فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا تاجیکستان
امتیاز 5 از 5 از بین 258 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا تاجیکستان

کشور تاجیکستان در آسیای میانه واقع شده که پس از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی به عنوان کشوری مستقل شناخته شد. این کشور در شمال افغانستان قرار دارد و کوهستانی بودن آن باعث شده که تنها هفت درصد از خاک آن قابل استفاده باشد.

قبل از سفر به این کشور حتما باید ویزا تاجیکستان را تهیه کنید. برای تهیه ویزا تاجیکستان در صورت نیاز (به استثنا ویزا توریستی) باید به سفارت این کشور مراجعه کنید. سفارت خانه تاجیکستان برای تمامی افراد واجد شرایط ویزا تاجیکستان صادر می کند. این کشور انواع ویزا تاجیکستان را بر اساس هدف از سفر به این کشور به انواع مختلفی تقسیم می کند.

انواع ویزا تاجیکستان عبارت است از:

• ویزای توریستی تاجیکستان

• ویزای تحصیلی تاجیکستان

• ویزای کار تاجیکستان

• ویزای تجاری تاجیکستان

• ویزای سرمایه گذاری تاجیکستان

• ویزای آموزشی تاجیکستان

• ویزای کسب و کار تاجیکستان

• ویزای مهاجران

• ویزای رسانه های جمعی تاجیکستان

• ویزای همسر شهروند تاجیکی

• ویزای مذهبی تاجیکستان

• ویزای بشر دوستانه تاجیکستان

• ویزای ورزشکاران و گروه های خلاق

• ویزای بازرگانی تاجیکستان

 

ویزای توریستی تاجیکستان

این نوع ویزا برای بازدید از جاذبه های گردشگری تاجیکستان صادر می شود و برای دریافت آن نیازی به مراجعه حضوری به سفارت خانه تاجیکستان را نخواهید داشت. این نوع ویزا با اعتبار 90 روز و برای اقامت به مدت 30 تا 45 روز در تاجیکستان صادر می شود. متقاضیان محترم باید قبل از اتمام تاریخ ویزای خود این کشور را ترک کنند. ویزای توریستی تاجیکستان قابل تمدید و یا جایگزینی با دیگر انواع ویزا تاجیکستان نمی باشد. برای دریافت ویزای توریستی تاجیکستان باید مبلغ 20 یورو بپردازید.

ویزای تحصیلی تاجیکستان

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد ادامه تحصیلات دانشگاهی در این کشور را داشته باشند. این افراد ابتدا باید پذیرش یکی از دانشگاه های تاجیکستان را دریافت کرده و مدارک مربوط به آن را در اختیار سفارت این کشور در ایران قرار دهند. برای این کار ابتدا متقاضی باید مدارک خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کرده و در صورت تایید و پذیرش، نامه تایید آن را به همراه سایر مدارک ویزا تاجیکستان ارائه دهد. این نوع ویزا تاجیکستان تنها توسط اداره کنسولی وزارت امور خارجه تاجیکستان صادر می شود.

ویزای کار تاجیکستان

برای افرادی صادر می شود که برای کار به این کشور سفر می کنند. این نوع ویزا به مدت کمتر از سه ماه صادر می شود و قابل تمدید می باشد. ویزای کار تاجیکستان بر مبنای مجوز کار که توسط خدمات مهاجرتی وزارت امور داخلی جمهوری تاجیکستان اعطا می شود، تمدید خواهد شد.

ویزای آموزشی تاجیکستان

ویزای آموزشی تاجیکستان به مدت محدود، کمتر از 9 ماه صادر می شود و این نوع ویزا قابل تمدید و یا جاگزینی با انواع سایر ویزا تاجیکستان نمی باشد.

ویزای سرمایه گذاری تاجیکستان

این نوع ویزا برای افرادی که دارای کارت بازرگانی برای سرمایه گذاری در این کشور می باشند، صادر می شود. این نوع ویزا برای مدت کمتر از دو سال صادر می شود.

ویزای تجاری تاجیکستان

این نوع ویزا نیز برای تجار و بازرگانانی که قصد مراودات تجاری با این کشور را داشته باشند، صادر می شود. این نوع ویزا به مدت کمتر از سه ماه و تنها امکان یک بار تمدید پس از آن در تاجیکستان را می دهد.

ویزای کسب و کار تاجیکستان

ویزای کسب و کار تاجیکستان بری افرادی صادر می شود، که قصد ایجاد کسب و کار در این کشور را داشته باشند. این افراد می توانند ویزا تاجیکستان را برای تاریخ درخواست داده، دریافت کنند و به مدت کمتر از یک سال و تنها با یک بار تمدید پس از آن، در این کشور اقامت داشته باشند.

ویزای مذهبی تاجیکستان

برای مناسبات مذهبی صادر می شود و مدت اعتبار آن کمتر از 4 ماه می باشد، که تنها یک بار پس از آن می توان آن را تمدید کرد.

ویزای همسر شهروند تاجیکی

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که با یکی از شهروندان تاجیکی ازدواج کرده و قصد سفر به این کشور را داشته باشند. این نوع ویزا برای مدت کمتر از سه ماه صادر می شود و برای تمدید دوباره آن می توانید در تاجیکستان اقدام کنید.

ویزای ورزشکاران و گروه های خلاق

این نوع ویزا نیز برای مدت فعالیت این گروه ها در این کشور صادر می شود.

ویزای بشر دوستانه تاجیکستان

برخی افراد تمایل به انجام فعالیت های بشر دوستانه و جمع آوری کمک های مردمی برای آسیب دیدگان سایر کشورها هستند، که برای رساندن این کمک ها به دست نیازمندان اقدام به دریافت ویزا بشر دوستانه می کنند. این افراد پس از ورود به این کشور و تحویل محموله خود باید به کشور مبداء بازگردند.

ویزای رسانه های جمعی تاجیکستان

این نوع ویزا برای خبرنگاران روزنامه ها و رسانه های جمعی صادر می شود، که طی آن می توانند به مدت کمتر از سه ماه به همراه یک بار تمدید پس از آن وارد این کشور شوند.

ویزای رانندگان تاجیکستان

این نوع ویزا برای رانندگانی که به وسیله وسایل نقلیه باری به این کشور بار می برند، صادر می شود. این نوع ویزا به مدت کمتر از اعتبار گواهینامه که توسط وزارت حمل و نقل و ارتباطات جمهوری تاجیکستان اعطا شده است.

 

ویزای تاجیکستان بر اساس تعداد دفعات ورود و خروج به این کشور نیز به سه قسمت تقسیم می شود:

• ویزای یک بار ورود (Single) که تنها یک بار اجازه ورود و خروج به این کشور را خواهید داشت.

• ویزای دو بار ورود (double) که تنها دو بار اجازه ورود و خروج به تاجیکستان را خواهید داشت.

• ویزای چندبار ورود (Multiple) که می توانید چندین بار به این کشور وارد و از آن خارج شوید.

 

مراحل دریافت ویزا تاجیکستان

کلیه افرادی که قصد سفر به تاجیکستان را داشته باشند، باید ویزا تاجیکستان را تهیه کنند. ویزا تاجیکستان را می توانید از طریق سفارت این کشور، آژانس های مسافرتی و یا هنگام ورود به فرودگاه دوشنبه (با اعمال شرایط خاص) دریافت کنید.

برای دریافت ویزا تاجیکستان ابتدا باید نوع ویزای خود را مشخص کرده و فرم درخواست مربوط به آن را دریافت و تکمیل نمایید. پس آن در صورت نیاز باید برای دریافت وقت سفارت خانه تاجیکستان اقدام کنید. برای دریافت ویزا تاجیکستان باید تمامی مدارک مورد نیاز ویزای خود را تهیه کرده و در مصاحبه حضوری به افسر پرونده تحویل دهید. توجه داشته باشید که برای اقامت توریستی بیش از 30 روز باید در سیستم OVIR ثبت نام کرده باشید. برای انجام ثبت نام در این سامانه می توانید به آژانس های مسافرتی معتبر نیز مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که حتی اگر خانوادگی سفر می کنید، هر یک از افراد باید فرم جداگانه پر کنند. در صورتی که سفر خود به تاجیکستان را کنسل کنید،  هزینه های پرداختی شما قابل استرداد نمی باشد. 

ویزای الکترونیک تاجیکستان

این امکان از سال 2016 فراهم شده است که برای دریافت ویزای الکترونیک تاجیکستان به سایت رسمی این کشور به آدرس https://www.evisa.tj/index.evisa.html مراجعه و برای دریافت ویزا تاجیکستان اقدام کنید. پس از مراجعه به این سایت دکمه Start را بزنید و مشخصات خود را وارد کنید. در مراحل پایانی باید تاریخ ورود خود به این کشور و همچنین آدرس هتل محل اقامت خود را وارد کنید. پس از این مرحله باید صفحه اسکن شده پاسپورت خود را وارد کنید. پس از بررسی مراحل انجام شده باید آن را تایید و ارسال فرمایید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سیستم OVIR

• یک قطعه عکس پاسپورتی و رنگی

• آدرس محل اقامت متقاضی در تاجیکستان

• گذرنامه معتبر

• پرداخت هزینه های اعلام شده از طرف سفارت

لازم به ذکر است، افرادی که ویزای چندبار ورود تاجیکستان را دریافت کرده اند، باید برای هر بار ورود مبلغ 5 یورو بپردازند. افرادی که می خواهند برای دریافت سریع تر و فوری ویزا تاجیکستان اقدام کنند، باید بدانند که هزینه آن بسیار بالاتر از ویزای عادی خواهد بود. ویزا تاجیکستان بر اساس مدت زمان اقامت در این کشور هزینه متفاوتی دارد. متقاضیان محترم برای اقامت یک ماهه باید 20 یورو، ویزای 45 روزه 30 یورو، ویزای دو ماهه تاجیکستان 35 یورو، ویزای سه ماهه 40 یورو، هزینه ویزای 6 ماهه 75 یورو، هزینه ویزای 9 ماهه 100 یورو و برای دریافت ویزای یک ساله 125 یورو بپردازند.

 

مدارک مورد نیاز ویزا تاجیکستان عبارت است از:

• تکمیل فرم درخواست ویزا تاجیکستان

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• گذرنامه معتبر متقاضی که دارای شش ماه اعتبار و حداقل دو صفحه خالی باشد

• معرفی نامه از محل کار و یا آژانس های مسافرتی

• دعوتنامه از وزارت امور خارجه تاجیکستان یا وزارت امور داخلی این کشور (برای افرادی که از طرف ارگان خاصی به این کشور سفر می کنند)

• والدین کودکان کمتر از 16 سال برای سفر فرزندان خود به این کشور باید نامه ای را که به مهر و امضای دفتر اسناد رسمی رسیده و اظهار می دارد کودکان همراه والدین خود خواهند بود، ارائه نمایند.

نشانی سفارت خانه تاجیکستان در ایران به آدرس تهران، ضلع شمالی کاخ نیاوران، خیابان شهید زینعلی، کوچه سوم، پلاک 10 می باشد. برای مراجعه به سفارت این کشور می توانید همه روزه به غیر از روزهای جمعه و شنبه از ساعت 8:30 تا 17:30 به این مکان مراجعه کنید.

نشانی وبسایت رسمی تاجیکستان: www.tajembiran.tj 

تلفن های تماس و نمابر: 228092299-22834650- 22299584(021) 

 

نمایندگی سفارت خانه تاجیکستان در مشهد

نشانی: مشهد، میدان راهنمایی به سمت سه راه فلسطین، بین دستغیب 4 و 6، پلاک 74، طبقه اول

ساعات کاری این دفتر تمام روزهای هفته به غیر از جمعه و ایام تعطیلی رسمی در ایران از ساعت 8:30 الی 14 می باشد.

شماره تماس و نمابر: 38473131- 38470460- (051)38470560

وبسایت: www.tajik-em-mashhad.ir

پست الکترونیک: em.tajikistan@yahoo.com

 

درج نظر