فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا سودان
امتیاز 5 از 5 از بین 315 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا سودان

سودان سومین کشور بزرگ آفریقا می باشد. این کشور در شمال خاوری آفریقا واقع شده و پایتخت آن خارطوم است. بخش اعظم سودان را دشت های پهناوری تشکیل می دهد که توسط دره بزرگ رودخانه نیل به دو بخش خاوری و باختری تقسیم می شود. آب و هوای این کشور گرم و خشک می باشد و پست ترین بخش های سودان در کرانه دریای سرخ، هم سطح آب های جهان است.

این کشور اجازه ورود به خاک کشورش را به صورت ویزا سودان ارائه می دهد و تمامی متقاضیان واجد شرایط، می توانند برای سفر به این کشور ویزا سودان را تهیه کنند. ویزا سودان بر اساس هدف از سفر به این کشور به انواع مختلفی تقسیم می شود.

انواع ویزا سودان عبارت است از:

• ویزای توریستی سودان

• ویزای تجاری سودان

• ویزای تحصیلی سودان

• ویزای مسابقات ورزشی سودان

• ویزای درمانی سودان

• ویزای کار سودان

 

ویزای توریستی سودان

این نوع ویزا سودان برای افرادی صادر می شود، که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری سودان و تفریحات این کشور را داشته باشند. در کل این نوع ویزا به مدت 30 روز اقامت در این کشور صادر می شود و دو ماه اعتبار دارد. توجه داشته باشید که با دریافت این نوع ویزا اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را نخواهید داشت. ویزای توریستی سودان قابل تمدید نمی باشد و پس از اتمام تاریخ ویزا باید به کشور خود بازگردید.

ویزای تجاری سودان

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد تجارت و سرمایه گذاری در این کشور را داشته باشند. این افراد حتما باید کارت بازرگانی خود را به همراه سایر مدارک ویزا سودان به سفارت این کشور ارائه دهند. با دریافت این نوع ویزا بازرگانان و تاجران می توانند از شرایطی نظیر رفت و آمد به این کشور در مدت زمان مشخص برخوردار شوند.

ویزای تحصیلی سودان

ویزای تحصیلی سودان برای افرادی صادر می شود که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند. به این منظور ابتدا باید پذیرش تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه های سودان دریافت کرده و نامه ای مبنی بر اجازه تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود را دریافت کنند. برگه تاییدیه تحصیلی خود در این کشور را باید به همراه، ریز نمرات، مدارک تحصیلی و سایر مدارک ویزا سودان به سفارت این کشور تحویل دهید. دانشجویان باید توجه داشته باشند که پس از اتمام دوره تحصیلی، باید بلافاصله به کشور خود بازگردند.

ویزای مسابقات ورزشی سودان

اگر متقاضی قصد شرکت در مسابقات بین المللی که در سودان برگزار می شود را داشته باشد، باید برای دریافت ویزای مسابقات ورزشی سودان اقدام کند. این نوع ویزا فقط برای مدت زمان شرکت در مسابقات صادر و بر اساس بلیط رفت و برگشت متقاضی در نظر گرفته می شود.

ویزای درمانی سودان

برخی افراد، برای طی کردن پروسه درمان خود و استفاده از تکنولوژی های درمانی در سایر کشورها برای دریافت ویزای درمانی سودان اقدام می کنند. برای این افراد ویزای همراه بیمار نیز برای همراهی فرد صادر می شود. 

ویزای کار سودان

متقاضیان کار در این کشور ابتدا باید اسپانسری برای کار و یا نظر یکی از کارفرمایان را در این کشور با توجه به مهارت های شغلی سودان به خود جلب کنند، تا بتوانند در یکی از شرکت های سودان مشغول به کار شوند. برای کار در این کشور باید دارای مهارت های خاص و رزومه تحصیلی و کاری جالب توجهی باشید تا شانس استخدام در این کشور را داشته باشید.

 

مراحل دریافت ویزا سودان

برای دریافت ویزای توریستی سودان نیازی به مراجعه حضوری در سفارت خانه سودان نخواهید داشت و تنها با ارائه مدارک می توانید ویزا سودان را دریافت کنید. اما قوانین و مقررات سودان راجع به سایر ویزاها متفاوت می باشد. برای دریافت ویزای تحصیلی، کار، تجاری و... باید فرم درخواست ویزا را به صورت آنلاین دریافت کرده و به دقت پر کنید. بر اساس ویزای مورد نظر خود باید مدارک ویزا را تهیه کرده و برای دریافت وقت سفارت سودان اقدام کنید. توجه داشته باشید که وقت سفارت سودان را نمی توان تغییر داد و حتما باید با توجه به زمان تعیین شده در سفارت این کشور حضور داشته باشید.

هنگام مراجعه به سفارت این کشور باید تمامی مدارک را بدون هیچ نقصی به همراه اطلاعات شخصی و انگشت نگاری متقاضی و نامه ای کتبی مبنی بر دلایل سفر خود ارائه دهید.

داشتن دعوتنامه سودان نیز می تواند انجام پروسه را سرعت بخشد. در صورتی که فرد دعوت کننده، بخواهد تمامی هزینه های اقامت شما در این کشور و همچنین مکان اقامت را تقبل کند، باید به همراه نامه ای که خطاب به سفارت این کشور در ایران می نویسد، تمامی اطلاعات شخصی، آدرس محل زندگی و گواهی تمکن مالی خود را نیز ارائه دهد. در غیر این صورت باید فرد دعوت شونده تمامی مدارک مربوط به توانایی پرداخت هزینه های خود در این کشور را به سفارت این کشور ارائه دهد.

برای دریافت انواع ویزا سودان باید مدارک مربوطه را جمع آوری کرده و به سفارت این کشور ارائه دهید. در ادامه این مطلب به مدارک کلی مورد نیاز اشاره خواهیم کرد.

مدارک مورد نیاز ویزا سودان عبارت است از:

• اصل پاسپورت با اعتبار حداقل یک سال

• دو قطعه عکس رنگی 4*6 رنگی و زمینه سفید

• اصل شناسنامه و کارت ملی و کپی از تمام صفحات آن

• گواهی اشتغال به کار و یا جواز کسب و ثبت شرکت

• نامه تمکن مالی و پرینت گردش سه ماه آخر حساب بانکی بر روی سربرگ انگلیسی بانک به همراه مهر و امضا

• بلیط رفت و برگشت به سودان

• رزرو یکی از هتل های سودان

 

درج نظر