فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا ارمنستان
امتیاز 5 از 5 از بین 150 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا ارمنستان

ایران و ارمنستان دو کشور همسایه هستند که دارای یک مرز مشترک می باشند. ارمنستان به دلیل پیشینه تاریخی که دارای قدمتی بالا است، گردشگران زیادی را برای بازدید از جاذبه های گردشگری به سمت خود جذب می کند. 

طبق قرارداد و توافقی که در سال 1395 بین ایران و ارمنستان بسته شد، شهروندان هر کدام از این کشورها برای ورود به کشور همسایه نیاز به تهیه ویزا نخواهند داشت. طبق این توافق نامه شهروندان می توانند به مدت 90 روز در کشور دیگری اقامت داشته باشند. این توافق به صنعت گردشگری دو کشور کمک فراوانی کرده است و همه ساله ایرانیان زیادی برای بازدید از جاذبه های گردشگری ارمنستان وارد این کشور می شوند.

توجه داشته باشید که این موضوع تنها برای سفر توریستی به این کشور صدق می کند و برای کار، تجارت، تحصیل و سایر امور در این کشور باید نسبت به دریافت ویزا ارمنستان اقدام کنید.

انواع ویزا ارمنستان عبارت است از:

• ویزای دولتی ارمنستان

• ویزای دیپلماتیک ارمنستان

• ویزای ترانزیت ارمنستان

• ویزای توریستی ارمنستان

• ویزای تحصیلی ارمنستان

 

ویزای دولتی ارمنستان

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که دارای گذرنامه دولتی می باشند و برای قرارهای دیپلماتیک به این کشور سفر می کنند.

ویزای دیپلماتیک ارمنستان

این نوع ویزا برای افرادی که دارای موقعیت و گذرنامه دیپلماتیک می باشند صادر می شود.

ویزای ترانزیت ارمنستان

این نوع ویزا به صورت یک و چند بار ورود یک ساله صادر می شود، که سه روزه می باشد و می توان آن را حداقل به مدت 4 روز تمدید کرد. این نوع ویزا برای افرادی است که از طریق خطوط هوایی و یا زمینی قصد عبور از این کشور را داشته و می خواهند به مقصد دوم خود سفر کنند.

ویزای تحصیلی ارمنستان

این نوع ویزا پس از دریافت پذیرش تحصیلی ارمنستان در یکی از دانشگاه ها و یا موسسات آموزشی این کشور صادر می شود. برای دریافت آن باید مدارک تحصیلی خود از جمله ترجمه انگلیسی دیپلم و ریز نمرات را به سفارت این کشور ارائه دهید.

ویزای توریستی ارمنستان

این نوع ویزا می تواند با اهدافی از جمله، دیدار با آشنایان، الحاق به اعضای خانواده، گردشگری، درمان و معالجات پزشکی، تحصیل در آموزشگاه ها و دانشگاه های ارمنستان، شرکت در برنامه ها و همایش های فرهنگی و ورزشی و علمی، اجرای برنامه های انسان دوستانه و خیریه کوتاه مدت، شرکت در مذاکرات کارآفرینی، ایجاد شغل، انجام فعالیت های اقتصادی مانند ایجاد بنگاه تجاری، تاسیس و ثبت شعبه و یا نمایندگی شرکت های تجاری خارجی در ارمنستان، سرمایه گذاری، صادرات و واردات کالا و خدمات باشد. همچنین ویزا ارمنستان برای کارکنان شرکت های هواپیمایی با اعتباری به مدت یک سال و چند بار ورود صادر می شود. 

جالب است درباره ارمنستان بدانید که تا پیش از سال 1395 ایرانیان می توانستند ویزای ارمنستان را ظرف 24 ساعت دریافت کنند. در سفرهای هوایی نیز می توانستند در فرودگاه های ارمنستان خصوصا فرودگاه بین المللی زوارتنوتس اقدام به دریافت آن کنند. در سفرهای زمینی نیز می توانستند ویزای خود را از پایانه مرزی نوردوز دریافت کنند و علاوه بر هزینه ویزا باید هزینه بیمه مسافرتی (حدود 3000 درام که کمتر از 10 دلار می باشد) و عوارض ورود به خاک این کشور را پرداخت می کردند. اما امروزه تنها با داشتن پاسپورت معتبر می توانید به راحتی برای سفرهای توریستی به این کشور وارد شوید.

همانطور که گفته شد در حال حاضر برای سفر به این کشور تنها به گذرنامه نیاز خواهید داشت و حتما از اعتبار گذرنامه خود در مدت زمان اقامت در ارمنستان مطمئن شوید. 

توجه داشته باشید برای دریافت ویزا ارمنستان به صورت بلند مدت، به استثنای ویزای توریستی این کشور، باید تمامی مدارک مرتبط و مورد نیاز آن را در اختیار سفارت خانه ارمنستان در تهران قرار دهید و همچنین برای مصاحبه حضوری به آن مراجعه کنید. روزهای کاری سفارت ارمنستان در ایران یک شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر می باشد.

ویزای دیداری ارمنستان

رایج ترین نوع آن ویزای 21 روزه می باشد که توسط آن اجازه یک بار ورود به این کشور را خواهید داشت و قیمت آن 21 درام (واحد پول ارمنستان) می باشد. این ویزا بسیار راحت صادر می شود و توجه داشته باشید که اگر از بخش کنسولی سفارت برای درخواست آن اقدام کنید، باید حدود 6 یورو (حتما به واحد پول یورو) پرداخت کنید.

در ویزای دیداری ارمنستان ویزای چهار ماهه یکبار ورود و چندبار ورود و همچنین دو ماهه چند بار ورود نیز صادر می شود. دریافت این ویزا تا حدودی سخت تر می باشد، خصوصا برای افرادی که برای چندمین بار است که آن را دریافت می کنند.

ویزای الکترونیک ارمنستان

ویزای الکترونیک یا evisa ارمنستان را می توانید به صورت آنلاین درخواست دهید. توجه داشته باشید که هزینه های این نوع ویزا را تنها می توانید با کارت های اعتباری مانند ویزا کارت و یا مستر کارت پرداخت کنید، در صورتی که فاقد این نوع کارت ها باشید، نمی توانید از این طریق اقدام کنید. این نوع ویزا برای 120 روز اقامت در این کشور صادر می شود و یکبار ورود می باشد.

برای دریافت ویزای الکترونیک باید از طریق سایت ویزای الکترونیک وزارت امور خارجه ارمنستان مراجعه نمایید. 

ویزای ترانزیت ارمنستان

بیشتر مسافرانی که به گرجستان سفر می کنند، ترجیح می دهند که از طریق ارمنستان عبور کنند. همچنین فرودگاه های این کشور برخی از پروازهایی را که ممکن است ایران به آن مسیرها پرواز نداشته باشد، مانند سوچی، سن پترزبورگ، خارکف، اودسا و... را تحت پوشش قرار می دهد. ویزای ترانزیت ارمنستان سه روزه می باشد و حداکثر تا 4 روز می توان آن را تمدید کرد و قیمت آن نیز 10 هزار درام (25 دلار) می باشد. این نوع ویزا بیشتر برای افراد خاصی که به طور مداوم نیاز به عبور ترانزیتی دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

مراحل دریافت ویزا ارمنستان

در صورتی که تمایل داشته باشید ویزای ارمنستان را قبل از ورود به این کشور دریافت کنید و برای دریافت آن در فرودگاه و یا لب مرز زمینی انتظار نکشید، می توانید به کنسولگری آن در تهران مراجعه کنید و با پرداخت مبلغ ویزا به یورو و ارائه عکس پرسنلی آن را دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز ویزا ارمنستان عبارت است از:

• اصل گذرنامه به همراه یک نسخه کپی از آن

• یک قطعه عکس 4*3 رنگی و زمینه سفید

• فرم درخواست ویزای مورد نظر ارمنستان که توسط سفارت در اختیار مسافران قرار می گیرد

متقاضیان محترم توجه داشته باشید که ویزا ارمنستان پس از سه روز کاری صادر می شود.

 

درج نظر