فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا امارات متحده عربی
امتیاز 5 از 5 از بین 231 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا امارات-متحده-عربی

امارات متحده عربی (دبی) در جنوب غربی آسیا و درجنوب کشور ایران، پیرامون خلیج فارس واقع شده است و از جمله کشورهای مسلمان در این منطقه به شمار می رود. امارات متحده عربی متشکل از هفت شیخ نشین کوچک با نام های ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس‌الخیمه و ام‌القوین است. بسیاری از ایرانیان برای تفریح و یا تجارت به این کشور سفر می کنند و گاهی این کشور را به خاطر شرایط مناسب زندگی، برای اقامت انتخاب می کنند.

این کشور به خاطر تاسیس و ساخت بناهای نه چندان قدیمی و مدرن خود بسیار زیبا است و دارای تفریحات متنوعی می باشد که سالانه گردشگران فراوانی را از سرتاسر اروپا و کشورهای آمریکایی به خود جذب می کند.

متقاضیان سفر به این کشور باید ویزا امارات متحده عربی را تهیه کنند. برای دریافت ویزای توریستی امارات متحده عربی نیازی به مراجعه حضوری به سفارت این کشور نخواهید داشت، اما برای دریافت سایر ویزا امارات متحده عربی حتما باید به سفارت این کشور مراجعه کرده و در مصاحبه حضوری شرکت داشته باشید.

این کشور انواع ویزا امارات متحده عربی را در اختیار متقاضیان واجد شرایط برای سفر به این کشور ارائه می دهد.

انواع ویزا امارات متحده عربی عبارت است از:

• ویزای توریستی امارات متحده عربی

• ویزای تجاری امارات متحده عربی

• ویزای تحصیلی امارات متحده عربی

• ویزای ترانزیت امارات متحده عربی

• ویزای کاری امارات متحده عربی

 

ویزای توریستی امارات متحده عربی

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد تفریح و بازدید از جاذبه های گردشگری امارات متحده عربی را داشته باشند. این نوع ویزا قابل تمدید نمی باشد و الزامی به حضور متقاضی در سفارت خانه امارات متحده عربی وجود ندارد. لازم به ذکر است که استثنا در تمدید این نوع ویزا، تنها برای اقامت در همان شهری که ورود مسافر صورت گرفته است، مثلا ابوظبی امکانپذیر می باشد. متقاضی می تواند برای دریافت این نوع ویزا امارات متحده عربی به یکی از آژانس های معتبر مسافرتی نیز اقدام کند. توجه داشته باشید که پس از اتمام تاریخ اقامت در امارات متحده عربی باید این کشور را ترک کنید، در غیر این صورت جریمه خواهید شد و به ازای هر روز اقامت بدون ویزا امارات متحده در این کشور باید 100 درهم جریمه بپردازید، بعد از این عملکرد درخواست بعدی مسافر برای اخذ ویزا رد خواهد شد.

ویزای توریستی این کشور به سه شکل صادر می شود. ویزای عادی این کشور برای اقامت 14 روزه مسافر صادر می شود و به مدت یک ماه اعتبار دارد. ویزای یک ماهه نیز دومین نوع آن است که به صورت یک بار ورود (Single) و چند بار ورود (Multiple) صادر می شود. ویزای سه ماهه نیز وجود دارد که به صورت یک و چند بار ورود صادر می شود. هزینه های ویزاهای مختلف توریستی این کشور متفاوت است. همچنین با دریافت این نوع ویزا اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را نخواهید داشت.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی امارات متحده عربی عبارت است از:

• گذرنامه معتبر که باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• چک ضمانت بازگشت به مبلغ 10 میلیون تومان که بسته به شرایط مسافر می باشد

• اسکن رنگی پاسپورت و عکس مسافر

ویزای تحصیلی امارات متحده عربی

برای دریافت این نوع ویزا باید پذیرش تحصیلی این کشور را از یکی از دانشگاه های امارات متحده عربی دریافت کنید. متقاضیان تحصیل در این کشور باید رزومه تحصیلی خود را به دانشگاه های این کشور ارسال کرده و در صورت دریافت اجازه نامه تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود، آن را به همراه سایر مدارک ویزای تحصیلی این کشور به سفارت ارائه دهند. برای دریافت اطلاعات بیشتر از قوانین تحصیل در امارات متحده عربی می توانید به این قسمت مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی امارات متحده عربی

• گذرنامه معتبر با حداقل شش ماه اعتبار

• تاییدیه و یا دعوتنامه دانشگاه و یا موسسه مورد نظر متقاضی

• دو قطعه عکس 4*3 رنگی و زمینه سفید

• اصل و کپی از کارت ملی و شناسنامه

• آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات

• مدرک زبان انگلیسی

• تمکن مالی متقاضی و گردش حساب که نشان دهد توانایی پرداخت هزینه های خود و شهریه کلاس ها را دارد

ویزای ترانزیت امارات متحده عربی

این ویزا برای افرادی صادر می گردد که مدت زمان کوتاهی را برای سفر به مقصد بعدی خود، در امارات متحده عربی توقف خواهند داشت، مدت زمان اعتبار این نوع ویزا 96 ساعت می باشد. متقاضی باید بلیط سفر بعدی و پاسپورت خود را جهت اخذ این نوع ویزا به ماموران مربوطه ارائه دهد.

ویزای کار امارات متحده عربی

ویزای کار این کشور برای افرادی که دارای مهارت های خاص شغلی هستند، مکان مناسبی است. تسلط به یکی از زبان های انگلیسی و عربی نیز می تواند کمک زیادی به دریافت شغل ایده آل متقاضی کند. توجه داشته باشید که صرفا داشتن رزومه تحصیلی معتبر ضامن پیدا کردن شغل در این کشور نمی باشد. متقاضی ابتدا باید موسسه و یا کارفرمایی در این کشور پیدا کند تا بتواند از طریق دعوتنامه ای که آن ها به متقاضی می دهند، اقدام به دریافت ویزا کند. نکته مهم این است که نمی توان ابتدا ویزای کار این کشور را تهیه کنید، سپس برای پیدا کردن کار به این کشور وارد شوید.

تمامی مهاجرانی که بری کار به این کشور می روند باید ویزای سه ماهه تهیه کنند. پس از گذشت این مدت در صورتی که مایل به ادامه کار در این کشور بوده و کارفرما نسبت به کار آن ها رضایت داشته باشد، می توانند ویزای کار این کشور را تمدید کنند.

مدارک ویزای کار امارات متحده عربی عبارت است از:

• پاسپورت معتبر که باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد

• دو قطعه عکس 4*3 رنگی و زمینه سفید

• سن متقاضی نباید بیشتر از 50 سال باشد

• دعوتنامه کتبی ارسالی کارفرما و موسسه مورد نظر که قصد دارید در آنجا کار کنید

• گواهی عدم سوء پیشینه از کشور خود

• اصل فرم درخواست ویزا متقاضی که دقیق پر شده باشد

• اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضی

• نامه حمایت مالی کارفرما که توسط مقامات بالاتر امضا شده باشد

• در صورت تاهل باید سند ازدواج و شناسنامه تمامی اعضای خانواده ارائه شود

• بیمه مسافرتی

ویزای تجاری امارات متحده عربی

این نوع ویزا نیز برای افرادی صادر می شود که قصد سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در این کشور را داشته باشند. برخی افراد نیز برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام به خرید ملک می کنند. برای اخذ این نوع ویزا امارات متحده عربی باید مدارک مربوط به آن را دراختیار سفارت این کشور قرار دهید که از جمله آن سندیت کار و سرمایه گذاری در این کشور می باشد.

 

مراحل دریافت ویزا امارات متحده عربی

مهم است که ابتدا ویزای مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس باید فرم مربوط به آن را از سایت سفارت این کشور دریافت کرده و با دقت پر کنید. توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای توریستی نیازی به مراجعه حضوری در سفارت این کشور نخواهید داشت. با توجه به اطلاعاتی که داده شد باید مدارک ویزا امارات متحده عربی را دریافت کرده و وقت سفارت این کشور را تهیه کنید. 

ویزای عادی امارات متحده عربی پس از 5 روز کاری و ویزای فوری این کشور ظرف یک روز صادر می شود. البته این مدت زمان حدودی است و بستگی بسیار زیادی به تکمیل بودن مدارک پرونده متقاضی دارد. سفارت امارات متحده عربی این حق را برای خود قائل می باشد، که در صورت لزوم مدارک بیشتری از متقاضی بخواهد.

در صورتی که ویزای متقاضی رد شود، پس از گذشت سه ماه مجددا برای دریافت آن می توان اقدام کرد. توجه داشته باشید که پس از دریافت ویزا امکان تغییر تاریخ ویزا وجود نخواهد داشت.

اگر مسافران به هر دلیلی از ویزا امارات متحده عربی خود استفاده نکنند و مدت اعتبار آن به پایان برسد، ویزا باطل نمی شود. برای ثبت درخواست جدید باید ویزای قبل را با پرداخت هزینه کنسلی به مبلغ 150 درهم باطل کرد، سپس برای درخواست جدید اقدام کنید. در غیر این صورت درخواست جدید رد خواهد شد.

افرادی که شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، استرلیا، برونئی، کانادا، مالزی، هنگ کنگ، ژاپن، نیوزلند، سنگاپور، کره جنوبی، آمریکا، عربستان سعودی، قطر، عمان و کویت باشید، نیازی به تهیه ویزا امارات متحده عربی نخواهید داشت و می توانید با ارائه پاسپورت معتبر و بلیط رفت و برگشت به این کشور سفر کنید.

هزینه ویزای 14 روزه عادی امارات متحده عربی حدود 290 درهم، ویزای 14 روزه فوری 380 درهم، یک ماهه مالتی 880 درهم، یک ماهه عادی، 350 درهم، ویزای سه ماهه عادی 900 درهم و ویزای سه ماهه مالتی 2100 درهم می باشد. لازم به ذکر است که با توجه به اینکه سالانه این هزینه تغییر می کند، بنابراین حدودی بوده و توصیه می کنیم قبل از اقدام به دریافت آن، از مبلغ دقیق اطلاع حاصل فرمایید. بیان این نکته نیز الزامی است که در صورت رد شدن ویزا امارات متحده عربی، مبلغ پرداخت شده قابل استرداد نمی باشد. 

 

درج نظر