای دریافت ویزای نمایشگاهی نیز همانند سایر ویزا باید مدارک معینی را به سفارت کشور مقصد ارائه دهید توجه داشته باشید ارائه مدارک درست، تأثیر بسیاری در نتیجه درخواست ویزای شما دارد بنابراین بهتر است در این زمینه از کارشناسان فعال در حوزه ویزا مشورت بگیرید، توجه داشته باشید که این مدارک با توجه به کشور و نمایشگاه مورد نظر ممکن است متفاوت باشد اما مدارک کلی برای دریافت ویزای نمایشگاه عبارتند از:
- اصل و کپی پاسپورت با دو صفحه خالی 
- فرم تکمیل شده درخواست ویزا
-  دو قطعه عکس 3.5*4.5 با زمینه سفید (عکس باید کاملاً واضح و جدید باشد)
- تمامی پاسپورت های منقضی
- بیمه مسافرتی معتبر
- رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما
- واچر هتل و یا مدارک مربوط به محل اقامت در طول سفر
- مدارک تمکن مالی و توانایی تأمین هزینه های سفر
- گواهی اشتغال به کار و یا تحصیل
- دعوتنامه معتبر
- رسید پرداخت هزینه های دریافت ویزا
هزینه دریافت ویزای نمایشگاهی
هزینه های مروبط به دریافت ویزای نمایشگاهی کشور های مختلف ممکن است متفاوت باشد اما تمامی کشور های عضو پیمان شنگن هزینه دریافت ویزای نمایشگاهی را در قالب هزینه وقت سفارت که معادل 60 یورو است، دریافت می کنند، البته لازم به ذکر است که در صورت استفاده از خدمات کارگزاری هایی مانند VFS باید هزینه ای بین 25 تا 28 یورو بابت انجام مراحل دریافت ویزا نیز پرداخت نمایید.
نکات ضروری در رابطه با ویزای نمایشگاهی
- مدت زمان اعتبار ویزای نمایشگاهی به سمیناری که شما قصد شرکت در آن را دارید بستگی دارد و معمولاً این نوع از ویزا از یک روز پیش از برگزاری نمایشگاه تا چهار روز پس از اختتامیه نمایشگاه معتبر است.
- برای درخواست ویزای نمایشگاهی در نظر داشته باشید که گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
امیدواریم با مطالعه این بخش از سایت ایران ویزا اطلاعاتی کلی در رابطه با ویزای نمایشگاهی کسب کرده باشید، در صورت نیاز به دریافت ویزای نمایشگاهی می توانید از خدمات ایران ویزا در این زمینه استفاده کنید.


 

 

 


درج نظر