فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا ویتنام
امتیاز 5 از 5 از بین 374 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا ویتنام

کشور ویتنام در جنوب شرقی آسیا و در قسمت شرقی شبه جزیره هند قرار گرفته است. طبیعت زیبا و سواحل این کشور جزئی از سرمایه های آن به حساب می آید. همه ساله فستیوال های بسیار جذاب و متنوعی در این کشور برگزار می شود که گردشگران زیادی از آن استقبال می کنند. همچنین فرهنگ و تاریخ منحصر به فرد این کشور برای علاقه مندان به تاریخ بسیار جالب توجه می باشد.

کشور ویتنام اجازه ورود به کشور خود را به صورت ویزا ویتنام صادر می کند. این کشور، ویزا ویتنام را برای کلیه افرادی که واجد شرایط هستند، صادر می کند. ویزا ویتنام براساس هدف از سفر به این کشور به انواع مختلفی تقسیم می شود.

انواع ویزا ویتنام عبارت است از:

• ویزای توریستی ویتنام

• ویزای تحصیلی ویتنام

• ویزای کاری ویتنام

• ویزای تجاری ویتنام

• ویزای فرودگاهی ویتنام

• ویزای دیپلمات و رسمی ویتنام

 

ویزای توریستی ویتنام

ویزای توریستی ویتنام برای افرادی صادر می شود، که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری ویتنام را داشته باشند. این افراد در طول مدت اقامت در ویتنام اجازه کار و یا تحصیل نخواهند داشت. ویزای توریستی ویتنام از نظر مدت زمان صدور به دو صورت صادر می شود. این ویزاها می توانند به صورت یک یا چند بار ورود ارائه شوند.

• ویزای عادی یک ماهه توریستی که در مدت 20 روز کاری صادر شده و اجازه اقامت به مدت یک ماه به متقاضی داده و براساس تاریخ بلیط و سفر شما صادر می شود. 

• ویزای فوری یک ماهه ویتنام که در مدت زمان 10 روز کاری صادر شده و اجازه اقامت یک ماهه را به متقاضی می دهد. تنها تفاوت آن نیز در مدت زمان صدور و مقدار مبلغ پرداختی می باشد.

ویزای تحصیلی ویتنام

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند. این افراد باید ابتدا تمامی مدارک تحصیلی خود را برای موسسه و یا دانشگاه مورد نظر ارسال کنند. در صورت تایید نامه ای برای ادامه تحصیل ارسال می شود، که باید به همراه سایر مدارک ویزا ویتنام به سفارت این کشور تحویل دهید.

ویزای کاری ویتنام

برای دریافت ویزای کاری ویتنام ابتدا باید دعوتنامه کتبی مبنی بر اجازه کار و فعالیت و همچنین قرارداد استخدامی متقاضی وجود داشته باشد. توجه داشته باشید که متقاضیان نمی توانند ابتدا ویزا کاری را دریافت کنند، سپس برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود وارد این کشور شوند.

ویزای تجاری ویتنام

ویزای تجاری یکی از زیر مجموعه های ویزای کاری می باشد، که متقاضیان برای سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار در این کشور از آن استفاده می کنند. همچنین تجار و بازرگانانی که قصد مراودات تجاری با این کشور داشته باشند، برای دریافت ویزای تجاری ویتنام اقدام می کنند. برای دریافت ویزای تجاری ویتنام حتما باید کارت بازرگانی خود را به سفارت این کشور ارائه دهید. این نوع ویزا یک تا سه ماهه و به صورت یک تا چندبار ورود صادر می شود.

ویزای فرودگاهی ویتنام

متقاضیان می توانند برای دریافت ویزای فرودگاهی یا الکترونیکی ویتنام قبل از سفر خود اقدام کنند، که مراحل دریافت آن از این قرار است.

1. ابتدا باید فرم درخواست آنلاین پر شود و تمامی اطلاعات شخصی متقاضی وارد سایت سفارت شود.

2. در این مرحله از تایید و پرداخت هزینه خدمات مطمئن شوید، هزینه را می توانید از طریق کارت اعتباری خود بپردازید.

3. پس از 1 تا 2 روز کاری می توانید نامه تایید را از طریق ایمیل دریافت کنید. باید نامه و فرم ورود و خروج خود را چاپ کنید. همچنین دو قطعه عکس 4*6 رنگی را به همراه پاسپورت برای ارائه به ماموران مربوطه در ورودی فرودگاه های ویتنام آماده کنید.

ویزای دیپلمات و رسمی ویتنام

این نوع ویزا با توافق کشورهای دو طرف می تواند به صورت رایگان صادر شود. برای دریافت این نوع ویزا متقاضی باید نامه رسمی از سازمان های ذیربط دولت های محلی، سفارت خانه های خارجی یا کنسولگری های معتبر به کشور متقاضی، سازمان های بین المللی یا سایر سازمان های معتبر موجود در آن کشور را ارائه دهد.

مراحل دریافت ویزای ویتنام

روند دریافت ویزای ویتنام برای همه موارد آن به یک صورت می باشد. متقاضیان باید قبل از سفر خود برای دریافت ویزای ویتنام اقدام کنند و به سفارت این کشور در ایران مراجعه کنند. ابتدا باید فرم درخواست ویزای مورد نظر خود را از سایت سفارت دریافت کرده، سپس به صورت دقیق و کامل پر کند. در مرحله بعد باید وقت سفارت ویتنام را دریافت کنید و تمامی مدارک مورد نیاز آن را قبل از مراجعه به دقت جمع آوری کنید.

در وقت ملاقات حضوری باید با افسر پرونده مصاحبه کرده و تمامی اطلاعات شخصی خود از جمله انگشت نگاری را ارائه دهید. لازم به ذکر است که برای ارائه مدارک خود نیازی به ترجمه مدارک نیست. 

ویزا ویتنام در مدت زمان 14 روز کاری صادر می شود. توجه داشته باشید که سفارت خانه ویتنام در روزهای جمعه و شنبه تعطیل است و تنها می توانید در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 16:30 مراجعه کنید.

ویزا ویتنام بر اساس تاریخ بلیط و سفر شما به این کشور صادر می شود، که می توانید به مدت 1 ماه در این کشور اقامت داشته باشید. توصیه می کنیم حتما از سه هفته قبل از سفر خود به این کشور برای دریافت ویزا ویتنام اقدام کنید.

برای دریافت ویزا ویتنام باید به سفارت خانه این کشور به آدرس تهران، زعفرانیه، خیابان اعجازی (آصف)، نبش خیابان برزو، پلاک 54 مراجعه کنید.

قیمت ویزا ویتنام 145 دلار می باشد که متقاضی باید هنگام مراجعه به سفارت آن را به صورت نقدی بپردازد.

 

مدارک مورد نیاز ویزا ویتنام

• گذرنامه متقاضی که دارای هفت ماه اعتبار باشد

• کپی کارت ملی و شناسنامه

• تکمیل فرم درخواست ویزا ویتنام

• گواهی اشتغال به کار به زبان لاتین و یا ترجمه جواز کسب

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• ارائه تمکن مالی به مبلغ 15 میلیون تومان به ازای هر نفر با  تایید و مهر بانک مربوطه

• بلیط رفت و برگشت هواپیما

• ارائه واچر یکی از هتل های ویتنام

• پرینت گردش سه ماه آخر حساب متقاضی

دعوتنامه ویتنام (در صورت وجود)
 
 

درج نظر