فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا ایسلند
امتیاز 5 از 5 از بین 149 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا ایسلند

ایسلند را در دنیا بیشتر با دریاچه های آب گرم می شناسند. این کشور که در شمالی ترین قسمت اروپا واقع شده است، دارای 320 هزار نفر جمعیت است، که پایتخت و بزرگترین شهر آن ریکیاویک نام دارد. جاذبه های گردشگری این کشور بیشتر طبیعی بوده و بسیار جذاب می باشد، که توانسته گردشگران زیادی را در سال به خود جذب کند.

این کشور یکی از اعضای معاهده شنگن می باشد، که برای ورود به آن باید ویزای شنگن تهیه شود. بر این اساس صدور ویزا ایسلند نیز از قانون سایر ویزاهای شنگن پیروی می کند. ویزا ایسلند با توجه به هدف از سفر به این کشور به انواع مختلفی تقسیم می شود.

انواع ویزا ایسلند عبارت است از:

• ویزای توریستی ایسلند

• ویزای کاری ایسلند

• ویزای تجاری ایسلند

• ویزای تحصیلی ایسلند

• ویزای پزشکی ایسلند

 

ویزای توریستی ایسلند

ویزای توریستی ایسلند برای افرادی صادر می شود، که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری ایسلند را داشته باشند. این افراد حتما باید دعوتنامه این کشور را داشته باشند. با این نوع ویزا می توانید به مدت 90 روز در این کشور اقامت داشته باشید.

ویزای کاری ایسلند

افرادی که قصد کار و استخدام در یکی از شرکت های ایسلند را داشته باشند، می توانند برای ویزای کار این کشور درخواست بدهند. برای کار در این کشور باید با یکی از کارفرمایان ایسلندی مکاتبه کرده و یا برای مصاحبه وی را ملاقات کرده باشید. در صورتی که کارفرما تصمیم به استخدام متقاضی بگیرد، باید نامه ای مبنی بر استخدام و ساپورت کاری متقاضی ارسال کند. این نامه و یا برگه استخدام باید به همراه سایر مدارک ویزا ایسلند به سفارت این کشور ارائه شود.

ویزای تجاری ایسلند

ویزای تجاری ایسلند برای افرادی که قصد سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در ایسلند را دارند مورد استفاده قرار می گیرد. این افراد باید تمامی مدارک مربوط به ثبت شرکت و یا کسب و کار خود را به سفارت این کشور ارائه دهند. 

ویزای تحصیلی ایسلند

ویزای تحصیلی نیز برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ایسلند و یا موسسات آموزشی صادر می شود. این افراد می توانند با دانشگاه مورد نظر خود مکاتبه کرده و پس از پذیرش تحصیلی برای دریافت ویزای تحصیلی ایسلند اقدام کنند. این افراد باید ترجمه دیپلم خود را به همراه سایر مدارک ویزا ایسلند به سفارت این کشور ارائه دهند.

ویزای پزشکی ایسلند

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد دارند از خدمات پزشکی این کشور استفاده کنند. دریافت این نوع ویزا با توجه به شرایط بیمار متفاوت می باشد. رزرو هتل برای مشخص شدن مکان اقامت، گردش حساب مالی برای مشخص کردن توانایی مالی برای پرداخت هزینه های معالجات از جمله مدارکی است که در هنگام مصاحبه باید ارائه دهید. برخی از بیماران مجبور به مراجعه به این کشور برای چندین بار می شوند، که آن هم از شرایط این ویزا محسوب می شود.

 

ویزا ایسلند به دلیل اینکه از نوع شنگن می باشد، طبق قوانین آن صادر می شود که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

ویزای نوع A یا ویزای ترانزیت فرودگاهی می باشد. در این نوع ویزا مسافر اجازه خروج از فرودگاه را نداشته و فقط می تواند برای سفر به مقصد دوم، پرواز خود را تغییر دهد و به کشورهای خارج از منطقه شنگن سفر کند.

ویزای نوع B یا ویزای عبور ایسلند که طبق آن متقاضی می تواند از فرودگاه خارج شود و از این کشور برای عبور و سفر زمینی به کشورهای غیر شنگن استفاده کند.

ویزای نوع C که همان ویزای توریستی می باشد و بیشتر مورد استقبال قرار گرفته دارد.

ویزای نوع D که بلند مدت می باشد و بیشتر برای تاجران و بازرگانان صادر می شود. با دریافت این نوع ویزا ایسلند می توانید به راحتی در طول سال بارها به کشورهای عضو شنگن وارد و از آن ها خارج شوید.

افرادی که می خواهند بیشتر از 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند، باید درخواست اقامت در ایسلند را بدهند. نکته قابل توجه این است که اگر بعد از 90 روز اقامت در حوزه شنگن، خارج شوید باید حتما سه ماه بگذرد تا بتوانید دوباره درخواست ویزا شنگن بدهید. در صورتی که دلایل ویژه داشته باشید، می توانید ویزای شنگن را به مدت یک سال اقامت نیز دریافت کنید.

همچنین باید توجه داشته باشید، که داشتن ویزای شنگن ایسلند به این معنی نیست که می توانید به هر کدام از کشورهای شنگن وارد شوید. ورود شما به حوزه شنگن باید از کشوری باشد که برای آن ویزای شنگن را تهیه کرده اید. در غیر این صورت پلیس این کشور می تواند شما را به جرم ورود غیر قانونی جریمه و دستگیر کند. پس از ورود به این کشور نیز می توانید به تمامی کشورهای عضو شنگن رفت و آمد کنید.

ویزا ایسلند به لحاظ تعداد دفعات ورود و خروج به این کشور نیز به دو نوع Single (یکبار ورود) و Multiple (چندبار ورود) تقسیم می شود که با توجه به شرایط مسافر هر کدام از آن ها می تواند صادر شود.

مراحل دریافت ویزا ایسلند

متاسفانه ایسلند در ایران سفارت خانه ندارد و متقاضیان ویزا ایسلند باید به سفارت نروژ در تهران مراجعه کنند. 

برای دریافت ویزا ایسلند ابتدا باید ویزای مورد نظر خود را با توجه به هدف خود از سفر به این کشور مشخص کنید. پس از آن باید فرم درخواست ویزا مورد نظر خود را به صورت آنلاین دریافت کرده و با دقت پر کنید. اطلاعات مسافر باید دقیق، بدون غلط املایی و یا جعل باشد. این فرم باید به امضا متقاضی برسد و برای هر فرد به صورت جداگانه پر شود. پس از آن باید نسبت به تکمیل مدارک مرتبط با ویزای مورد نظر خود اقدام کنید. این مرحله بسیار مهم می باشد و نقص در آن می تواند یکی از دلایل رجکت ویزای ایسلند شود. تعیین وقت سفارت نیز در مرحله بعدی قرار دارد که در انتخاب آن باید دقت لازم را به کار ببرید، زیرا این وقت به هیچ عنوان کنسل شدنی نیست. این مراحل را می توانید از طریق مراجعه حضوری به سفارت نروژ انجام داده و در انتظار نتیجه باشید. ساعات کاری سفارت نروژ در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 15:30 می باشد.

توجه داشته باشید که در میان ویزاهای ایسلند چیزی به نام ویزای تضمینی وجود ندارد و اگر مدارک متقاضی کامل و بدون نقص باشد، می تواند به صورت شخصی برای دریافت ویزا ایسلند اقدام کند. توصیه می کنیم از دو ماه قبل از سفر خود به ایسلند برای دریافت ویزای آن اقدام کنید.

 

مدارک مورد نیاز ویزا ایسلند عبارت است از:

• اصل کارت ملی و شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن

• فرم درخواست ویزا ایسلند که به صورت دقیق پر شده باشد

• اصل پاسپورت متقاضی که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید و بدون روتوش

• افرادی که در گذشته ویزا شنگن و یا ویزای کشورهای معتبر را دریافت کرده اند باید کپی از مهر های ورود و خروج آن را تهیه کنند

• گواهی اشتغال به کار که برای کارمندان و کارگران شامل اطلاعات استخدام، سمت، میزان حقوق و مرخصی دریافت شده می شود به همراه فیش حقوقی. صاحبان مشاغل نیز باید پروانه کسب و یا ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی را تهیه کنند. همچنین بازنشستگان گواهی بازنشستگی را باید ارائه دهند.

• بیمه مسافرتی

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان

• سند مالکیت به نام متقاضی (در صورت وجود)

• ارائه رزرو یکی از هتل های ایسلند

• گواهی تمکن مالی و گردش شش ماه آخر سپرده بانکی

• رزرو بلیط رفت و برگشت به ایسلند (به منظور تایید خروج از ایسلند)

 

ویزای ایسلند همچنین از نظر مدت زمان اقامت در این کشور به دو نوع ویزای کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شود. در واقع اگر می خواهید سفری بی دغدغه از لحاظ زمانی در این کشور تجربه کنید، باید به اعتبار ویزا توجه کنید. ویزای کوتاه مدت ایسلند برای افرادی است که قصد تحصیل و یا کار در این کشور را نداشته باشند. اعتبار ویزاهای کوتاه مدت سه ماه می باشد. همچنین افرادی که برای تفریح و گردشگری به این کشور سفر می کنند نیز از این نوع ویزا استفاده می کنند.

نوع دیگر آن ویزای بلند مدت می باشد که برای شاغلین و افرادی که قصد تجارت و کار در این کشور را دارند مناسب می باشد. ویزای بلند مدت ایسلند به دلیل نوع آن، مدت زمان بیشتری را برای صدور می برد و پروسه آن کمی سخت تر است. همچنین افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید برای دریافت ویزای بلند مدت ایسلند اقدام کنند.

به طور کلی 25 روز کاری زمان نیاز است تا برای دریافت وقت مصاحبه و انجام کارهای نهایی ویزا ایسلند اقدام کنید. مدت زمان دریافت انواع ویزای ایسلند متفاوت می باشد. برای ویزای توریستی حداقل 25 روز و برای دریافت ویزای پزشکی حدود 20 روز زمان نیاز دارید.

توجه داشته باشید که ارائه دعوتنامه ایسلند نیز می تواند در تسریع این مراحل تاثیر گذار باشد. این دعوتنامه ها نیز انواع مختلفی دارد، که متقاضی با توجه به هدف خود از سفر به این کشور می تواند یکی آن ها را دریافت کند و به سفارت این کشور ارائه دهد. اصولا دعوتنامه به سفارت این کشور در ایران و خطاب به آن ارسال می شود که حدود شش ماه اعتبار دارد. توجه داشته باشید که حتما دعوتنامه این کشور را به همراه سایر مدارک ویزا ایسلند تحویل دهید و ارائه آن را به زمان بعد از مصاحبه موکول نکنید.

بیشترین هزینه ای که باید برای دریافت ویزا ایسلند پرداخت شود، مربوط به صندوق سفارت می باشد. مقدار هزینه ها برای ویزای اروپا و شنگن یکسان می باشد و این مبلغ باید به صورت نقدی به صندوق این کشور و به واحد پول ایسلند پرداخت شود. 

در صورتی که تمایل دارید این امور را به آژانس های مسافرتی بسپارید، ممکن است هزینه های شما تا حدودی بیشتر شده و البته هزینه صندوق از آن کم نخواهد شد. هزینه کلی ویزا ایسلند برای افراد بزرگسال حدود 60 یورو، برای کودکان 6 تا 12 سال حدود 35 یورو و برای کودکان زیر شش سال نیز به صورت رایگان می باشد. توصیه می کنیم در پرداخت این هزینه ها فقط از اسکناس استفاده کنید.

 

درج نظر