فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا فنلاند
امتیاز 5 از 5 از بین 394 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا فنلاند

کشور فنلاند در شمال اروپا واقع شده است و در منطقه اسکاندیناوی قرار دارد، که از نظر مساحت ششمین کشور قاره اروپا می باشد . پایتخت این کشور هلسینکی است، که دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی بوده و کیفیت زندگی در آن بسیار بالا می باشد اما کمتر شناخته شده است!

فنلاند از جمله کشورهای هم پیمان با معاهده شنگن می باشد، که برای ورود به خاک آن باید ویزا فنلاند را تهیه کنید. این کشور برای تمامی متقاضیان سفر به فنلاند که واجد شرایط می باشند، ویزا فنلاند را صادر می کند. ویزا فنلاند با توجه به اهداف مختلف از سفر به این کشور، به انواع مختلفی تقسیم می شود. 

انواع ویزا فنلاند عبارت است از:

• ویزای توریستی فنلاند

• ویزای دیدار اقوام و بستگان فنلاند

• ویزای تجاری فنلاند

• ویزای شرکت در کنفرانس ها و رویدادهای ورزشی

• ویزای تحصیلی فنلاند

 

ویزای توریستی فنلاند

این نوع ویزا برای مسافرانی که قصد گردشگری و بازدید از جاذبه های گردشگری فنلاند را دارند، صادر می شود. بنابراین متقاضیان محترم نمی توانند برای اهداف دیگری مانند کار در این کشور با این نوع ویزا وارد شوند. ویزای توریستی فنلاند برای مدت زمان کوتاه و تاریخ مشخص صادر می شود. مدت اعتبار این ویزا 90 روز، در یک بازه زمانی 180 روزه می باشد. اگر برای دریافت ویزای توریستی فنلاند به صورت انفرادی اقدام می کنید، شانس بیشتری برای دریافت ویزا فنلاند خواهید داشت.

ویزای دیدار اقوام و بستگان فنلاند

برای دریافت این نوع ویزا، دعوتنامه ای از طرف یکی از بستگان متقاضی که مقیم و شهروند فنلاند می باشد، ارسال می شود . در این صورت می توانید برای دیدار اقوام و بستگان خود در این کشور ویزا  فنلاند را دریافت کنید.

ویزای تجاری فنلاند

این نوع ویزا برای تاجران و بازرگانانی صادر می شود، که قصد سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در فنلاند دارند. این افراد باید تمامی مدارک مربوط به شرکت و یا کسب و کار خود در فنلاند را به همراه سایر مدارک ویزا فنلاند به سفارت این کشور تحویل دهند. 

ویزای شرکت در کنفرانس و رویدادهای ورزشی

این نوع ویزا برای شرکت در کنفرانس ها، همایش ها و جشنواره های علمی و ورزشی صادر می شود. در این صورت باید نامه ای مبنی بر دعوت متقاضی برای شرکت در این مراسم خطاب به سفارت این کشور، به همراه سایر مدارک مورد نیاز ویزا فنلاند ارائه شود. این افراد برای مدتی محدود که در ویزای آن ها اعلام شده است، در این کشور حضور خواهند داشت و پس از اتمام این زمان باید به کشور خود بازگردند.

ویزای تحصیلی فنلاند

این نوع ویزا نیز برای تحصیلات در مراکز آموزش عالی و دانشگاه های فنلاند صادر می شود. متقاضی ابتدا باید پذیرش تحصیلی فنلاند را دریافت کرده و تمامی مدارک مورد نیاز آن از جمله ترجمه دیپلم خود به زبان انگلیسی را ارئه دهد. توجه داشته باشید، که دانشجو پس از اتمام تحصیل باید سریعا به کشور خود بازگردد.

ویزای  فنلاند از لحاظ نحوه ورود به خاک این کشور نیز به چهار نوع تقسیم می شود:

ویزای نوع A یا ویزای ترانزیت فرودگاهی که طی آن مسافر می تواند از طریق فرودگاه های حوزه شنگن به کشورهای غیر شنگن سفر کند. در این نوع ویزا مسافر اجازه خروج از فرودگاه را نخواهد داشت.

ویزای نوع B که در آن مسافر می تواند از فرودگاه خارج شود و همچنین به کشورهای خارج از پیمان شنگن برود.

ویزای نوع C که همان ویزای توریستی فنلاند می باشد و پر طرفدار ترین نوع ویزا است. این ویزا برای تاریخ و مدت زمان مشخصی از اقامت در فنلاند صادر می شود.

ویزای نوع D بیشتر برای تاجران و بازرگانان صادر می شود، که می توان مدت زمان طولانی تری را در این کشور اقامت داشت و همچنین بین کشورهای شنگن نیز به راحتی رفت و آمد کرد.

بر اساس تعداد دفعات ورود به این کشور نیز ویزا فنلاند به دو صورت Single (یک بار ورود) و Multiple (چند بار ورود) تقسیم می شود. ویزای یک بار ورود اصولا کوتاه مدت صادر می شود و ویزای چندبار ورود به مدت 1 تا 5 ساله ارائه می شود، که بیشتر تجار و بازرگانان از آن استفاده می کنند و می توانند با استفاده از آن بارها وارد خاک فنلاند شده و از آن خارج شوند.

مراحل دریافت ویزا فنلاند

ابتدا باید نوع ویزای مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس بر اساس آن فرم درخواست ویزای مورد نظر را به صورت آنلاین و از سایت سفارت دریافت کنید. این فرم باید به زبان انگلیسی پر شود. برای این کار می توانید از کارشناسان مجرب در این زمینه نیز راهنمایی بگیرید. سپس باید مدارک مختص به هر کدام از ویزا فنلاند را آماده سازی کنید. توجه داشته باشید که نقص در این مدارک می تواند یکی از دلایل رجکت ویزا فنلاند شود. در مرحله بعد نیز باید نسبت به دریافت وقت سفارت فنلاند اقدام کنید. بیشتر این امور را باید از طریق کارگزاری سفارت فنلاند در ایران (VFS Global) انجام دهید. کارگزاری دولت فنلاند در ایران وظیفه دارد که تمامی مدارک ویزا، انگشت نگاری و تعیین وقت سفارت فنلاند را برای متقاضی انجام دهد. توجه داشته باشید که در نهایت تصمیم برای تایید و یا عدم تایید ویزا فنلاند متقاضی بر عهده سفارت خانه فنلاند می باشد و این کارگزاری صرفا وظیفه دریافت اطلاعات و مدارک مسافر را دارد.

در نهایت برای دریافت وقت سفارت این کشور و مصاحبه حضوری باید ایمیلی به آدرس info@finlandiran@vfshelpline.com ارسال کنید و منتظر پاسخ و تعیین وقت باشید. 

سفارت فنلاند هزینه ای را نیز بابت رسیدگی به پرونده از متقاضی دریافت می کند، که به صورت نقدی و حضوری باید پرداخت شود. این مبلغ برای ویزای بزرگسالان حدودا 60 یورو، برای کودکان 6 تا 12 سال حدود 30 یورو و برای کودکان زیر شش سال به صورت رایگان می باشد. علاوه بر این، مرکز درخواست ویزا فنلاند هزینه ای حدودا 29 یورو بابت خدمات خود از هر متقاضی دریافت می کند.

با توجه به کد پیگیری که در ثبت نام آنلاین در سایت سفارت به شما ارائه می شود، می توانید تمامی مراحل ویزا فنلاند خود را پیگیری کنید. نتیجه آن طی زمان سه هفته تا یک ماه به طول می انجامد. اما توصیه می کنیم که برای دریافت ویزا فنلاند از دو ماه قبل از تاریخ سفر خود به این کشور اقدام کنید.

لازم به ذکر است که داشتن دعوتنامه فنلاند می تواند امور دریافت ویزا فنلاند را آسان تر و سریع تر پیش ببرد. دعوتنامه باید از طرف شخصی که مقیم فنلاند می باشد صادر شود. در این صورت باید هنگام مصاحبه حضوری، به همراه سایر مدارک ویزا فنلاند، به سفارت این کشور ارائه دهد. دعوتنامه بر اساس هدف سفر به فنلاند صادر می شود. ممکن است آن را از طرف شرکت و یا ارگان خاصی برای کار در این کشور و یا از طرف بستگان برای دیدار اقوام خود دریافت کنید.

در صورتی که دعوت از طرف شخص باشد، باید اطلاعاتی از جمله مشخصات دعوت کننده، مشخصات کامل دعوت شونده، هدف از سفر و تاریخ و مدت اقامت در فنلاند، توضیح در مورد نسبت دعوت کننده با مسافر، محل اقامت، آیا دعوت کننده هزینه ویزا را برعهده می گیرد یا نه و... مورد ارائه شود.

اگر دعوتنامه از نوع تجاری باشد نیز باید مدارک و مشخصات و اطلاعات شرکت دعوت کننده و سایر مدارکی که اعلام شد را با مهر و امضای شرکت مورد نظر به همراه داشته باشد.

مدارک مورد نیاز ویزا فنلاند عبارت است از:

• اصل فرم درخواست ویزا فنلاند

• ترجمه سند ملکی مربوط به زمین یا منزل با تایید وزارت دادگستری (در صورت وجود)

• ترجمه شناسنامه و کارت ملی و کپی از تمامی صفحات آن

• گذرنامه متقاضی با حداقل سه ماه اعتبار از زمان سفر به این کشور، به همراه دو صفحه خالی

• شش قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید که حداقل برای یک سال گذشته باشد

• دعوتنامه فنلاند (در صورت وجود)

• اصل و ترجمه مدارک شغلی که برای پزشکان شامل پروانه مطب، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی و برای وکلا، پروانه وکالت می باشد. برای افردی که دارای مشاغل دولتی هستند، شامل حکم کارگزینی، فیش حقوقی و نامه ای از سازمان مربوط با ذکر مدت اشتغال، میزان حقوق دریافتی و تاییدیه مرخصی و آخرین لیست بیمه می شود. مشاغل غیر دولتی نیز باید گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه و آخرین روزنامه رسمی آن شرکت ارائه شود. در صورتی که خویش فرما هستید نیز جواز کسب و یا آگهی تاسیس خود را باید به همراه سایر مدارک تحویل دهید.

• بازنشستگان نیز باید حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی خد را ارئه دهند.

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان

•   اصل گواهی حساب بانکی که کارکرد شش ماه اخیر حساب های جاری را نشان می دهد، بر روی سربرگ و به زبان انگلیسی، به همراه مهر و تایید بانک

• افرادی که کمتر از 18 سال سن دارند، باید اجازه نامه والدین را با امضا هر دو ارائه دهند

• اتباع خارجی که مقیم ایران هستند، باید اجازه اقامت و کار خود را ارائه دهند.

• بیمه مسافرتی الزامی می باشد

• خانم های متاهلی که به تنهایی سفر می کنند باید رضایت نامه محضری و مدارک شغلی همسر خود را نیز ارائه دهند.

درج نظر