فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا مالزی
امتیاز 5 از 5 از بین 159 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا مالزی

مالزی یکی از کشورهای توریستی در جنوب شرق آسیا می باشد، که بسیار ثروتمند بوده و بیشتر این ثروت را از فروش نفت خود به دست آورده است. شرایط مناسب تحصیلی و دانشگاه های استاندارد، سرمایه گذاری های موفق در این کشور و اقتصاد پایدار در آن، استانداردهای زندگی، تفریحات متنوع و آب و هوای بسیار مطبوع در مالزی این کشور را به یکی از کشورهای مناسب برای اقامت و گردشگری تبدیل کرده است.

برای ورود به خاک مالزی با اهداف مختلف باید ویزا این کشور را تهیه کنید. ایرانیان عزیز در گذشته بدون نیاز به ویزا توریستی این کشور می توانستند به مدت 3 ماه در این کشور اقامت داشته باشند، اما از سال 2013 تا کنون این قانون تغییر یافته و مسافران عزیز تنها می توانند به مدت 2 هفته در این کشور حضور داشته باشند.

انواع ویزا مالزی عبارت است از:

• ویزای توریستی مالزی

• ویزای تحصیلی مالزی

• ویزای ترانزیت مالزی

• ویزای کار مالزی

• ویزای تجارت مالزی

• ویزای اجتماعی مالزی

• ویزای ورودی چندگانه مالزی

• ویزای ورودی یکنفره مالزی

• ویزای همسر مالزی

• ویزای همراه مالزی

 

ویزای توریستی مالزی

این نوع ویزا برای گردشگران و بازدید از جاذبه های گردشگری مالزی صادر می شود. این نوع ویزا برای ایرانیان به صورت آنلاین و یا حضوری و در فرودگاه های مالزی، هنگام ورود صادر می شود. با این نوع ویزا اجازه حضور به مدت 2 هفته در این کشور را خواهید داشت و قابل تمدید نیز نمی باشد. برای دریافت این نوع ویزا تنها به گذرنامه ای که شش ماه اعتبار داشته باشد و بلیط رفت و برگشت هواپیما نیاز دارید. این ویزا هزینه ای ندارد و برگه مجزایی به عنوان ویزا به دست متقاضی داده نمی شود. تنها به صورت مهر درون پاسپورت می باشد.

ویزای تحصیلی مالزی

افرادی که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند می تواند از این نوع ویزا استفاده کنند. برای دریافت آن ابتدا باید پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه های مالزی را دریافت کرده و نامه ای که مبنی بر اجازه تحصیل در دانشگاه مورد نظر می باشد به سفارت این کشور ارائه دهند. این ویزا یک ساله صادر می شود و پس از اتمام قابل تمدید است. دانشجویان محترم توجه داشته باشند که با این نوع ویزا اجازه کار در این کشور را نخواهید داشت.

ویزای ترانزیت مالزی

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد اقامت در مالزی را ندارند و تنها می خواهند از فرودگاه این کشور به سفر خود ادامه دهند. برای این نوع ویزا باید بلیط سفر دوم خود را از فرودگاه های مالزی به سفارت این کشور ارائه دهید.

ویزای کار مالزی

این ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد کار در شرکت های مالزی را داشته و یا بخواهند در این کشور ثبت شرکت کنند. برای دریافت این نوع ویزا، باید از طرف کارفرمای مالایی به استخدام در شغل مورد نظر خود درآمده باشند و تمامی مدارک مربوط به آن را در اختیار سفارت قرار دهند. این ویزا به صورت یک یا دو ساله صادر می شود و امکان کار، تحصیل و خرید و فروش را در اختیار دارنده ویزا قرار می دهد. همچنین با این نوع ویزا می توانید به مدت نامحدود به این کشور رفت و آمد داشته باشید.

ویزای تجارت مالزی

افرادی که قصد دارند با این کشور مراودات تجاری داشته باشند، می توانند برای دریافت ویزای تجاری مالزی اقدام کنند.

ویزای اجتماعی مالزی

این نوع ویزا به دعوت شخص و یا شرکتی در مالزی یا اقوام نزدیک در این کشور قابل دریافت می باشد و اعتبار آن دو تا شش ماه می باشد.

افردی که قصد اقامت دائم در این کشور را داشته باشند، باید برای دریافت ویزای دائم این کشور اقدام کنند. برای دریافت این نوع ویزا فرد حتما باید چهل هزار دلار در یکی از بخش های اقتصادی مانند خرید خانه، بورس و یا بانک سرمایه گذاری کند. مدت زمان اعتبار این ویزا 5 سال می باشد و امکان دریافت آن برای اعضای خانواده نیز وجود دارد.

ویزای ورودی یکنفره مالزی

این نوع ویزا برای اتباع خارجی که قصد ورود به این کشور را داشته باشند صادر می شود و به مدت 3 ماه اعتبار دارد.

ویزای ورودی چندگانه مالزی

انی نوع ویزا برای اتباع خارجی که برای کار و یا کارهای مربوط به دولت می خواهند وارد این کشور شوند صادر می شود. اعتبار آن 3 تا 12 ماه می باشد. شهروندان چینی و هندی واجد شرایط دریافت این نوع ویزا به منظور اهداف اجتماعی در این کشور می باشند.

ویزای همسر مالزی

این نوع ویزا برای افرادی که در این کشور مشغول به کار هستند و با یک شهروند مالایی ازدواج کرده اند، صادر می شود.

ویزای همراه مالزی

این نوع ویزا نیز برای همسر و فرزندان شخصی که در این کشور مشغول به کار است، صادر می شود.

 

مراحل دریافت ویزا مالزی

برای دریافت سایر ویزاهای مالزی حتما باید در مصاحبه حضوری در سفارت خانه مالزی که در تهران واقع شده است، حضور داشته باشید و تمامی اهداف خود را برای افسر پرونده توضیح دهید و به انتظار تایید و یا عدم تایید آن باشید. متقاضیان ابتدا باید فرم درخواست ویزا مورد نظر خود را دریافت کرده و تمامی اطلاعات شخصی خود را در اختیار سفارت قرار دهند. هر کدام از این نوع ویزا ها مدارک مربوط به خود را دارد که می توانید در بخش مدارک ویزا مالزی اطلاعات بیشتری به دست آورید.

همچنین افرادی که بخواهند بیشتر از دو هفته ویزای توریستی دریافت کنند، باید مدارک بیشتری در اختیار سفارت قرار دهند. اما این کشور برای ارائه انواع ویزا مالزی برای ایرانیان سختگیری کمتری دارد و در کمترین زمان آن را در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

توجه داشته باشید که تمامی مدارک مورد نیاز سفارت حتما باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد. هزینه صدور ویزا مالزی حدود 10 دلار می باشد و ممکن است این مبلغ تغییر کند.

 

مدارک مورد نیاز ویزا مالزی عبارت است از:

• اصل پاسپورت متقاضی که دارای شش ماه اعتبار باشد

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• رزرو بلیط رفت و برگشت به یکی از فرودگاه های مالزی

• پرینت سه ماه آخر حساب بانکی متقاضی که باید بالای 8 میلیون تومان باشد

• در صورتی که دعوتنامه مالزی را دریافت کرده اید، شخص دعوت کننده اگر ایرانی باشد، اسکن صفحه اول پاسپورت و ویزای ایرانی الزامی است، اما اگر این شخص ایرانی دارای ملک باشد، اسکن سند ملکی کافی می باشد.

• اگر شخص دعوت کننده مالایی باشد باید دعوتنامه مالزی و ID کارت دعوت کننده را در اختیار سفارت این کشور قرار دهید.

 

درج نظر