فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
آب و هوای کانادا
امتیاز 5 از 5 از بین 469 امتیاز دهنده به آب و هوا کانادا

آب و هوای کانادا

کانادا پس از کشور روسیه، دومین کشور بزرگ در دنیا محسوب می شود، که از اقیانوس آرام تا اقیانوس اطلس امتداد دارد. آب و هوا کانادا در بخش های مختلف این کشور متفاوت است. در کل با توجه به وسعت جغرافیایی این کشور آب و هوا کانادا از جنگل های گرمسیری تا مناطق قطبی را تجربه می کند و چهار فصل به صورت تفکیک شده در این کشور مشاهده می شود. آب و هوا کانادا در مناطق جنوبی استان آلبرتا، مانیتوبا و ساسکاچوان که پوشیده از چمن زار است از 38 درجه سانتیگراد در تابستان تا منفی 24 درجه در زمستان متغیر است. اما بیشترین نوسانات آب و هوای کانادا در اونتاریو و کبک گزارش شده است. این شهرها دارای تابستان های گرم و شرجی و زمستان های سخت می باشد.

بیشتر مناطق پر جمعیت کانادا سالانه از 2200 ساعت آفتاب برخوردار می باشند. این مناطق بیشتر در 200 تا 300 کیلومتری مرز ایالات متحده آمریکا و کانادا قرار دارد. در مناطق مرکزی کانادا این مقدار 300 تا 400 ساعت افزایش پیدا می کند. متاسفانه در نواحی نزدیک ساحل شرقی مانند هالیفاکس و نوا اسکوشیا میزان تابش آفتاب به دلیل مه موجود در این منطقه سالانه 1700 تا 1800 ساعت می باشد.

تورنتو از آب و هوای نیمه قاره ای با تابستان های گرم و مرطوب و زمستان سرد برخوردار می باشد. البته وجود دریاچه آنتوریا در تعادل آب و هوایی این شهر بی تاثیر نبوده است و تا حدودی تابستان ها را خنک تر و زمستان ها را گرم تر کرده است. 

بر خلاف سایر شهرهای کانادا، ونکوور دارای زمستان ملایم و برف کمتری است. جالب است بدانید که هوای سردی که از شرق کانادا وارد می شود، معمولا به شهر ونکوور که در غرب واقع شده است، نمی رسد. در صورتی که ویزا کانادا را تهیه کرده اید و قصد سفر به این کشور را دارید، توصیه می کنیم که تجهیزات کاملی از لباس های گرم و خنک با خود به همراه ببرید، تا در طول مدت اقامت در کانادا و دیدار از شهرهای مختلف این کشور دچار مشکل نشوید.

درج نظر