فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا اتریش
امتیاز 5 از 5 از بین 127 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا اتریش

اتریش یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن می باشد. بنابراین برای ورود به این کشور باید ویزا شنگن اتریش را تهیه کنید، که با آن می توانید به بیشتر کشورهای اروپایی سفر کنید. نکته قابل توجه این است که با داشتن ویزای شنگن اتریش نمی توانید از سایر کشورها وارد اروپا شوید و ابتدا باید وارد کشور اتریش شوید. اتریش در اروپای مرکزی واقع شده است و پایتخت آن شهر وین می باشد. این کشور برای بازدید کنندگان، بسیار دیدنی است و جایگاه بناهای تاریخی و جذاب از سبک باروک، شهر کافه های دنج و زیبا و ساختمان های مرتبط با موسیقی و موزه می باشد.

این کشور برای اهداف مختلف سفر به اتریش ویزا صادر می کند. ویزای اتریش در دو نوع، کوتاه مدت و بلند مدت صادر می شود. همچنین از لحاظ تعدد رفت و آمد نیز به دو صورت ویزای Single (یک بار ورود) و Multiple (چند بار ورود) ارائه می شود.

 

انواع ویزا اتریش عبارت است از:

• ویزای توریستی اتریش

• ویزای تحصیلی اتریش

• ویزای تجاری اتریش

• ویزای کار اتریش

• ویزای مقام های رسمی اتریش

• ویزای ترانزیت فرودگاهی

• ویزای پزشکی

• ویزای دیدار با خانواده

• ویزای فرهنگی و ورزشی

 

ویزای توریستی اتریش

اتریش یکی از کشورهای توریستی به لحاظ طبیعت زیبا و تاریخ غنی می باشد. بسیاری از گردشگران برای بازدید از این کشور ویزای توریستی این کشور را تهیه می کنند. ویزای توریستی اتریش برای 90 روز صادر می شود. توجه داشته باشید که این نوع ویزا صرفا برای گردشگری در این کشور صادر می شود و با آن نمی توانید برای مقاصد دیگری وارد این کشور شوید. این نوع ویزا قابل تمدید نمی باشد و مسافر باید پس از اتمام ویزای خود به کشور بازگردد.

ویزای تحصیلی اتریش

این نوع ویزا برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های اتریش صادر می شود. متقاضیان ابتدا باید دارای پذیرش تحصیلی اتریش بوده و مدارک آن را به همراه سایر مدارک ویزا اتریش به سفارت این کشور ارائه دهند.

ویزای تجاری اتریش

این نوع ویزا نیز برای افرادی صادر می شود که قصد سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در اتریش را دارند. تجار و بازرگانان می توانند ویزای مالتی اتریش را به علت رفت و آمدهای متعدد دریافت کنند. برای دریافت این نوع ویزا باید تمامی مدراک مربوط به ثبت شرکت و سرمایه گذاری را به سفارت اتریش ارائه دهید.

ویزای کار اتریش

ویزای کار اتریش برای افرادی صادر می شود که برای کار در این کشور اقدام می کنند. این افراد بر اساس نیازهای تخصصی و مهارت های شغلی اتریش به دنبال کار بوده و می توانند از طریق آگهی استخدامی که از کشورهای دیگر جذب کارمند و یا کارگر می شود، بر اساس توانایی ها، رزومه تحصیلی، رزومه شغلی و تخصص ها و مهارت های خود، شغل مورد نظر را پیدا کرده و از طرف کارفرما استخدام شوید. البته قبل از ورود به این کشور نیز در صورت تمایل کارفرما می توانید به صورت مکاتبه ای مراحل استخدام خود را جلو ببرید. در این صورت کارفرما نامه ای مبنی بر استخدام و ادامه کار شما در این کشور برای سفارت خانه اتریش در ایران ارسال می کند، که می توانید به همراه سایر مدارک ارائه دهید.

ویزای مقامات رسمی اتریش

برای دیدارهای رسمی و دعوت های دیپلماتیک مقامات رسمی صادر می شود. برای این نوع ویزا حتما باید دعوتنامه اتریش ارائه شود.

ویزای ترانزیت فرودگاهی

برای افرادی است که از فرودگاه های اتریش برای پرواز به مقصد دوم استفاده می کنند. در این صورت اجازه خروج از فرودگاه را نخواهند داشت و حتما باید در این مدت در فرودگاه حضور داشته باشند.

ویزای پزشکی و درمانی اتریش

برای افرادی صادر می شود که برای درمان های پزشکی در این کشور اقدام می کنند. این افراد باید تمامی مدارک و پرونده پزشکی خود را به همراه سایر مدارک مورد نیاز ویزا اتریش ارائه دهند.

ویزای دیدار با خانواده

در صورتی که برای دیدار با والدین و یا اقوام درجه یک قصد سفر به این کشور را دارید، ابتدا باید دعوتنامه اتریش را از طرف فردی که مقیم این کشور است، دریافت کنید. در این دعوتنامه، باید تمامی مدارک و اطلاعات شخصی فرد دعوت کننده ارائه شود. در صورتی که تمام هزینه های اقامت در اتریش را فرد دعوت کننده تقبل کند، باید گواهی تمکن مالی خود را نیز ارائه دهد. در غیر این صورت فرد دعوت شونده باید مدارک تمکن مالی خود و رزرواسیون یکی از هتل های اتریش را ارائه دهد.

ویزای فرهنگی و ورزشی

این نوع ویزا برای مسابقات و فستیوال های ورزشی و همچنین برای شرکت در جشنواره های هنری و ادبی صادر می شود. در این نوع ویزا از هنرمندان و ورزشکاران درخواست می شود که در این برنامه ها حضور به عمل آورند، که گواهی آن حتما باید به سفارت این کشور در ایران ارائه شود.

 

مراحل دریافت ویزا اتریش

برای انجام مراحل دریافت ویزا اتریش ابتدا باید ویزای مناسب با هدف خود را انتخاب کرده و فرم درخواست آن را از سایت سفارت این کشور دریافت کنید. پس از آن باید نسبت به پر کردن آن اقدام کنید. در این مرحله می توانید از آژانس های معتبر مسافرتی، راهنمایی و مشاوره بگیرید. توجه داشته باشید که این فرم را باید به زبان آلمانی و یا انگلیسی پر کنید. در مرحله بعدی باید نسبت به دریافت وقت سفارت اتریش اقدام کنید. متقاضیان می توانند از طریق ارسال ایمیل به کارگزاری سفارت اتریش در ایران و یا با شماره تماس سفارت در روزهای یکشنبه الی پنجشنبه از ساعت 9 تا 12 (به وقت ایران) تماس حاصل فرمایید. متقاضیانی که دارای تعهد نامه الکترونیکی (EVE) می باشند یا می خواهند درخواست اقامت کنند، می توانند به صورت آنلاین و مراجعه به سایت Terminreservierung ÖB Teheran وقت سفارت خود را رزرو کنند.

برای مصاحبه در سفارت خانه اتریش حتما باید مدارک مورد نیاز ویزا اتریش را نیز به همراه اطلاعات بیومتریک خود ارائه دهید. توجه داشته باشید، که در این مصاحبه دلایل سفر خود به این کشور را به صورت دقیق و به دور از ابهام بیان کنید، تا از دلایل رجکت ویزا اتریش شما نشود. مدارک ویزا اتریش برای انواع ویزا متفاوت می باشد. 

هزینه ویزای اتریش را نیز باید در هنگام مصاحبه حضوری به واحد پول اتریش پرداخت کنید. هزینه ویزای شنگن اتریش 60 یورو می باشد. برای کودکان 6 تا 12 ساله 35 یورو و برای کودکان زیر 6 سال رایگان است. همچنین هزینه ویزا اتریش برای اقامت بین 90 تا 180 روز در این کشور نیز حدود 100 یورو می باشد. تایید مدارک حدود 40 یورو و صدور گذرنامه اتریشی نیز حدود 76 یورو هزینه خواهد داشت.

نکته بسیار مهم این است که کلیه مدارک ویزا اتریش باید به زبان آلمانی ترجمه شده باشد. فرم درخواست ویزا نیز باید برای هر کدام از متقاضیان به صورت جداگانه پر و امضا شود. سعی کنید که درخواست خود را حداقل سه ماه قبل از تاریخ سفر خود ارائه دهید. تایید و یا عدم تایید ویزا اتریش طی 2 تا 3 هفته اعلام خواهد شد.

در ادامه این مطلب به ارائه کلیه مدارک مورد نیاز ویزا اتریش می پردازیم. برای بررسی دقیق تر مدارک می توانید به قسمت مدارک ویزا اتریش مراجعه کرده و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مدارک مورد نیاز ویزا اتریش عبارت است از:

• اصل فرم درخواست ویزا اتریش

• اصل شناسنامه و ترجمه آن

• دو قطعه عکس 4.5*3.5 رنگی و زمینه سفید

• پاسپورت معتبر متقاضی که حداقل 6 ماه اعتبار و دو صفحه خالی داشته باشد، به همراه کپی از آن

• بیمه نامه مسافرتی با پوشش حداقل 30 هزار یورو

• بلیط رفت و برگشت به یکی از فرودگاه های اتریش

• مدارک و گواهی تمکن مالی کافی برای سفر و اقامت در اتریش

• مدارک رزرواسیون یکی از هتل های اتریش

• گواهی و مدارک اشتغال و منبع درآمد کافی همراه با ترجمه

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان

• مسافرانی که هنوز به سن قانونی نرسیده اند، حتما باید رضایت نامه محضری والدین یا ولی قانونی یا حکم دادگاه به همراه ترجمه آن به زبان آلمانی را ارائه دهند

 

 

درج نظر