فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا بلغارستان
امتیاز 5 از 5 از بین 226 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا بلغارستان

بلغارستان یکی از کشورهای اروپای شرقی است که در جنوب شرق این قاره واقع شده است. این کشور دارای قدمت دیرینه می باشد و صوفیه پایتخت آن نیز از جمله شهرهای قدیمی جهان محسوب می شود. بلغارستان یکی از کشورهای مقرون به صرفه برای گذراندن تعطیلات و تفریح است. این کشور به دلیل دارا بودن سواحل نیلگون و وجود ماسه های طلایی رنگ و پوشش گیاهی منحصر به فرد، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

برای سفر به بلغارستان حتما باید ویزا بلغارستان را تهیه کنید. این کشور انواع ویزا بلغارستان را برای تمامی متقاضیان واجد شرایط صادر می کند. همچنین این کشور انواع ویزا بلغارستان را براساس هدف از سفر به این کشور به انواع مختلفی تقسیم می کند.

انواع ویزا بلغارستان عبارت است از:

• ویزای توریستی بلغارستان

• ویزای تجاری بلغارستان

• ویزای تحصیلی بلغارستان

ویزای توریستی بلغارستان

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری بلغارستان را داشته باشند. این افراد باید فرم درخواست ویزای خود را تکمیل کرده و به سفارت این کشور ارائه دهند. این نوع ویزا قابل تمدید نیست و پس از اتمام تاریخ آن باید به کشور خود بازگردید. توجه داشته باشید که با ویزای توریستی بلغارستان اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را نخواهید داشت.

ویزای تجاری بلغارستان

این نوع ویزا نیز برای افرادی صادر می شود، که قصد مراودات تجاری با این کشور را داشته باشند. این افراد حتما باید کارت بازرگانی ارائه دهند. این نوع ویزا برای تاجران و بازرگانانی که در طول سال چندین بار به این کشور رفت و آمد می کنند بسیار مناسب است. از جمله زیر شاخه های ویزای تجاری، ویزای کار و ویزای سرمایه گذاری می باشد.

ویزای تحصیلی بلغارستان

افرادی که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند، باید ویزای تحصیلی بلغارستان را دریافت کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را برای دانشگاه و یا موسسه مورد نظر خود ارسال کرده و پس از تایید و پذیرش مدارک آن را به سفارت خانه بلغارستان ارائه دهید.

 

همچنین متقاضیان امکان دریافت ویزای بلغارستان را به صورت:

• ویزای نوع (A) یا ویزای ترانسفر فرودگاهی به این معنی که می توانید از فرودگاه این کشور برای سفر به کشور دیگری استفاده کنید.

• ویزای نوع (C) یا ویزای اقامت کوتاه مدت که با برنامه ریزی از قبل تعیین شده مانند ویزای توریستی امکانپذیر می باشد.

• ویزای نوع (D) یا ویزای اقامت بلند مدت می باشد، که برای افرادی که قصد اقامت طولانی مدت در این کشور را داشته باشند، مناسب است.

مراحل دریافت ویزا بلغارستان

همانطور که گفتیم برای سفر به بلغارستان با مقاصد مختلف حتما باید ویزا بلغارستان را تهیه کنید. برای این کار ابتدا باید فرم درخواست ویزای مورد نظر خود را دریافت و به طور کامل پر کنید. پس از آن باید برای دریافت وقت سفارت بلغارستان اقدام کنید. پس از مراجعه به سفارت این کشور باید تمامی اطلاعات بیومتریک (به استثنا افراد زیر 12 سال) از جمله انگشت نگاری و اطلاعات شخصی را در اختیار مسئول پرونده قرار دهید. همچنین باید تمامی مدراک ویزا بلغارستان که مرتبط با نوع ویزای می باشد، را در اختیار سفارت این کشور قرار دهید. لازم به ذکر است، افرادی که قبلا ویزا بلغارستان را دریافت کرده اند، در اقدام دوباره برای دریافت آن، نیازی به انگشت نگاری مجدد نخواهند داشت.

با اینکه بلغارستان یکی از کشورها اروپایی به شمار می رود، اما ویزای آن شنگن نمی باشد، بنابراین نمی توانید با دریافت ویزا بلغارستان به کشورهای حوزه شنگن سفر کنید. لازم به ذکر است که این کشور ویزای فوری بلغارستان ارائه نمی دهد و همه چیز باید طبق روال اداری طی شود.

هزینه ویزا بلغارستان برابر با 60 یورو بوده و این مبلغ برای کودکان 6 تا 11 سال 35 یورو می باشد. همچنین کودکان زیر شش سال از پرداخت هزینه ویزا بلغارستان معاف می باشند.

در صورتی که قبلا برای دریافت ویزا شنگن اقدام کرده و رد شده اید، باید تمامی مدارک آن به همراه سایر مدارک ویزای درخواستی را به سفارت این کشور ارائه دهید. در غیر این صورت ممکن است ویزای شما رجکت شود.

توجه داشته باشید که ارائه درخواست ویزا تنها با دریافت وقت قبلی از سفارت این کشور امکانپذیر بوده و توصیه می کنیم از یک ماه قبل از تاریخ سفر خود برای دریافت ویزا بلغارستان اقدام کنید.

برای دسترسی به سفارت خانه بلغارستان باید به آدرس خیابان ولیعصر، خیابان توانیر، خیابان نظامی گنجوی، پلاک 40 مراجعه کنید یا با شماره (021) 88775037 – 88775662 تماس حاصل فرمایید. روزهای کاری سفارت این کشور یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 تا 14 می باشد.

 

مدارک مورد نیاز ویزا بلغارستان عبارت است از:

• تکمیل فرم درخواست ویزای مورد نظر متقاضی (توجه داشته باشید که این فرم باید به صورت تایپ شده پر شده باشد)

• یک قطعه عکس 4.5*3.5 رنگی و زمینه سفید

• اصل گذرنامه معتبر متقاضی که دارای شش ماه اعتبار باشد

• کپی از صفحات اول و دوم شناسنامه به همراه کارت ملی

• کپی از صفحات اول و دوم گذرنامه و تمامی ویزاهای قبلی متقاضی

• بیمه مسافرتی با پوشش حداقل 30 هزار یورو

• ارائه گواهی گردش شش ماه آخر حساب بانکی متقاضی

• ارائه سند معتبر برای تضمین بازگشت متقاضی به کشور خود مانند دعوتنامه بلغارستان، معرفی نامه، فیش حقوقی، گواهی اشتغال به تحصیل، چک ضمانت شخص ثالث و...

• رزرو بلیط هواپیما به مقصد بلغارستان

• گواهی اشتغال به کار مانند جواز کسب و یا ثبت شرکت، فیش حقوقی، پروانه مطب

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان 

 

درج نظر