فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا لتونی
امتیاز 5 از 5 از بین 252 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا لتونی

کشور لتونی در شمال شرقی اروپا و در حوزه بالتیک واقع شده است. این کشور یکی از زیباترین و پر جاذبه ترین کشورهای قاره اروپا به شمار می رود. این کشور دارای آثار تاریخی و تفریحی بی شماری می باشد، که همه ساله گردشکران زیادی را برای بازدید از این کشور به خود جذب می کند.

برای سفر به این کشور باید ویزا لتونی را دریافت کنید. کشور لتونی عضو اتحادیه شنگن می باشد و برای ورود به آن باید ویزای شنگن تهیه کنید. متاسفانه این کشور در ایران سفارت خانه ندارد و متقاضیان محترم برای پیگیری امور ویزا لتونی خود باید به یکی از کشورهای اطراف از جمله ترکیه (آنکارا) و یا دبی و امارات مراجعه کنند.

این کشور انواع ویزا لتونی را براساس هدف از سفر به این کشور در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می دهد.

انواع ویزا لتونی عبارت است از:

• ویزای توریستی لتونی

• ویزای پزشکی لتونی

• ویزای کاری لتونی

• ویزای تحصیلی لتونی

• ویزای ازدواج لتونی

• ویزای تجاری لتونی

ویزای توریستی لتونی

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری لتونی را داشته باشند. این افراد باید به سفارت این کشور مراجعه کنند. گواهی آژانس مسافرتی یکی از مدارکی است که باید به همراه سایر مدارک ویزا لتونی به سفارت این کشور ارائه دهید. این ویزا به صورت اقامت کوتاه مدت صادر می شود. توجه داشته باشید که با دریافت این نوع ویزا اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را نخواهید داشت. پس از اتمام تاریخ ویزا لتونی باید از این کشور خارج شوید. لازم به ذکر است که این نوع ویزا قابل تمدید نمی باشد.

ویزای پزشکی لتونی

اگر قصد استفاده از خدمات درمانی در این کشور هستید، باید ویزای پرشکی لتونی را تهیه کنید. برای دریافت این نوع ویزا باید تمامی مدارک پزشکی خود و همچنین نامه ای از پزشک که نشان دهد، نیازمند استفاده از خدمات درمانی در این کشور هستید، به همراه سایر مدارک ویزا به سفارت این کشور ارائه دهید. همچنین باید در مرکز درمانی مورد نظر وقت درمانی خود را رزرو کرده باشید. متقاضیان باید از موجودی حساب خود پرینت ارائه دهند که برای اثبات عدم توانایی مالی کافی در پیش پرداخت درمان بیماری لازم است. آخرین مدرک مورد نیاز، ارائه تمامی مکاتبات بیمار با پزشک مورد نظر در این کشور می باشد، که باید به سفارت این کشور ارائه شود.

ویزای تحصیلی لتونی

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند. این افراد باید ابتدا پذیرش تحصیلی این کشور را از یکی از دانشگاه های لتونی و یا موسسات آموزشی دریافت کنند. در صورت پذیرش باید نامه ای مبنی بر اجازه تحصیل در لتونی را به همراه سایر مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی این کشور ارائه دهید. این مدارک پس از تایید توسط سازمان مورد نظر باید ترجمه شده باشد و سپس توسط وزارت امور خارجه و دادگستری مهر خورده و به سفارت این کشور ارائه شود.

ویزای کاری لتونی

در صورتی که قصد کار در این کشور را داشته باشید، باید ویزای کاری این کشور را تهیه کنید. برای اینکه شخصی بتواند در کشور لتونی کار کند باید از وزارت کار و امور اجتماعی این کشور مجوز کار دریافت کند و به همراه سایر مدارک ویزا لتونی به سفارت این کشور ارائه دهد.

ویزای تجاری لتونی

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد مراودات تجاری با این کشور را داشته باشند. این افراد باید مدارکی از جمله دعوتنامه شرکت و یا سازمان دعوت کننده برای سفر به این کشور، نامه کارفرمای شخص برای سفر به لتونی، گواهی ثبت شرکت کارفرما، هویت متقاضی، اسناد مالی کارفرما و یا اسنادی که فعالیت شرکت را اثبات می کند، توضیح هدف مسافرت که می تواند شرکت در کنفرانس ها، آموزش و ... باشد و همچنین اطلاعات دقیق مکان و مدت زمان اقامت در کشور مقصد اشاره کرد.

ویزای ازدواج لتونی

در صورتی که بخواهید با یکی از شهروندان لتونی ازدواج کنید، باید باید ویزای ازدواج لتونی را دریافت کنید. باید تمامی مدارک ازدواج خود را به سفارت این کشور ارائه دهید، تا بتوانید برای مدت زمان کوتاهی در این کشور اقامت داشته باشید. پس از گذشت این دوره و زندگی مشترک می توانید برای تمدید اقامت خود برای مدت زمان بیشتری اقدام کنید.

 

همانطور که گفتیم ویزا لتونی شنگن می باشد، ویزای شنگن لتونی به انواع مختلفی تقسیم می شود، که باید یکی از آن ها را بسته به نیاز خود انتخاب کنید.

• ویزای نوع A یا ویزای ترانزیت به این معنی که مسافر اجازه خروج از فرودگاه را نخواهد داشت و فقط می توانید از یکی از فرودگاه های شنگن استفاده کرده و به کشورهای خارج از حوزه شنگن سفر کنید.

• ویزای نوع B یا ویزای عبور، که مسافر می تواند از فرودگاه خارج شود و از شنگن به عنوان منطقه عبور استفاده کند تا از طریق راه های زمینی خود را به یکی از کشورهای خارج از منطقه شنگن برساند.

• ویزای نوع C یا همان ویزای توریستی می باشد، که اکثرا ایرانیان با آن وارد حوزه شنگن می شوند.

• ویزای نوع D یا ویزای بلند مدت که معمولا تجار و بازرگانان از آن استفاده می کنند، تا بتوانند در طی سال بارها به شنگن وارد و از آن خارج شوند.

متقاضیانی که قصد دارند بیشتر از 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند، باید برای دریافت ویزای اقامت در این کشور اقدام کنند و تمامی مراحل آن را از طریق سفارت لتونی پیگیری کنند. در ضمن در صورتی که از 90 روز اقامت خود در این کشور استفاده کرده باشید، برای دریافت مجدد ویزا لتونی، باید به مدت 3 ماه خارج از حوزه شنگن باشید.

نکته قابل توجه این است که داشتن ویزای شنگن به معنای تضمینی برای ورود به محدوده شنگن نمی باشد. در صورتی که ویزای شنگن لتونی را دریافت کرده اید، حتما باید از این کشور وارد محدوده شنگن شوید و پس از ورود می توانید به تمامی کشورهای عضو اتحادیه شنگن سفر کنید.

مراحل دریافت ویزا لتونی

همانطور که گفتیم این کشور در ایران سفارت خانه ندارد. به همین منظور باید به یکی از کشورهای ترکیه، دبی و یا امارات که این کشور در آن ها سفارت خانه دارد مراجعه کنید. ابتدا باید سفارت خانه مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس فرم درخواست ویزای مورد نظر را به صورت آنلاین دریافت کرده و پر کنید. پس از آن باید نسبت به دریافت وقت سفارت لتونی در یکی از این کشورها اقدام کرده و به همراه مدارک تکمیل شده ویزای مورد نظر در وقت تعیین شده، حضور پیدا کنید.

توصیه می کنیم که از چند ماه قبل از تاریخ عزیمت خود به این کشور برای دریافت ویزا لتونی اقدام کنید. همچنین می توانید برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان از خدمات پیکاپ ویزای لتونی که آژانس های مسافرتی معتبر در اختیار مسافران قرار می دهند، استفاده کنید.

در صورتی که دعوتنامه لتونی دارید، پروسه تحویل ویزا لتونی سریعتر پیش خواهد رفت. البته توجه داشته باشید که داشتن دعوتنامه این کشور به معنی اجازه ورود به لتونی نمی باشد.

مدارک مورد نیاز ویزا لتونی عبارت است از:

• گذرنامه متقاضی که دارای شش ماه اعتبار باشد، به همراه کپی از تمامی صفحات آن

• تکمیل فرم درخواست ویزا لتونی 

• اصل و کپی از شناسنامه و کارت ملی متقاضی به همراه ترجمه رسمی آن. داشتن تاییدیه قوه قضایی و امور خارجه الزامی می باشد

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• تمامی ویزاهای شنگن قدیمی و ویزای کشورهای معتبر به همراه کپی از مهر ورود و خروج

• ارائه پرینت گردش شش ماه آخر حساب بانکی و نامه تمکن مالی که باید به زبان انگلیسی ترجمه شود

• اصل و کپی از گواهی اشتغال به کار که باید در آن تمامی اطلاعات لازم از جمله تاریخ استخدام، سمت، مقدار حقوق، و تعداد مرخصی ها ذکر شده باشد، همچنین فیش حقوقی شغل مورد نظر برای کارمندان و کارگران به همراه ترجمه رسمی آن همراه با تاییدیه قوه قضایی و امور خارجه الزامی است، صاحبان مشاغل و شرکت داران نیز باید پروانه کسب، ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی را ارائه دهند.

• ارائه گواهی بازنشستگی برای بازنشستگان

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان

• اصل بیمه مسافرتی و کپی از آن

• سند مالکیت به نام متقاضی (در صورت وجود)

• اصل و کپی از رزرو هتل و بلیط هواپیما (توجه داشته باشید که رزرو های آنلاین قابل قبول نمی باشد و هزینه آن حتما باید پرداخت شده و توسط آژانس مسافرتی نیز تایید شده باشد)

• اصل و کپی تاییدیه آژانس مسافرتی

• اصل و کپی از دعوتنامه رسمی 

 

درج نظر