فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا رومانی
امتیاز 5 از 5 از بین 419 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا رومانی

کشور رومانی در جنوب شرق قاره اروپا واقع شده است. این کشور دارای پیشینه تاریخی جذاب و پر از یادگار های تاریخی می باشد که برخلاف توریستی نبودن این کشور، دارای جاذبه های گردشگری زیادی می باشد. این کشور دارای قلعه ها و آثار تاریخی مربوط به سال ها پیش در طبیعتی زیبا می باشد. 

برای سفر به این کشور باید ویزا رومانی را تهیه کنید. سفر به این کشور نیازی به تهیه ویزای شنگن ندارد، اما با داشتن این نوع ویزا نیز می توانید وارد این کشور شوید. کشور رومانی انواع ویزا رومانی را در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می دهد. ویزا رومانی از لحاظ هدف سفر به این کشور به انواع مختلفی تقسیم می شود.

انواع ویزا رومانی عبارت است از:

• ویزای توریستی رومانی

• ویزای تجاری رومانی

• ویزای تحصیلی رومانی

• ویزای کار رومانی

• ویزای اقامت دائم

 

ویزای توریستی رومانی

ویزای توریستی این کشور برای افرادی صادر می شود، که برای بازدید از جاذبه های گردشگری رومانی وارد این کشور می شوند. این افراد باید تمامی مدارک مربوط به ویزا رومانی را در اختیار سفارت این کشور قرار دهند. ارسال دعوتنامه نیز می تواند پروسه دریافت ویزای توریستی رومانی را تسریع بخشد. این نوع ویزا اجازه اقامت به مدت 90 روز در این کشور را به گردشگران می دهد.

ویزای تجاری رومانی

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد تجارت در این کشور را داشته باشند. این افراد می توانند با ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری در این کشور برای دریافت ویزای تجاری رومانی اقدام کنند. با دریافت این نوع ویزا می توانید از امکان رفت و آمد در طول سال به این کشور، برخوردار شوید.

ویزای تحصیلی رومانی

افرادی که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند، پس از پذیرش تحصیلی رومانی، ویزای این کشور را دریافت می کنند. متقاضیان تحصیل در این کشور ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را برای یکی از دانشگاه های رومانی ارسال کنند، تا تایید شود. پس از آن نامه ای برای اجازه ورود و تحصیل در این کشور صادر می شود، که باید آن و سایر مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی از جمله ایمیل تایید دانشگاه مورد نظر را در اختیار سفارت این کشور قرار دهید.

ویزای کار رومانی

این نوع ویزا نیز برای افرادی صادر می شود، که قصد کار در این کشور را داشته باشند. برای کار در این کشور باید دارای تخصصی ویژه باشید، تا بتوانید برای کار توسط کارفرمای رومانیایی انتخاب شوید. تا حدودی پیدا کردن کار در این کشور سخت می باشد، با این حال می توانید با مهارت های شغلی رومانی که مورد نیاز این کشور می باشد، برای دریافت ویزای کار این کشور تلاش کنید.

ویزای اقامت دائم رومانی

این نوع ویزا نیز برای افردی صادر می شود، که بیشتر از 90 روز قصد اقامت در رومانی را داشته باشند.

ویزا رومانی از لحاظ مدت زمان اقامت در این کشور به چند دسته مختلف تقسیم می شود، که عبارت است از:

• ویزای نوع A یا ویزای ترانزیت فرودگاهی که با توجه به آن می توانید از فرودگاه های بین المللی این کشور برای پرواز و سفر به مقصد دوم خود استفاده کنید.

• ویزای نوع B یا ویزای عبور می باشد، که می توانید به مدت 5 روز در خاک این کشور حضور داشته و از مرزهای خاکی این کشور برای عبور و سفر به کشورهای دیگر استفاده کنید.

• ویزای نوع C یا ویزای کوتاه مدت می باشد که 90 روز اعتبار دارد و در بازه ای شش ماهه می توانید از آن استفاده کنید. این نوع ویزا رومانی برای اهدافی از جمله سفرهای توریستی، ماموریت های رسمی دولتی، کسب و کار، دیدار های خصوصی، حمل و نقل، شرکت در فعالیت های ورزشی و رویدادهای علمی و فرهنگی کاربرد دارد. توجه داشته باشید که این نوع ویزا قابل تمدید نمی باشد.

• ویزای نوع D که برای اقامت های بالای 90 روز درخواست داده می شود. در این صورت باید به طور رسمی به دفتر مهاجرتی رومانی که بخشی از وزارت مدیریت امور داخلی رومانی می باشد، درخواست خود را ارئه دهد.

 

مراحل اخذ ویزا رومانی

در صورتی که ویزا مورد نظر خود را با توجه به هدف از سفر به این کشور تعیین کرده اید، باید فرم درخواست آن را به صورت آنلاین و از طریق سایت سفارت این کشور به آدرس www.mae.ro دریافت کنید. در این مرحله باید به صورت آنلاین در این سایت ثبت نام کرده، سپس تمامی مراحل آن را طی کنید. در آخر می توانید به صورت آنلاین وقت مصاحبه سفارت رومانی را نیز دریافت کنید. سفارت خانه رومانی در تهران واقع شده است. برای دریافت ویزا رومانی باید به سفارت این کشور مراجعه کنید. در این مصاحبه باید تمامی اطلاعات شخصی از جمله انگشت نگاری و همچنین تمامی مدارک مورد نیاز ویزا رومانی را ارائه دهید. این مدارک برای انواع ویزا رومانی متفاوت می باشد، که باید در تهیه و آماده سازی آن ها دقت لازم را مبذول فرمایید. در صورتی که این مدارک ناقص باشد، می تواند از دلایل رجکت ویزا رومانی شود. در صورتی که دارای دعوتنامه رومانی می باشید باید آن را به همراه سایر مدارک ویزا رومانی ارائه دهید.

توجه داشته باشید که مدارک ویزا حتما باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد. همچنین هزینه صدور ویزا رومانی را باید به صورت نقدی (به واحد پول رومانی) و در سفارت این کشور بپردازید. هزینه ویزا رومانی حدود 60 یورو می باشد که این مبلغ برای دریافت ویزای بلند مدت رومانی حدود 120 یورو می باشد.

لازم به ذکر است که دولت این کشور ویزا رومانی را به صورت الکترونیکی نیز با توجه به راه اندازی پرتالی برای صرفه جویی در هزینه ها و اتلاف وقت در اختیار متقاضیان قرار داده است. مدت زمان صدور ویزا رومانی حدود دو تا سه هفته به طول می انجامد. 

 

مدارک مورد نیاز ویزا رومانی عبارت است از:

• اصل فرم درخواست ویزا رومانی

• اصل گذرنامه که دارای اعتبار شش ماهه و حداقل دو صفحه خالی باشد

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• کارت ملی و شناسنامه متقاضی

• دعوتنامه (در صورت وجود)

• گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی به همراه گواهی بیمه تامین اجتماعی برای کارمندان بخش خصوصی، کپی از آخرین حکم کارگزینی و آخرین فیش حقوقی برای کارمندان دولتی، کپی از روزنامه رسمی تاسیس شرکت و کپی از روزنامه آخرین تغییرات شرکت برای صاحبان شرکت های خصوصی، کپی از جواز کسب یا کارت بازرگانی برای کسبه می باشد

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان

• بلیط رفت و برگشت به یکی از فرودگاه های رومانی

• رزرواسیون یکی از هتل های رومانی برای کل مدت اقامت در این کشور

• بیمه مسافرتی به ارزش 30 هزار یورو

• گواهی تمکن مالی که باید به صورت پرینت از حساب بانکی به نام شخص متقاضی، برروی سربرگ انگلیسی بانک و به زبان لاتین و ممهور به مهر تایید بانک باشد، حداقل مانده حساب بانکی باید 10 میلیون تومان باشد

• ارائه وجه مبلغ ضمانت به اندازه 500 یورو برای هر فرد به صورت جداگانه

 

درج نظر