فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا آفریقای جنوبی
امتیاز 5 از 5 از بین 416 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا آفریقای-جنوبی

کشور آفریقای جنوبی همان طور که از نامش پیداست در جنوب آفریقا و در مجاورت دو ساحل اقیانوس هند و اطلس واقع شده است. سفر به آفریقای جنوبی می تواند تجربه هیجان انگیزی از دیدار با طبیعت و حیات وحش برای گردشگران باشد. دیدن مناظر بکر از جمله جنگل ها، اقیانوس زیبا و همچنین ملاقات با حیوانات در باغ وحش های ژوهانسبورگ و پارک شیرها، می تواند بسیار هیجان انگیز و جذاب باشد.

این کشور اجازه ورود برای گردشگران و سایر افراد واجد شرایط را به صورت ویزا آفریقای جنوبی ارائه می دهد. این نوع ویزا انواع مختلفی دارد که بر اساس هدف از سفر به این کشور تعیین می شود.

انواع ویزا آفریقای جنوبی عبارت است از:

• ویزای توریستی آفریقای جنوبی

• ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

• ویزای کار آفریقای جنوبی

• ویزای تجاری آفریقای جنوبی

• ویزای ترانزیت آفریقای جنوبی

• ویزای ملاقات با بستگان و خانواده آفریقای جنوبی

 

ویزای توریستی آفریقای جنوبی

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی را داشته باشند. با دریافت این نوع ویزا اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را ندارید. دولت آفریقای جنوبی ویزای توریستی این کشور را به صورت یک ماهه و 14 روزه برای ایرانیان صادر می کند. ویزای توریستی از زمان صدور آن به مدت 90 روز اعتبار دارد. این ویزا یک بار ورود می باشد و اگر قبل از تاریخ اتمام آن از این کشور خارج شوید، باید مجددا برای دریافت ویزا اقدام کنید. ویزای توریستی این کشور قابل تمدید نمی باشد و پس از اتمام تاریخ ویزا باید این کشور را ترک کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی آفریقای جنوبی عبارت است از:

• اصل و کپی از گذرنامه متقاضی که دارای شش ماه اعتبار باشد

• دو قطعه عکس 4*3 رنگی و زمینه سفید

• گواهی اشتغال به کار

• رزرو بلیط رفت و برگشت به آفریقای جنوبی

• رزرواسیون یکی از هتل های آفریقای جنوبی

• مدارک تمکن مالی به میزان اعلامی سفارت کشور مربوطه با تایید و مهر بانک

• تمامی گذرنامه های قبلی متقاضی

• اصل فرم درخواست ویزا آفریقای جنوبی

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان

• ترجمه فیش حقوقی برای بازنشستگان

• چک ضمانت بازگشت که در وجه کارگزار و با مبلغ متغیر که کمترین آن سه میلیون تومان می باشد

ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند. این افراد ابتدا باید پذیرش تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه های آفریقای جنوبی و یا موسسات موجود در این کشور اخذ کنند. طی آن نامه ای به منظور تایید مدارک تحصیلی و ادامه تحصیل در این کشور صادر می شود، که باید به همراه سایر مدارک ویزای آفریقای جنوبی به سفارت این کشور ارائه شود. از جمله مزایای تحصیل در این کشور هزینه های پایین و استفاده از زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور می باشد. دانشجویان پس از اتمام تحصیل باید به کشور خود بازگردند، در صورت تمایل به ادامه زندگی در این کشور نیز می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری در این کشور تبدیل کنند. تمامی مدارک ویزای تحصیلی حتما باید توسط مترجم رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شود.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی عبارت است از:

• اصل فرم درخواست ویزا که به صورت دقیق پر شده باشد

• مدارک تحصیلی متقاضی به همراه ریز نمرات

• نامه تایید تحصیل در دانشگاه یا موسسه مورد نظر

• اصل و کپی پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار

• اصل و کپی از شناسنامه و کارت ملی متقاضی

• ارائه مدارکی که نشان دهنده صحت و سلامت متقاضی می باشد

• دو قطعه عکس 4*3 رنگی و زمینه سفید

ویزای تجاری آفریقای جنوبی

برای دریافت این نوع ویزا باید در این کشور سرمایه گذاری کرده و یا ثبت شرکت داشته و توانایی مالی خود را در راه اندازی کسب و کار در این کشور اثبات کنید. این افراد حتما باید به همراه سایر مدارک ویزای آفریقای جنوبی، کارت بازرگانی معتبر خود را نیز ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز ویزای تجاری آفریقای جنوبی:

• اصل و کپی گذرنامه معتبر که دارای شش ماه اعتبار باشد

• دو قطعه عکس 4*3 رنگی و زمینه سفید

• فرم درخواست ویزای تجاری

• ارائه گواهی تمکن مالی بر اساس حداقل موجودی اعلامی سفارت که باید با تاییدیه و مهر و امضا بانک باشد

• اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی

ویزای کار آفریقای جنوبی

افرادی که برای دریافت این نوع ویزا اقدام می کنند، باید از کارفرما و موسسه ای که قصد کار در آنجا را دارند دعوتنامه کتبی که دارای توافقات طرفین و قرارداد کار باشد را داشته باشند، تا با ارائه آن به سفارت بتوانند سریعتر اقدام به اخذ ویزای کار این کشور کنند. این نوع ویزا با توافق و رضایت طرفین قابل تمدید می باشد.

ویزای ترانزیت آفریقای جنوبی

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که مقصد نهایی آن ها کشور آفریقای جنوبی نمی باشد و تنها برای مدتی کوتاه در این کشور اقامت خواهند داشت، تا این کشور را به مقصد دوم خود ترک کنند. متقاضیان باید مدارکی از جمله گذرنامه معتبر خود را که دارای اعتبار شش ماهه می باشد، به همراه بلیط پرواز دوم خود را به ماموران مربوطه ارائه دهند.

ویزای دیدار با اقوام و بستگان

افرادی که قصد دیدار با اقوام و بستگان خود را دارند، می توانند از طرف آن ها دعوتنامه دریافت کنند، به شرطی از شهروندان این کشور باشند. فرد دعوت کننده باید دعوتنامه را به صورت کتبی و به همراه اطلاعات شخصی خطاب به سفارت این کشور در ایران ارسال کند. در صورتی که تمامی هزینه های اقامت شما در این کشور را متقبل شود، باید گواهی تمکن مالی را نیز به همراه سایر مدارک ارسال کند. در غیر این صورت باید فرد دعوت شونده تمامی هزینه های اقامت در این کشور را خود بپردازد و همچنین توانایی مالی خود را نیز اثبات کند. برای دریافت این نوع ویزا باید دعوتنامه آفریقای جنوبی را نیز به سفارت این کشور ارائه دهید.

 

مراحل دریافت ویزا آفریقای جنوبی

برای دریافت ویزا آفریقای جنوبی ابتدا باید ویزای مورد نظر خود را طبق اطلاعاتی که داده شد، انتخاب کرده و فرم درخواست آن را به صورت آنلاین و از طریق سایت سفارت این کشور دریافت کنید. پذیرش درخواست ویزای  آفریقای جنوبی توسط شرکت VFS Global انجام می گیرد به این صورت که متقاضیان باید مدارک خود و تمامی اطلاعات شخصی و انگشت نگاری خود را در این شرکت انجام دهند. این شرکت موظف است که اطلاعات و مدارک مسافر را به سفارت این کشور انتقال دهد و برای شخص، وقت سفارت آفریقای جنوبی را دریافت کند.

این نکته قابل ذکر است که این شرکت صرفا وظیفه انتقال این اطلاعات را داشته و تایید و عدم تایید ویزای متقاضی با تصمیم سفارت خانه آفریقای جنوبی صورت می گیرد. سفارت این کشور در تهران، تجریش، خیابان ولیعصر، باغ فردوس، خیابان یکتا، پلاک 5 واقع شده است و به راحتی قابل دسترس می باشد. سفارت این حق را برای خود محفوظ می دارد، که در صورت نیاز مدارک بیشتری را از متقاضی درخواست کند.

توصیه می کنیم که برای دریافت ویزا آفریقای جنوبی، خصوصا اگر برای نخستین بار این کار را انجام می دهید، از یک ماه قبل ازسفر خود اقدام کنید. همه مدارک ویزا آفریقای جنوبی باید به زبان انگلیسی ترجمه شود، همچنین فرم درخواست ویزا نیز باید به زبان انگلیسی پر شود.

پس از تکمیل مدارک باید برای دریافت وقت سفارت این کشور اقدام کرده و حتما در روز مصاحبه شخصا در محل حضور داشته باشید. در این مصاحبه با افسر پرونده خود باید تمامی دلایل سفر خود به این کشور را توضیح داده و مدارک را ارئه دهید. در صورتی که بین مدارک شما نقص وجود داشته باشد، ممکن از ویزای شما رجکت شود. بنابراین قبل از حضور در این مکان از تکمیل بودن پرونده خود اطمینان حاصل کنید.

مدت زمان لازم برای بررسی پرونده شما حداقل یک تا دو هفته کاری می باشد. همچنین حداقل زمان اعتبار تقاضا، تاییدیه ها و گزارش های پزشکی حتی در صورت تایید، سه ماه می باشد.

مدارک شغلی که به آن اشاره کردیم برای صاحبان صنوف، تجار، صاحبان صنایع شامل سند قانونی ثبت موسسه، صورت حساب بانکی (گردش یک ماه آخر حساب بانکی را نشان دهد) و یا دفترچه حساب پس انداز (ارائه گواهی بانکی به تنهایی کافی است) با تاریخ گشایش حساب می باشد. برای حقوق بگیران و کارمندان شامل گواهی اشتغال به کار (تاریخ دقیق اشتغال به کار و مدت مرخصی)، فیش حقوقی یک ماه آخر و صورت حساب بانکی (گردش ماه آخر حساب را نشان دهد) و یا دفترچه حساب پس انداز (ارائه گواهی بانکی به تنهایی کافی است) با تاریخ گشایش حساب می باشد.

برای کارکنان مستقل و مشاغل آزاد شامل کارت صنفی، صورت حساب بانکی (شرح عملیات ماه آخر) و یا دفترچه حساب پس انداز با تاریخ گشایش حساب الزامی می باشد.

توجه داشته باشید، در صورتی که اسامی همراهان در گذرنامه درخواست کننده ویزا آفریقای جنوبی ذکر شده باشد، برای هر کدام از همراهان باید دو قطعه عکس رنگی در مدارک ارائه شود.

برای درخواست ویزای آفریقای جنوبی باید هزینه ای حدود 60 یورو را برای رسیدگی به پرونده، به صورت نقد و مراجعه حضوری بپردازید. توجه داشته باشید که در صورت رجکت ویزا آفریقای جنوبی مبلغ مورد نظر قابل استرداد نمی باشد.

 

درج نظر