فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا شیلی
امتیاز 5 از 5 از بین 235 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا شیلی

کشور جمهوری شیلی در آمریکای جنوبی واقع شده و کشوری تاریخی است که قدمت آن به قرن نوزدهم می رسد. شیلی بین رشته کوه ها و اقیانوس قرار گرفته و کشوری ساحلی است، که دارای طبیعتی زیبا و جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد. این کشور به تازگی در زمینه های اقتصادی، آموزشی، پزشکی و سایر زمینه ها پیشرفت های زیادی داشته، که مورد توجه و استقبال افراد در سایر کشورها قرار گرفته است.

کشور شیلی اجازه ورود به خاکش را به صورت ویزا شیلی در اختیار مسافران واجد شرایط قرار می دهد. ویزا شیلی انواع مختلفی دارد که متقاضی باید یکی از آن ها را براساس هدف خود از سفر به این کشور انتخاب کند.

انواع ویزا شیلی عبارت است از:

• ویزای توریستی شیلی

• ویزای تحصیلی شیلی

• ویزای تجاری شیلی

• ویزای کاری شیلی

 

ویزای توریستی شیلی

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری شیلی را داشته باشند. توجه داشته باشید که با دریافت این نوع ویزا اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را نخواهید داشت. مدت زمان اقامت در شیلی با دریافت ویزای توریستی این کشور 15 روز می باشد. ویزای توریستی شیلی پس از اتمام تاریخ اعتبار آن قابل تمدید نمی باشد. برای دریافت آن باید به سفارت این کشور مراجعه حضوری داشته باشید. هزینه ویزای توریستی شیلی حدودا 91 دلار می باشد که توصیه می کنیم قبل از مراجعه، نسبت به مبلغ به روز شده آن آگاهی پیدا کنید.

ویزای تحصیلی شیلی

دریافت ویزای تحصیلی شیلی تا حدودی مشکل می باشد، اما غیر ممکن نیست. برای دریافت ویزای تحصیلی شیلی باید پذیرش تحصیلی خود را از یکی از موسسات آموزشی و یا دانشگاه های شیلی دریافت کنید. برای دریافت پذیرش باید ابتدا تمامی مدارک تحصیلی خود را برای موسسه یا دانشگاه مدنظر ارسال کنید. پس از تایید، نامه ای مبنی بر اجازه تحصیلی در این کشور ارسال می شود، که باید آن را به همراه سایر مدارک ویزا شیلی به سفارت این کشور ارائه دهید. توصیه می کنیم برای دریافت آن از دو ماه قبل از سفر به این کشور اقدام کنید. برای دریافت ویزای تحصیلی لازم است مدرک دیپلم متقاضی به یکی از زبان های انگلیسی و یا اسپانیایی ترجمه شده و به مهر و امضای تایید وزارت علوم و دادگستری و یا وزارت امور خارجه برسد.

ویزای تجاری شیلی

ویزای تجاری شیلی برای افرادی صادر می شود که قصد سرمایه گذاری و یا ایجاد کسب و کار در این کشور را داشته باشند. این افراد باید از توانایی مالی کافی برای سرمایه گذاری در این کشور برخوردار باشند و بتوانند آن را ثابت کنند. بیشتر تجار و بازرگانانی که قصد دارند با این کشور مراودات تجاری داشته باشند، می توانند با ارائه کارت بازرگانی خود به همراه سایر مدارک ویزا شیلی، اقدام به دریافت ویزای تجاری این کشور کنند.

ویزای کاری شیلی

برای دریافت ویزای کاری شیلی ابتدا باید دعوتنامه کتبی از یکی از کارفرمایان و یا شرکت های موجود در این کشور دریافت کنید، که در آن تمامی مشخصات شرکت و یا کارفرما به همراه قرارداد استخدام متقاضی، وجود داشته باشد. توجه داشته باشید که نمی توانید ابتدا ویزای کاری شیلی را دریافت کرده سپس برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود وارد این کشور شوید. پس از اتمام تاریخ ویزا درصورت توافق طرفین قرارداد، می توانید نسبت به تمدید آن اقدام کنید.

 

مراحل اخذ ویزای شیلی

قبل از هر کاری ابتدا باید هدف خود از سفر به این کشور را تعیین کنید. پس از آن باید نسبت به دریافت فرم درخواست ویزای مورد نظر خود به صورت آنلاین و از سایت سفارت خانه شیلی اقدام کنید. توجه داشته باشید که این فرم باید کامل و بدون نقص باشد و حتما به زبان انگلیسی پر شود.

باید در سایت سفارت این کشور به آدرس https://tramites.minrel.gov.cl/ ثبت نام کرده و با ارسال ایمیل و مدارک اولیه متقاضی، درخواست خود را ثبت کنید. این مدارک بررسی می شود و در صورت تایید برای سفارت ارسال می شود. متقاضیان می توانند با توجه به کد پیگیری که صادر می شود، تمامی مراحل را از طریق سایت و به صورت آنلاین پیگیری کنند.

در مرحله بعدی باید وقت سفارت شیلی را دریافت کرده و سایر مدارک را که از قبل جمع آوری کرده اید در مراجعه حضوری، ارائه دهید. در این جلسه باید تمامی مدارک ویزا و اطلاعات شخصی خود را ارائه داده و مراحل انگشت نگاری دیجیتال را انجام دهید و با افسر پرونده خود مصاحبه داشته باشید.

توجه کنید، که عوامل زیادی وجود دارد که ممکن است افسر پرونده، ویزا شیلی شما را رد کند. تکمیل بودن مدارک و فرم درخواست یکی از این عوامل می باشد. همچنین اگر نتوانید توانایی مالی خود را جهت پرداخت هزینه های خود در طول مدت اقامت در این کشور ثابت کنید، ممکن است ویزای شما رجکت شود. در صورتی که سفارت شیلی لازم بداند، مدارک بیشتری را از متقاضی درخواست خواهد کرد.

هزینه ویزای شیلی برای انواع ویزای این کشور متفاوت می باشد که باید نقدی و هنگام مراجعه حضوری پرداخت شود. توجه داشته باشید که این هزینه در صورت رجکت ویزا شیلی قابل استرداد نمی باشد. تمامی این هزینه ها به دلار از متقاضی دریافت خواهد شد.

مدت زمان صدور ویزا شیلی حدودا 20 روز می باشد که توصیه می کنیم، از دو ماه قبل از تاریخ سفر خود به این کشور جهت اخذ ویزا شیلی اقدام کنید.

این نکته نیز قابل اهمیت می باشد، که تمامی فایل ها و مدارک مورد نیاز باید با نام متقاضی در سایت ذخیره شود، در غیر این صورت مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

 

مدارک مورد نیاز ویزا شیلی عبارت است از:

• فرم درخواست ویزای مورد نظر که با دقت پر شود

• گذرنامه متقاضی که دارای شش ماه اعتبار باشد و کپی از آن

دعوتنامه شیلی که به طور رسمی و خطاب به سفارت این کشور در ایران ارسال شده باشد، حتما باید کپی کارت شناسایی و پاسپورت دعوت کننده و همینطور آدرس و شماره تماس او وجود داشته باشد.

• نامه ای کتبی که در آن هدف از سفر به این کشور را به طور کامل شرح داده باشید

• گواهی عدم سوء پیشینه به استثنا کارکنان دانشگاه‌ ها یا موسسات و مدیران ارشد

• ارائه کپی از بلیط رفت و برگشت به این کشور

• رزرواسیون یکی از هتل های شیلی

• ارائه سندی مبنی بر تمکن مالی متقاضی که دارای پرینت گردش 3 ما آخر حساب بانکی وی به زبان انگلیسی باشد

• گواهی اشتغال به کار که برای کارمندان و کارگران شامل نامه ای مبنی بر سمت، مدت زمان مرخصی، مقدار حقوق دریافتی باشد، به همراه فیش حقوقی. صاحبان مشاغل نیز باید مدارک ثبت شرکت، کارت بازرگانی و یا روزنامه رسمی شرکت را ارائه دهند.

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان

• بیمه مسافرتی

• دو قطعه عکس 4*3 رنگی و زمینه سفید که به تازگی گرفته شده باشد

 
 

درج نظر