فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا آرژانتین
امتیاز 5 از 5 از بین 230 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا آرژانتین

آرژانتین یکی از کشورهای توریستی و زیبا می باشد، که در آمریکای جنوبی واقع شده است. جالب است بدانید که این کشور از لحاظ وسعت، دومین کشور واقع در آمریکای جنوبی و هشتمین کشور پهناور در دنیا می باشد. فرهنگ و سنت قدیمی در این کشور به یکی از جاذبه های دیدنی برای گردشگران تبدیل شده است. یکی از ملزومات سفر به این کشور تهیه ویزا آرژانتین می باشد. متاسفانه باید بگوییم برای ایرانیان عزیز تهیه ویزای این کشور تا حدودی سخت می باشد، اما غیر ممکن نیست!

ویزا آرژانتین به دو صورت Single (یک بار ورود) و Multiple (چندبار ورود) که با استفاده از آن می توانید به دفعات وارد خاک این کشور شوید، و نیازی به تهیه ویزا در هر بار ورود را نخواهید داشت. ویزا آرژانتین تنها با اهداف تحصیلی (ویزای تحصیلی) و گردشگری (ویزای توریستی) صادر می شود، که می تواند هر کدام از این دو حالت را داشته باشد.

توجه داشته باشید، که تمدید ویزای توریستی آرژانتین و کمتر از 6 ماه، در خاک این کشور امکان پذیر نمی باشد، تنها در صورتی که مشکلات پزشکی داشته باشید و یا مشکلات دیگری که در زمینه روادید های این کشور و گردشگرانی که در این کشور حضور دارند تعریف شده است، ویزای دریافتی امکان تمدید دارد.

لازم به ذکر است که مسافران گردشگری و متقاضی ویزای توریستی آرژانتین نیازی به مصاحبه حضوری در سفارت این کشور را ندارند و می توانند با سپردن مدارک خود به آژانس های مسافرتی معتبر و یا تحویل آن ها از طرف خود شخص نسبت به دریافت آن اقدام کنند. البته این استثنا فقط برای ویزای توریستی آرژانتین کاربرد دارد و افراد برای دریافت ویزای تجاری و تحصیلی اقدام می کنند، حتما باید در مصاحبه حضوری شرکت کنند.

ویزای تحصیلی آرژانتین

برای دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین ابتدا باید پذیرش تحصیلی آرژانتین را دریافت کنید. این کار را از طریق مکاتبه با یکی از دانشگاه های آرژانتین که مورد علاقه دانشجو نیز باشد، باید انجام داد. در صورت تایید، نامه ای به دانشجو ایمیل می شود که باید به همراه سایر مدارک ویزا آرژانتین به سفارت این کشور تحویل دهید.

 

نکته قابل توجه این است، که هزینه های ویزای آرژانتین برای انواع آن متفاوت می باشد. سفارت خانه آرژانتین در تهران قرار دارد که متقاضیان به راحتی می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

مراحل اخذ ویزا آرژانتین

با توجه به مطالبی که اعلام شد، دریافت ویزا توریستی نیازی به مصاحبه نداشته و از طریق آژانس های مسافرتی معتبر و یا شخصا و تنها با تحویل مدارک ویزا آرژانتین می توانید، اقدام کنید. در صورتی که درخواست متقاضی برای تحصیل و یا کار و تجارت (در حال حاضر از طرف دولت این کشور این ویزا ارائه نمی شود) باشد، باید در مصاحبه حضوری شرکت کند. برای این کار متقاضی ابتدا باید فرم مرتبط با ویزای مورد نظر خود را به صورت آنلاین دریافت کرده و نسبت به پر کردن آن اقدام کنند. پس از آن نوبت به تهیه مدارک مورد نیاز ویزای آرژانتین می رسد که همانطور که گفتیم در رابطه با ویزاهای مختلف متفاوت می باشد. پس از آن باید نسبت به دریافت وقت سفارت آرژانتین به صورت حضوری و یا آنلاین اقدام کنید. توجه داشته باشید، اگر دعوتنامه آرژانتین برای شما ارسال شده است، حتما باید به همراه سایر مدارک به کنسولگری ارائه دهید. همچنین همه مدارک ویزا آرژانتین را باید به انگلیسی ترجمه کنید و فرم تقاضای ویزای مورد نظر نیز باید به زبان انگلیسی پر شود. متقاضیان محترم می توانند برای پر کردن این فرم، از کارشناسان مجرب و یا آژانس های مسافرتی معتبر راهنمایی بگیرند.

حداقل زمانی که این پروسه به طول می انجامد، شامل 21 روز کاری بوده و هزینه ای معادل 130 دلار خواهد داشت. این مبلغ را باید به صورت نقد و در محل سفارت این کشور بپردازید.

مدارک مورد نیاز ویزا آرژانتین عبارت است از:

• اصل گذرنامه امضا شده با اعتبار حداقل شش ماه از تاریخ شروع سفر 

• اصل گذرنامه باطل شده (در صورت وجود)

• اصل فرم درخواست ویزا مورد نظر که به دقت پر شده باشد

• کپی از صفحه مشخصات گذرنامه و ویزاهای سه سال گذشته از جمله ویزای شنگن

• تکمیل فرم مشخصات فردی

• پرینت انگلیسی حساب جاری بانکی شش ماه گذشته و تمکن مالی وی بر روس سربرگ با مهر و امضا بانک 

• 4 قطعه عکس 4*4 رنگی و زمینه سفید که 70 درصد صورت باشد

• گواهی اشتغال به کار و ترجمه آن، روزنامه رسمی، پروانه کسب، پروانه مطب و کارت نظام پزشکی مسافر

• برای افرادی که فقط گواهی شغلی ارائه می دهند ، لیست شش ماه گذشته بیمه تامین اجتماعی با مهر و امضا الزامی می باشد

• برای خانم های خانه دار ارائه گواهی اشتغال به کار همسر الزامی است

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان و ترجمه آن به زبان انگلیسی

• افراد بازنشسته باید ترجمه حکم بازنشستگی و کارت بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی خود را ارائه دهند

• ارائه ترجمه انگلیسی رضایت نامه محضری والدین برای سفر فرزندان زیر 18 سال

• تاییدیه رزرو هتل های آرژانتین در شهری که قصد اقامت در آن را دارید

• بلیط رفت و برگشت به آرژانتین

• ضمانتنامه بانکی برای تضمین بازگشت به کشور

• در صورت وجود سند ملکی، اصل و ترجمه رسمی به زبان انگلیسی

• ارائه انگشت نگاری

• بیمه مسافرتی

در اینجا چندین نکته در مورد ویزا آرژانتین مطرح است، از جمله اینکه پزشکانی که قصد سفر به این کشور را دارند باید پروانه مطب، پروانه دائمی پزشکی، کارت نظام پرشکی و دانشنامه تحصیلی خود را ارائه دهند. وکلا و حقوقدانان باید پروانه وکالت خود را در اختیار سفارت قرار دهند. افرادی که در مشاغل دولتی مشغول هستند نیز باید حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و نامه ای از سازمانی که در آن مشغول به کار هستید، با ذکر مدت اشتغال، میزان حقوق دریافتی و تاییدیه مرخصی به همراه آخرین لیست بیمه ارائه دهند. برای خویش فرما، ارائه جواز کسب و یا آگهی تاسیس الزامیست. کلیه این مدارک نیز باید در دو سری کپی به سفارت آرژانتین ارائه شود. 

بیمه مسافرتی نیز چه برای افرادی که برای گردشگری به این کشور می روند و چه افرادی که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند، بصورت گروهی و یا انفرادی لازم می باشد. این بسیار مهم است که هر نوع بیمه ای که باشید، باید حتما هزینه های احتمالی مانند هزینه بازگشت به ایران در صورتی که تحت مراقبت های پزشکی و هزینه های احتمالی درمانی و بیمارستانی را پوشش دهند، تا پایان زمان حضور در آرژانتین و اعتبار نیز داشته باشند.

درج نظر