فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا اسپانیا
امتیاز 5 از 5 از بین 315 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا اسپانیا

اسپانیا یکی از توریستی ترین کشورهای دنیا با آمار 60 میلیون بازدید کننده در سال می باشد. اسپانیا در جنوب غربی اروپا واقع شده  و پایتخت آن شهر مادرید می باشد. کشور اسپانیا نیز جزء کشورهایی است که توافق نامه شنگن را امضا کرده است. این کشور برای همه افرادی که قصد سفر به اسپانیا را دارند ویزا صادر می کند.

بسته به هدف سفر شما به این کشور ویزا اسپانیا به انواع مختلفی تقسیم می شود. ویزای شنگن اسپانیا دارای قوانینی می باشد، که حتما باید آن ها را رعایت کنید. متقاضیان سفر به این کشور باید توجه داشته باشند، با وجود اینکه کشورهای اتحادیه شنگن برای سفر به کشورهای یکدیگر، نیازی به ویزا نخواهند داشت، با این حال در صورت دریافت ویزا شنگن اسپانیا ورود و خروج شما به این منطقه باید از کشور اسپانیا صورت گیرد. پس از آن می توانید به تمامی کشورهای عضو اتحادیه شنگن به راحتی و بدون نیاز به ویزا سفر کند.

سفر به اسپانیا اهداف مختلفی دارد، که با توجه به آن ویزا اسپانیا به انواع مختلفی تقسیم می شود. ویزا اسپانیا از نظر مدت اعتبار به دو نوع ویزای بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می شود.

 

انواع ویزا اسپانیا عبارت است از:

• ویزای توریستی اسپانیا

• ویزای تحصیلی اسپانیا

• ویزای ترانزیت فرودگاهی

• ویزای کار اسپانیا

• ویزای تجاری اسپانیا

• ویزای پزشکی اسپانیا

• ویزای دیدار اقوام و بستگان

 

ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا برای افرادی صادر می شود که قصد گردشگری و بازدید از جاذبه های گردشگری اسپانیا را داشته باشد. برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا حتما باید جهت رزرو وقت سفارت اسپانیا اقدام کنید. در مصاحبه حضوری در سفارت خانه اسپانیا باید تمامی مدارک ویزا اسپانیا را ارائه دهید.

ویزا تحصیلی اسپانیا

برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا باید ابتدا پذیرش تحصیلی اسپانیا را دریافت کنید، تا بتوانید در یکی از دانشگاه های اسپانیا تحصیل کنید. به این منظور باید پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود، مدارک و رزومه تحصیلی خود را ارسال کنید و منتظر تایید و یا عدم تایید دانشگاه باشید. در صورت تایید دانشگاه، نامه ای برای ادامه تحصیل در این کشور ارسال خواهد شد، که حتما باید در وقت سفارت اسپانیا ارائه دهید.

ویزای تجاری اسپانیا

این نوع ویزا اسپانیا برای افرادی صادر می شود، که قصد سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در این کشور را داشته باشند. ویزا اسپانیا برای تاجرانی که در این کشور سرمایه گذاری کرده اند، ویزای مالتی اسپانیا را ارائه می دهد تا بتوانند به دفعات به این کشور سفر کنند. برای دریافت این نوع ویزا باید تمامی مدارک مورد نیاز، از جمله مدارک سرمایه گذاری و ثبت شرکت ارائه شود. 

ویزای کار اسپانیا

در صورتی که متقاضی کار در این کشور می باشید، ابتدا باید با توجه به مهارت های شغلی اسپانیا و همچنین رزومه تحصیلی و شغلی خود کار مورد نظر را انتخاب کنید. صدور ویزای کار پروسه مختص به خود را دارد. افرادی که به دنبال کار هستند پس از شهروندان اسپانیایی برای دریافت شغل الویت دارند. به این صورت که ابتدا آگهی استخدام در اسپانیا منتشر می شود، اگر استخدام صورت نگیرد این آگهی مجددا انتشار پیدا می کند. اگر باز هم همان نتیجه را داشته باشد، این آگهی را برای جذب مهاجرانی که قصد کار در این کشور دارند، منتشر خواهد شد. متقاضیان نیز بر اساس تخصص های خود می توانند در بین این نیازمندی ها شغل مورد نظر خود را بیابند. پس از تایید کارفرما نیز نامه ای از طرف وی مبنی بر استخدام و نیاز به مهارت های شغلی وی خطاب به سفارت اسپانیا ارسال می شود، که باید به همراه سایر مدارک ویزا ارائه شود.

ویزای پزشکی و درمان در اسپانیا

ویزای پزشکی اسپانیا برای افرادی صادر می شود، که قصد طی مراحل درمان خود در این کشور را دارند. این افراد باید پرونده پزشکی خود را به همراه سایر مدارک ویزا اسپانیا به سفارت این کشور در ایران ارائه دهند.

ویزای ترانزیت فرودگاهی

برای افرادی صادر می شود که قصد سفر به کشور سوم را دارند و از فرودگاه های اسپانیا صرفا برای پرواز بعدی خود استفاده می کنند. افراد در طول حضور در فرودگاه نباید از این مکان خارج شوند.

ویزای دیدار اقوام و بستگان

در صورتی که اقوام درجه یک و یا بستگانی در این کشور دارید که مقیم اسپانیا هستند، می توانید با دریافت دعوتنامه از طرف آن ها برای دریافت ویزا اسپانیا اقدام کنید. دعوتنامه اسپانیا می تواند کارهای اخذ ویزای اسپانیا را سرعت بخشد و امکان صدور آن را افزایش بخشد. در این صورت باید شخص دعوت کننده، تمامی مدارک و اطلاعات شخصی و گواهی تمکن مالی خود را به همراه دعوتنامه خطاب به سفارت خانه اسپانیا در ایران، ارسال کند.

نکته قابل توجه این است که تبعه کشورهای عضو اتحادیه شنگن و همچنین تبعه نروژ و ایسلند برای سفر به اسپانیا نیازی به دریافت ویزا اسپانیا نداشته و می توانند با داشتن کارت شناسایی معتبر وارد اسپانیا شوند. افرادی که تبعه انگلستان هستند نیز برای ورود به این کشور تنها باید پاسپورت معتبر داشته باشند و سایر ملیت ها از جمله ایران ملزم به تهیه ویزا اسپانیا هستند.

 

مراحل دریافت ویزا اسپانیا

با توجه به اطلاعاتی که داده شد، ابتدا باید ویزای مورد نظر و مطابق با هدف سفر خود را انتخاب کنید. پس از آن باید فرم درخواست ویزای مورد نظر خود را از کارگزار سفارت اسپانیا در ایران و یا آژانس های مسافرتی معتبر دریافت کنید و نسبت به پر کردن آن اقدام کنید. این فرم ها حتما باید به زبان اسپانیایی و یا انگلیسی پر شوند. برای پر کردن آن ها نیز می توانید از کارشناسان مجرب حاضر در آژانس های مسافرتی مشاوره دریافت کنید.

در مرحله بعد باید طبق ویزای درخواستی خود مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. در این قسمت نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید به آن ها توجه فرمایید. ارسال و ثبت مدارک به معنای حقی برای دریافت ویزا نمی باشد و تصمیم نهایی برای صدور ویزا اسپانیا متقاضی به عهده سفارت اسپانیا است.

توجه داشته باشید که اگر بخواهید بیشتر از 90 روز در اسپانیا حضور داشته باشید، باید درخواست اقامت بدهید و از طریق سفارت پیگیر کارهای اقامت خود باشید. در صورتی که به مدت 90 روز در محدوده شنگن بوده اید، برای سفر مجدد خود به این کشور حتما باید بعد از سه ماه از بازگشت خود به کشور اقدام کنید.

از دیگر نکات مهم این است که تنها داشتن ویزای شنگن نمی تواند تضمینی بر ورود شما به محدوده شنگن باشد. به این معنی که اگر ویزای شنگن خود را از کشور فرانسه دریافت کرده باشید، نمی توانید از کشور ایتالیا وارد محدوده شنگن شوید و به طور قطع با بازداشت ماموران در فرودگاه مواجه خواهید شد.

مدارک مورد نیاز ویزا اسپانیا برای هر کدام از انواع ویزا متفاوت می باشد و شما می توانید برای مطالعه اطلاعات دقیق تر به صفحه مدارک ویزا اسپانیا مراجعه کنید.

در آخرین مرحله نیز باید وقت ملاقات حضوری در سفارت این کشور دریافت کنید، که این کار نیز از طریق کارگزار سفارت اسپانیا انجام می شود. در ملاقات حضوری در سفارت اسپانیا باید تمامی اطلاعات شخصی و انگشت نگاری بیومتریک و همچنین مدارک مورد نیاز ویزا را به همراه خود برده و به افسر پرونده تحویل دهید. همچنین در این ملاقات حضوری باید هدف از سفر خود به این کشور را بدون ابهام توضیح دهید. این مرحله بسیار مهم می باشد و گاهی عدم تسلط بر توضیح اهداف خود از سفر به اسپانیا یکی از دلایل رجکت ویزا اسپانیا می شود.

در ادامه به مدارک کلی تری برای دریافت ویزا اسپانیا اشاره خواهیم کرد، که بین انواع ویزا اسپانیا مشترک می باشند.

 

مدارک مورد نیاز ویزا اسپانیا عبارت است از:

• اصل فرم درخواست ویزا اسپانیا که به صورت دقیق پر شده باشد

• اصل شناسنامه و کپی از آن

• سه قطعه عکس رنگی 4*3 و زمینه سفید که در صورت داشتن همراه نیز باید از آن ها عکس ارائه دهید

• گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار 

• اسنادی مبنی بر تمکن مالی و وضع اجتماعی حرفه ای متقاضی، که برای کارمندان دولتی شامل آخرین حکم کارگزینی، گواهی اشتغال به کار برای کارمندان بخش خصوصی، ترجمه روزنامه رسمی شرکت به همراه رزومه شرکت به زبان انگلیسی و ترجمه جواز کسب و یا کارت بازرگانی برای مشاغل آزاد می باشد.

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان

• مشروح عملیات آخرین ماه حساب بانکی شخصی، این اطلاعات باید بر روی سربرگ انگلیسی بانک و به زبان انگلیسی باشد و به تایید و مهر و امضا بانک رسیده باشد

• ترجمه سند مالکیت و دو سری کپی از اصل آن به زبان فارسی (در صورت وجود)

• رزرواسیون یکی از هتل های اسپانیا به مدت کل زمان اقامت در اسپانیا

• بیمه مسافرتی با پوشش 30 هزار یورو

• بلیط رفت و برگشت به اسپانیا

 

 

درج نظر