فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا کوراسائو
امتیاز 5 از 5 از بین 426 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا کوراسائو

کوراسائو یک کشور مستقل در پادشاهی هلند است. این کشور در کارائیب و در نزدیکی ونزوئلا واقع شده است. کوراسائو به عنوان یک بهشت استوایی شناخته شده و به ندرت توسط طوفان های گرمسیری تحت تاثیر قرار می گیرد، به همین دلیل است که بسیاری از مردم هر ساله به آنجا سفر می کنند. یکی از چیزهایی که شما در کوراسائو به آن علاقه مند می شوید، فرهنگ این کشور است. به نظر می رسد که کسی یک شهر هلندی را به کارائیب انتقال داده است. ساختمان ها به سبک هلندی طراحی شده اند و در رنگ های پاستیل زیبا رنگ، خود نمایی می کنند. به غیر از این، شما می توانید در سواحل این کشور با بازی ها و ورزش های ساحلی، تفریحاتی هیجان انگیزی را برای خود و خانواده رقم بزنید.

برای ورود به این کشور، ایرانیان عزیز ملزم به تهیه ویزا کوراسائو می باشند. کوراسائو بخشی از پادشاهی هلند می باشد که برای ورود به آن باید به سفارت خانه هلند مراجعه کرده و برای دریافت ویزا کوراسائو اقدام کنید.

این کشور انواع ویزا کوراسائو را به متقاضیان واجد شرایط ارائه می دهد. ایرانیان عزیز نیز می توانند برای دریافت ویزا کوراسائو اقدام کنند.

انواع ویزا کوراسائو عبارت است از:

• ویزای توریستی کوراسائو

• ویزای تحصیلی کوراسائو

• ویزای تجاری کوراسائو

• ویزای کاری کوراسائو

 

ویزای توریستی کوراسائو

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری و تفریحات کوراسائو را داشته باشند. به این منظور باید ویزای توریستی کوراسائو را تهیه کنند و تمامی مدارک مربوط به آن را به سفارت هلند در ایران ارائه دهند. این نوع ویزا قابل تمدید نمی باشد و نباید در طول مدت اقامت در این کشور به کار و یا تحصیل بپردازید. افرادی که دارای پاسپورت هلندی هستند، می توانند به مدت 90 روز در این کشور حضور داشته باشند. همچنین افرادی که از سایر نقاط دنیا برای دریافت ویزای توریستی این کشور اقدام می کنند، می توانند به مدت 30 روز در این کشور اقامت داشته باشند.

ویزای تحصیلی کوراسائو

افرادی که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند، باید ویزای تحصیلی کوراسائو را تهیه کنند. برای تحصیل در این کشور ابتدا باید پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه های کوراسائو را دریافت کرده و نامه ای را که مبنی بر اجازه تحصیل شما در این کشور می باشد به همراه سایر مدارک ویزا کوراسائو به سفارت این کشور ارائه دهید.

ویزای تجاری کوراسائو

برای دریافت این نوع ویزا باید در این کشور سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت انجام دهید. تاجران و بازرگانانی که با این کشور دارای مراودات تجاری هستند، می توانند برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنند. با دریافت این نوع ویزا می توانید از شرایط مناسب برای امکانات رفت و آمد در این کشور در بازه زمانی مشخص استفاده کنید.

ویزای کاری کوراسائو

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد کار در این کشور را داشته باشند. این افراد ابتدا باید برای استخدام در یکی از شرکت های کوراسائو به صورت مکاتبه و یا مصاحبه حضوری، نظر کارفرمایان شرکت را جلب کنند تا به استخدام شرکت مورد نظر در بیایند. در برخی موارد کارفرما می تواند محل اقامت کارمند را نیز ضمانت کند. برای این کار، کارفرما باید تمامی مدارک مورد نیاز را برای سفارت این کشور در ایران ارسال کند، تا ویزای کاری متقاضی صادر شود.

 

مراحل دریافت ویزا کوراسائو

همانطور که پیش تر گفتیم برای دریافت ویزا کوراسائو باید به سفارت هلند در ایران مراجعه کنید. تمامی مراحل ویزا کوراسائو مانند سایر ویزاها باید طی شود. ابتدا باید ویزای های مورد نظر خود را انتخاب کرده و فرم درخواست آن را تهیه کنید. این فرم باید به صورت دقیق و به زبان انگلیسی پر شود. سپس مدارک ویزا کوراسائو را تهیه کرده و برای مصاحبه حضوری به سفارت این کشور مراجعه کنید.

این کشور دریافت ویزا را برای بسیاری از کشورها برداشته و به آن ها اجازه می دهد که با ارائه پاسپورت معتبر و بلیط رفت و برگشت و دارا بودن هزینه اقامت در این کشور به راحتی به آن سفر کرده و در مدت زمان مشخصی در آن اقامت داشته باشند. 

این کشورها شامل آلبانی، آندورا، آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، استرالیا، اتریش، باهاما، باربادوس، بلژیک، بلیز، بوسنی و هرزگوین، برزیل، برونئی، بلغارستان، کانادا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، دومینیکا، آلمان، اکوادور، السالوادور، استونی، فنلاند، فرانسه، گرانادا، یونان، گواتمالا، گایانا، هندوراس، مجارستان، هنگ کنگ (دارندگان گذرنامه ملی بریتانیا)، ایسلند، ایرلند، اسرائيل، ایتالیا، جامائیکا، ژاپن، کره جنوبی، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مقدونیه، ماکائو، مالزی، مالت، موریس، مکزیک، موناکو، مونته نگرو، هلند، نیکاراگوئه، نیوزلند، نروژ، پاناما، پاراگوئه، پرو، لهستان، پرتغال، رومانی، سان مارینو، صربستان، سیشل، سنگاپور، سنت کیتس و نوویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، سورینام، تایوان، ترینیداد و توباگو، امارات متحده عربی، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، اروگوئه، واتیکان، ونزوئلا می شوند.

مدت اقامت در این کشور با ویزای گردشگری حدود 30 روز می باشد، با این حال افرادی که شهروند کانادا، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا هستند، می توانند به مدت 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند. افرادی که بخواهند بیشتر از 30 روز در این کشور اقامت داشته باشند، باید برای ویزای اقامت این کشور اقدام کرده و بیمه درمانی معتبر ارائه دهند. 

در صورتی که بخواهید برای دیدار اقوام و دوستان به این کشور سفر کنید، می توانید با دریافت دعوتنامه از طرف این اشخاص و اثبات نسبت آن ها، ارائه مدارک مورد نیاز، مراحل دریافت ویزا کوراسائو را سریع تر طی کنید. در صورتی که فرد دعوت کننده هزینه های اقامت و محل اقامت شما در این کشور را تضمین کند، باید تمکن مالی خود را با ارائه مدارک، اثبات کند. در غیر این صورت باید برای مدت زمان اقامت خود در این کشور هتل رزرو کرده و یا تمکن مالی خود را برای اینکه بتوانید از پس هزینه های سفر به این کشور بربیایید، ارائه دهید.

توجه داشته باشید که همه مدارک باید قبل از ارائه توسط مترجم رسمی ترجمه شده و به تایید وزرات دادگستری و امور خارجه برسد.

توجه داشته باشید باید مدارک مربوط به انواع ویزا کوراسائو را به صورت دقیق ارائه دهید. در ادامه این مطلب مدارک کلی که برای سفر به این کشور نیاز دارید، در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

مدارک مورد نیاز ویزا کوراسائو عبارت است از:

• پاسپورت معتبر متقاضی که به مدت شش ماه اعتبار داشته باشد

• شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه و کپی از تمام صفحات آن

• گواهی اشتغال به کار که برای کارمندان دولتی شامل آخرین فیش حقوقی و گواهی اشتغال به کار می باشد. برای افرادی که دارای کسب و کار می باشند، جواز کسب و یا روزنامه رسمی شرکت

• رزرو یکی از هتل های کوراسائو

• ارائه گواهی تمکن مالی و گردش سه ماه آخر حساب بانکی متقاضی بر روی سربرگ انگلیسی بانک و به زبان لاتین

دعوتنامه کوراسائو (در صورت وجود)

• بلیط رفت و برگشت به یکی از فرودگاه های کوراسائو

• بیمه مسافرتی معتبر

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان

• ارائه گواهی بازنشستگی برای افراد بازنشسته

• پرداخت هزینه های ویزا کوراسائو

 

درج نظر