فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا کوزوو
امتیاز 5 از 5 از بین 459 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا کوزوو

کشور کوزوو در جنوب شرقی اروپا و در نواحی مرکزی شبه جزیره بالکان واقع شده است. این کشور دارای تاریخ کهن و پر فراز و نشیبی است که به دریای آزاد راه ندارد و دورتادور آن را رشته کوه هایی پوشیده از انبوه درختان جنگلی محصور کرده است. از این لحاظ این کشور برای گردشگری و سایر مقاصد نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

برای سفر به این کشور ابتدا باید ویزا کوزوو را تهیه کنید. متاسفانه کوزوو در ایران سفارت خانه ندارد و افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، باید به نزدیکترین کشور یعنی آنکارا در ترکیه که سفارت این کشور در آن واقع شده، مراجعه کنند. افرادی که دارای ویزای مولتیپل شنگن هستند، که حداقل یک بار از آن استفاده کرده اند، می توانند به کوزوو سفر کنند.

و اما این کشور انواع ویزا کوزوو را برای تمامی ایرانیانی که واجد شرایط سفر به این کشور می باشند، صادر می کند. انواع ویزا کوزوو براساس هدف از سفر به این کشور به انواع مختلفی تقسیم می شود.

انواع ویزا کوزوو عبارت است از:

• ویزای توریستی کوزوو

• ویزای تجاری کوزوو

• ویزای کاری کوزوو

• ویزای تحصیلی کوزوو

 

ویزای توریستی کوزوو

ویزای توریستی کوزوو برای افرادی صادر می شود، که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری کوزوو را داشته باشند. این افراد در طول مدت اقامت خود اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را نداشته و اقامت آن ها کوتاه مدت می باشد. باید توجه داشته باشید که پس از پایان مدت زمان اقامت در کوزوو باید سریعا به کشور خود بازگردید. ویزای توریستی کوزوو براساس تاریخ رفت و برگشت مسافر صادر می شود.

ویزای تجاری کوزوو

 این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در این کشور را داشته باشند. در این صورت باید تمامی مدارک مربوط به آن را از جمله کارت بازرگانی، به سفارت این کشور ارائه دهند. همچنین باید توانایی مالی خود را در پرداخت هزینه های خود در طول مدت اقامت در این کشور به اثبات برسانند.

ویزای تحصیلی کوزوو

ویزای تحصیلی کوزوو برای افرادی صادر می شود که قصد ادامه تحصیل در این کشور را داشته باشند. این افراد ابتدا باید تمامی مدارک تحصیلی خود را برای دانشگاه و یا موسسه آموزشی مورد نظر خود ارسال کنند. در صورت تایید پذیرش باید نامه ای که اجازه تحصیل در دانشگاه و یا موسسه آموزشی مورد نظر را نشان می دهد، به همراه سایر مدارک ویزا کوزوو به سفارت این کشور ارائه دهید. توجه داشته باشید که در صورت اتمام تاریخ ویزا تحصیلی خود باید از این کشور خارج شوید.

ویزای کاری کوزوو

ویزای کاری کوزوو برای افرادی صادر می شود، که قصد کار در این کشور را داشته باشند. این افراد باید ابتدا از طرف کارفرمای مورد نظر خود دعوتنامه کاری دریافت کنند، تا بتوانند برای کار در این کشور اقدام کنند. این افراد باید دعوتنامه کاری کوزوو را به همراه سایر مدارک ویزا کوزوو به سفارت این کشور ارائه دهند. برخی افراد نیز می توانند با ثبت شرکت در این کشور ایجاد کار آفرینی کنند و برای دریافت ویزای کاری کوزوو اقدام کنند.

 

مراحل دریافت ویزا کوزوو

همانطور که گفتیم برای سفر به این کشور باید ویزا کوزوو دریافت کنید و برای دریافت آن حتما باید به سفارت این کشور که در شهر آنکارا در ترکیه واقع شده، مراجعه کنید. متقاضیان باید تمامی مراحل دریافت ویزا کوزوو را از طریق سفارت خانه کوزوو انجام دهند. آدرس این سفارت Hirfanli Sokak 14/02, Gaziosmanpasa, Cankaya, Ankara, Turkey می باشد و توصیه می کنیم قبل از مراجعه حضوری، حتما با سفارت مکاتبه داشته باشید.

توجه داشته باشید که حتما باید فرم درخواست ویزا مورد نظر خود را پر کرده و آن را در اختیار سفارت قرار دهید. پس از آن باید برای مصاحبه حضوری، در سفارت حضور داشته باشید. در این ملاقات است که باید تمامی مدراک مورد نیاز ویزا کوزوو را که به صورت کامل و بدون نقص تهیه کرده، ارائه دهید و در توضیح هدف از سفر خود به افسر پرونده مسلط باشید.

لازم به ذکر است، از آنجایی که این کشور در سال 2008 به وجود آمده است و تعداد ایرانیانی که به این کشور سفر کرده اند کم می باشد، مدارک دقیق و واحدی برای صدور ویزا برای ایرانیان مشخص نشده است. به همین دلیل  توصیه می کنیم قبل از مراجعه به سفارت این کشور حتما از طریق ایمیل کسب اطلاعات کنید. برای دریافت اطلاعات دقیق تر نیز می توانید به آدرس سفارت این کشور http://www.ambasada-ks.net/tr/ مراجعه کنید.

 

مدارک مورد نیاز ویزا کوزوو عبارت است از:

• فرم درخواست ویزا مورد نظر

• گذرنامه معتبر متقاضی

• گواهی شغلی متقاضی

• ارائه گواهی تمکن مالی

• رزرو بلیط رفت و برگشت

• ارائه رزرواسیون یکی از هتل های کوزوو

 
 

درج نظر