فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا کانادا
امتیاز 5 از 5 از بین 472 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا کانادا

کانادا کشوری پهناور در شمال قاره آمریکای شمالی است. این کشور بر خلاف جغرافیای پهناور، از جمعیت کمی برخوردار است. به همین دلیل کانادا کشوری مهاجر پذیر است و جمعیت آن توسط مهاجران متعادل می شود. اجازه ورود به این کشور به صورت ویزا کانادا صادر می شود. ویزای کانادا به دو شکل ویزای موقت و ویزای دائم صادر می شود.

از نظر تعداد دفعات ورود به کانادا نیز ویزای این کشور به سه دسته تقسیم می شود، ویزای سینگل (single entry) که یکبار ورود می باشد و پس از بازگشت از این کشور و پایان تاریخ ویزا، دیگر امکان ورود به کانادا را ندارید و برای ورود مجدد به این کشور باید دوباره درخواست ویزا دهید. ویزای مالتی کانادا (multiple entry) که به آن ویزای پنج ساله کانادا نیز گفته می شود، و اجازه ورود و خروج مکرر را به دارنده می دهد. آخرین نوع آن ویزای ترانزیت کانادا نیز، برای افرادی است که قصد اقامت در کانادا را ندارند و می خواهند تنها از فرودگاه این کشور برای سفر به کشوری دیگر استفاده کنند. همچنین افرادی که می خواهند به مدت 48 ساعت در این کشور اقامت داشته باشند، می توانند از این نوع ویزا کانادا استفاده کنند. هر یک از این ویزاها دارای زیر مجموعه های مختلفی می باشد. 

انواع ویزای موقت کانادا عبارت است از:

• ویزای توریستی کانادا

• ویزای تحصیلی کانادا

• ویزای دیدار اقوام و بستگان

• ویزای تجاری کانادا

• ویزای کار کانادا

• ویزای همراه تحصیلی کانادا

• ویزای فرصت مطالعاتی کانادا

• ویزای الحاق به همسر کانادا

ویزای توریستی کانادا

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد گردشگری و اقامت موقت در این کشور را دارند. این نوع ویزا کانادا اجازه می دهد که فرد به مدت 90 روز در این کشور اقامت داشته باشد. با این نوع ویزا می توانید به تمام ایالات این کشور سفر کنید. سعی کنید قبل از اتمام ویزا کانادا از این کشور خارج شوید. در صورتی که دارای دعوتنامه کانادا از سوی اقوام و خانواده هستید، می توانید به راحتی این نوع ویزا کانادا را دریافت کنید.

ویزای تحصیلی کانادا

این نوع ویزا برای افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، صادر می شود. متقاضیان ابتدا باید پذیرش تحصیلی کانادا را از یکی از دانشگاه های کانادا دریافت کنند. دانشگاه مورد نظر پس از تایید، نامه ای را از طریق ایمیل ارسال می کند، که باید در مصاحبه و به همراه سایر مدارک ویزا کانادا ارائه دهید. دانشجویان تا پایان تحصیل خود می توانند در این کشور بمانند و پس از اتمام تحصیل باید به کشور خود بازگردند. 

ویزای دیدار اقوام و بستگان

افرادی که در کانادا اقوام درجه یک و یا دوست و آشنا داشته باشند، که مقیم این کشور باشند، می توانند از طرف آن ها دعوتنامه کانادا را دریافت کرده و برای اخذ ویزای دیدار اقوام و بستگان اقدام کنند. ویزای الحاق به همسر و ویزای والدین نیز در همین دسته قرار می گیرد، و برای افرادی صادر می شود که فرزندان و یا همسر آن ها مقیم این کشور و یا در حال تحصیل و کار می باشند.

ویزای تجاری کانادا

ویزای تجاری کانادا برای افرادی صادر می شود، که قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور را دارند. این سرمایه گذاری می تواند در جهت ایجاد کسب و کار جدید و یا شراکت در کسب و کاری دیگر باشد. در این صورت ابتدا ویزای موقت دریافت خواهید کرد و پس از اثبات توانایی درآمد زایی و تمکن مالی می توانید ویزا دائم و اقامت در کانادا را کسب کنید.

ویزای کار در کانادا

این نوع ویزا برای افرادی است که بر اساس رزومه کاری و تحصیلی و یا حتی تخصص خود قصد استخدام در یکی از شرکت های این کشور را داشته باشند. در صورتی که به وسیله مکاتبه و یا مصاحبه موفق به پیدا کردن کارفرمای مورد نظر خود شده اید، باید کارفرما برای شما نامه دعوت به کار و استخدام در شرکت خود ارسال کند، تا بتوانید برای دریافت ویزا کانادا اقدام کنید.

ویزای فرصت های مطالعاتی کانادا

کانادا با سایر کشورهای دنیا دارای تبادلات علمی و پژوهشی می باشد. معمولا افرادی برای این نوع ویزا اقدام می کنند که دارای شرایط علمی و پژوهشی ویژه ای می باشند تا بتوانند دانش ارزنده خود را در اختیار دیگران بگذارند. در صورتی که از یکی از موسسات آموزش علمی، دانشگاه های کانادا و یا مراکز هنری پذیرش گرفته اید، می توانید جهت دریافت ویزای فرصت های مطالعاتی کانادا اقدام کنید.

ویزای همراه تحصیلی کانادا

این نوع ویزا کانادا برای همسر، فرزندان و والدین صادر می شود. این ویزا همزمان با ویزای تحصیلی درخواست داده می شود که طبق آن، همسر، فرزندان و یا والدین می توانند ویزای شش ماهه دریافت کنند که به آن (TRV) نیز گفته می شود. اگر یکی از والدین دارای ویزای کار و یا تحصیل در کانادا باشد، فرزندان آن ها برای دریافت ویزای تحصیلی نیازی به ارائه نامه قبولی از مدارس را ندارند و می توانند بدون مشکل برای ویزا کانادا اقدام کنند.

در نوع دیگری از ویزا کانادا، در صورتی که متقاضی در یکی از دانشگاه ها و یا کالج های معتبر کانادا به صورت تمام وقت پذیرفته شده باشد، یا در حین تحصیل باشد، همسر وی می تواند برای ویزای کار اقدام کند. این نوع ویزا کانادا به همسر متقاضی این اجازه را می دهد که به صورت تمام وقت و بدون نیاز به مجوز در کانادا تحصیل و یا کار کند. برای این نوع ویزا هم می توان همزمان با درخواست ویزای تحصیلی کانادا، اقدام کرد و هم پس از پذیرش تحصیلی کانادا و استقرار یکی از زوجین در کانادا آن را دریافت کرد.

مراحل درخواست ویزا کانادا

برای دریافت ویزا کانادا هم می توانید به صورت آنلاین ثبت نام کرده و کد پیگیری دریافت کنید، و هم می توانید به صورت حضوری به سفارت خانه کانادا مراجعه کنید. برای ثبت درخواست خود به صورت آنلاین در سایت سفارت این کشور ابتدا باید ثبت نام کنید. بعد از پرداخت آنلاین هزینه یک کد پیگیری برای شما صادر می شود که با آن می توانید تمام مراحل را پیگیری کنید. پس از آن باید فرم مربوط به ویزای مورد نظر را دریافت کرده و با دقت پر کنید. برای پر کردن این فرم نیز می توانید از کارشناسان مجرب در آژانس های مسافرتی معتبر مشاوره بگیرید. این فرم ها باید به زبان انگلیسی پر شود. در حال حاضر به دلیل تعطیلی سفارت خانه کانادا در ایران، بهتر است که به صورت آنلاین مراحل اولیه را پشت سر بگذارید، تا هم در وقت و هم در هزینه های خود، بیشتر صرفه جویی کنید. احتمالا برای مراحل بعدی به خدمات پیکاپ ویزا کانادا نیاز پیدا خواهید کرد، تا از رفت و آمد های غیر ضروری کاسته شود.

در ادامه این پروسه باید مدارک ویزا کانادا را به صورت دقیق و با ترجمه انگلیسی به سفارت این کشور تحویل دهید. توجه داشته باشید که برای اولین بار، باید به صورت حضوری در سفارت این کشور حضور داشته باشید. در این مرحله باید تمام مدارک ویزا را به افسر پرونده تحویل داده و اطلاعات اثر انگشت و سایر موارد را در اختیار آن ها قرار دهید. در مصاحبه نیز حتما باید دلایل هدف از سفر خود به این کشور را به صورت دقیق و بدون ابهام بیان کنید. در غیر این صورت می تواند یکی از دلایل رجکت ویزا کانادا محسوب شود. مسافران محترم می توانند در صورت تایید ویزا کانادا، برای ارسال پاسپورت به سفارت این کشور در یکی از کشورهای همسایه، از خدمات پیکاپ ویزا کانادا که توسط آژانس های معتبر مسافرتی انجام می شود، استفاده کنند.

مدارک مورد نیاز ویزا کانادا به نوع ویزا بستگی دارد. اما برای اطلاع دقیق از مدارک ویزا کانادا برای انواع آن، می توانید به این بخش در سایت مراجعه کنید. در ادامه به مدارکی که در بیشتر ویزاها مشترک است به طور جامع اشاره می کنیم.

مدارک مورد نیاز ویزا کانادا عبارت است از:

• اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار، به همراه کلیه پاسپورت های قدیمی که در آن ها ویزا درج شده است.

• دو قطعه عکس 4.5*3.5 رنگی و زمینه سفید

• شناسنامه ترجمه شده تمام متقاضیان

• اصل فرم درخواست ویزا کانادا (برای هر یک از متقاضیان به صورت جداگانه پر شود)

• ترجمه سند ازدواج

دعوتنامه کانادا (در صورت وجود)

• سند ملکی ترجمه شده در صورت وجود

• ترجمه مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان

• ارائه گردش سه ماهه یا شش ماه اخیر حساب بانکی متقاضی که نشان دهنده مبلغ درآمد ماهیانه باشد و نامه تمکن مالی از بانک مورد نظر که بر روی سربرگ انگلیسی بانک و به لاتین با مهر و امضا بانک باشد

• در صورتی که دعوتنامه کانادا را نداشته باشید، باید مدارک رزرو یکی از هتل های کانادا را ارائه دهید

• رزرو بلیط رفت و برگشت به کانادا

• در صورتی که فرزندان زیر 18 سال قصد سفر، به تنهایی و یا با شخص ثالث را داشته باشند، باید رضایت نامه والدین را ارائه دهند.

• پرداخت هزینه ویزا کانادا در سفارت این کشور که باید به واحد پول کانادا و به صورت نقد باشد.

 

درج نظر