فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
آب و هوای اتریش
امتیاز 5 از 5 از بین 448 امتیاز دهنده به آب و هوا اتریش

آب و هوای اتریش

آب و هوا اتریش معتدل بوده و می توان در تمام فصول سال به آن برای ویزا اتریش اقدام کرده و به این کشور سفر کرد، بدون آن که خیلی نگران بدی آب و هوای اتریش باشید. اتریش بیشتر شامل کوهستان های مرتفع، دشت و تپه ها می باشد. بنابراین آب و هوا اتریش در مناطق مختلف دارای تفاوت های جزئی می باشد. نواحی پست شمالی و شرقی اتریش تاثیرات بیشتری از آب و هوای قاره ای داشته است. بارش باران در این نواحی در تمام فصول به طور متوسط می باشد و تابستان ها کمی گرم و زمستان ها تا حدودی سرد می باشد. رفته رفته به سمت جنوب شرقی که می روید تابستان ها طولانی تر و گرم تر می شود که می توان آن را با تابستان های مدیترانه ای مقایسه کرد.

اما در نواحی غربی اتریش، تاثیرات آب و هوای اطلسی بیشتر مشاهده می شود. به همین دلیل آب و هوای این نواحی معتدل تر از نواحی شرقی می باشد. تابستان ها گرم و زمستان ها سرد می باشد ولی بارش باران بیشتر است.

در کل آب و هوای اتریش بستگی بسیار زیادی به تغییر ارتفاع دارد. به ازای هر 300 متر ارتفاع هوا 5 درجه سانتیگراد سردتر می شود. 

معمولا سردترین فصل سال برای اقامت در اتریش ماه ژانویه می باشد. همچنین در ارتفاعات بالای 1800 متر ممکن است برف از ماه های دسامبر تا می بر روی زمین بنشیند. برف در ارتفاعات بالای 2500 متر نیز تا سال ها باقی می ماند. در ماه های فوریه نیز هوا کم کم شروع به گرم شدن می کند و در ماه مارس ممکن است دمای هوا به 12 درجه سانتیگراد نیز برسد. دمای هوا در تابستان ها گاهی به 30 درجه سانتیگراد نیز می رسد.

میزان بارش برف و باران نیز در اتریش در تمام فصول سال اتفاق می افتد. اگر به عنوان تفریحات اتریش به ارتفاعات می روید، توجه داشته باشید که مانند دما، میزان بارش ها نیز در اتریش بستگی به تغییرات ارتفاع دارد. 

 

درج نظر