فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا تایوان
امتیاز 5 از 5 از بین 100 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا تایوان

کشور تایوان در جنوب غرب آسیا واقع شده است و یکی از زیباترین کشورهای آسیایی می باشد، که از استقبال خوبی در دنیا برخوردار است. پایتخت تایوان تایپه می باشد، که برای ورود به آن باید نسبت به اخذ ویزا تایوان اقدام کنید.

متاسفانه تایوان در ایران سفارت خانه ندارد و متقاضیان ویزا تایوان باید به یکی از کشورهای همسایه از جمله ترکیه و دبی مراجعه کنند. انواع ویزای تایوان بر اساس تعداد دفعات ورود به این کشور به دو نوع تقسیم می شود. ویزای Single یا ویزای یک بار ورود، برای افرادی صادر می شود که قصدشان سفر توریستی به این کشور می باشد و پس از اتمام تاریخ ویزا باید به کشور خود بازگردند. ویزای Multiple یا ویزای چندبار ورود که برای تاجران و بازرگانانی که در طول سال چندین بار به این کشور رفت و آمد می کنند، صادر می شود. این افراد باید مدارکی که کار و یا سرمایه گذاری آن ها را در این کشور تایید می کند، در اختیار سفارت قرار دهند.

انواع ویزا از لحاظ هدف سفر به این کشور به انواع مختلفی تقسیم می شود:

• ویزای توریستی تایوان

• ویزای تحصیلی تایوان

• ویزای کار و تجارت تایوان

• ویزای ترانزیت فرودگاهی

 

ویزای توریستی تایوان

این نوع ویزا برای گردشگری و بازدید از جاذبه های گردشگری تایوان صادر می شود. در حال حاضر ایرانیان نمی توانند این ویزا را دریافت کنند، مگر اینکه از طرف شخصی مقیم این کشور موفق به دریافت دعوتنامه شوند. این نوع ویزا اجازه اقامت به مدت 12 روز در بازه زمانی سه ماهه را می دهد. 

ویزای ترانزیت تایوان

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که حداکثر یک روز در این کشور اقامت داشته و تمامی مدارک سفر بعدی خود را به سفارت تحویل داده باشند. در این مدت اجازه خروج از فرودگاه را نخواهند داشت. 

ویزای تحصیلی تایوان

این نوع ویزا برای متقاضیان تحصیل در این کشور صادر می شود. قبل از اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی تایوان باید نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی در یکی از دانشگاه های تایوان و یا موسسات معتبر اقدام کنید. در صورتی که موفق به پذیرش تحصیلی شوید، باید تمامی مدارک تحصیلی و اطلاعات شخصی خود را در اختیار سفارت قرار دهید. همچنین ارائه گزارش و تاییدیه دانشگاه یا مرکز مورد نظر الزامی می باشد. توجه داشته باشید که قبل از اخذ پذیرش امکان دارد نیاز به گذراندن دوره های زبان و دریافت مدرک زبان باشید.

ویزای کار و تجارت تایوان

برای دریافت این نوع ویزا باید دارای مهارت های ویژه بوده و یا قصد سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در تایوان را داشته باشید. افرادی که قصد کار در این کشور را دارند، باید ابتدا از طرف کارفرمای خود تایید استخدام دریافت کنند. در این صورت کارفرما باید طی نامه ای حقوق کارمند خود را مشخص کرده و همچنین در صورت لزوم محل اقامت وی را نیز تضمین کند.

 

مراحل اخذ ویزا تایوان 

همان طور که گفته شد تایوان در ایران سفارت خانه ندارد، بنابراین متقاضیان متحمل سفر به کشورهای همسایه برای مراجعه به سفارت خانه تایوان در این کشورها خواهند شد. قبل از هر کاری متقاضی باید سفارت خانه مورد نظر خود را انتخاب کند. پس از آن باید فرم درخواست ویزا تایوان را از سایت سفارت مورد نظر دریافت کرده و به دقت پر کند. این فرم نیز باید به زبان انگلیسی و یا چینی پر شود. برای اینکه بدون ایراد این پروسه را طی کنید، می توانید از کارشناسان مجرب در این زمینه یاری بگیرید.

پس از آن باید برای دریافت وقت سفارت تایوان اقدام کنید. توجه داشته باشید که قبل از مصاحبه حضوری در سفارت این کشور باید تمامی مدارک ویزا تایوان را تهیه کنید. این مدارک برای هر نوع ویزا متفاوت می باشد. تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی و یا چینی ترجمه شده باشد.

مدت زمان پاسخگویی به ویزا تایوان از 14 تا 30 روز می باشد. در صورت تایید ویزا برای ارسال پاسپورت خود به سفارت می توانید از خدمات پیکاپ ویزای تایوان که بیشتر آژانس های مسافرتی معتبر در اختیار مسافران قرار می دهند، استفاده کنید.

ویزای تک سفره تایوان به مدت 14، 30، 60 و 90 روزه صادر می شود. برای اینکه بخواهید اقامت بیشتری در این کشور داشته باشید، باید نسبت به دریافت ویزای اقامت تایوان اقدام کنید.

 

مدارک مورد نیاز ویزا تایوان عبارت است از:

• پاسپورت معتبر متقاضی که حدودا شش ماه اعتبار داشته باشد

• اصل فرم درخواست ویزا تایوان که دقیق پر شده باشد

• اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

• رزرواسیون یکی از هتل های تایوان

• سه قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• دعوتنامه تجاری که باید برروی سربرگ شرکت دعوت کننده به همراه مشخصات کامل شرکت و اسم شخص دعوت کننده باشد

• گواهی اشتغال به کار و مدارک شغلی از جمله جواز کسب، روزنامه رسمی شرکت، آخرین فیش حقوقی (برای کارمندان) گواهی بازنشستگی (برای بازنشستگان)

• سوابق کاری با طرف تایوانی

• مدارک کاری و تجاری

• گواهی تمکن مالی به میزان حداقل اعلامی سفارت کشور تایوان که باید با تایید و مهر و امضا بانک باشد

• پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزا تایوان

• بلیط رفت و برگشت به یکی از فرودگاه های تایوان

 

درج نظر