فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا اسلواکی
امتیاز 5 از 5 از بین 448 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا اسلواکی

اسلواکی کشوری است واقع در اروپای مرکزی که بیشتر مساحت آن، از کوهستان های مرتفع تشکیل شده است. به همین دلیل از آب و هوای نیمه مرطوب و معتدلی برخوردار است. این کشور کم جمعیت، شرایط زندگی بسیار خوبی را برای شهروندان فراهم کرده است. همچنین در دهه های اخیر پیشرفت بسیار زیادی در زمینه صنعت و اقتصاد داشته است. اسلواکی هم به لحاظ اقامت و زندگی در این کشور مورد پسند واقع شده و هم از لحاظ گردشگری و بازدید از معماری های قدیمی، بازارهای سنتی، طبیعت زیبا و تفریحات متنوع برای گردشگران سایر کشورها جذاب می باشد.

این کشور یکی از اعضای عضو پیمان شنگن می باشد، که برای سفر به آن باید ویزای شنگن اسلواکی را تهیه کنید. ویزا اسلواکی برای تمامی افرادی که واجد شرایط اخذ آن می باشند، صادر می شود. ویزا اسلواکی بر اساس هدف سفر به این کشور به انواع مختلفی تقسیم می شود.

انواع ویزا اسلواکی عبارت است از:

• ویزای توریستی اسلواکی

• ویزای تحصیلی اسلواکی

• ویزای کار اسلواکی

• ویزای تجاری اسلواکی

• ویزای دیدار با اقوام و بستگان اسلواکی

• ویزای شرکت در کنفرانس ها و مسابقات ورزشی اسلواکی

 

ویزای توریستی اسلواکی

ویزای توریستی این کشور برای افرادی صادر می شود، که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری اسلواکی را داشته باشند. با دریافت این نوع ویزا اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را نخواهید داشت. این نوع ویزا اسلواکی برای اقامت کوتاه مدت گردشگران برنامه ریزی شده است. در صورتی که ویزای شنگن دارید، می توانید برای دیدن از این کشور زیبا نیز به آن سفر کنید، چرا که ویزای توریستی این کشور بسیار پر طرفدار می باشد. ویزای توریستی اسلواکی دارای 180 روز اعتبار می باشد، که می توانید به مدت 90 روز در این کشور اقامت داشته باشید. توجه کنید! زمانی که اعتبار ویزا به اتمام برسد، باید این کشور را ترک کنید. این ویزا قابل تمدید نمی باشد و جهت سفر مجدد به این کشور، ابتدا باید به کشور خود بازگشته و دوباره برای دریافت ویزا اقدام کنید.

ویزای تحصیلی اسلواکی

دانشگاه های این کشور دارای رتبه های جهانی خوبی می باشند، که می توان برای تحصیل در این کشور ویزای تحصیلی اسلواکی را تهیه کرد. به این منظور ابتدا باید پذیرش تحصیلی این کشور را از یکی از دانشگاه های اسلواکی و یا موسسات آموزشی مورد نظرتان دریافت کنید. این امر با ارسال مدارک تحصیلی متقاضی صورت می گیرد. معمولا آخرین فرصت برای ارسال این درخواست تا آخر ماه فوریه می باشد. در صورت تایید پذیرش نامه ای مبنی بر اجازه تحصیل در دانشگاه و یا موسسه مورد نظر برای متقاضی صادر می شود، که باید آن را به همراه سایر مدارک ویزا اسلواکی به سفارت این کشور ارائه دهند. دانشجویان پس از اتمام دوران تحصیل باید به کشور خود بازگردند. این نوع ویزا از جمله ویزاهای بلند مدت محسوب می شود، که طی آن دانشجو می تواند بارها به این کشور سفر کند.

ویزای تجاری اسلواکی

برای دریافت این نوع ویزا اسلواکی باید توانایی مالی کافی برای سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت، برای ایجاد کسب و کار داشته باشید. برخی از تاجران و بازرگانانی که قصد دارند با این کشور مراودات تجاری داشته و به این کشور واردات و صادرات داشته باشند نیز، می توانند برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنند. برای دریافت ویزای تجاری حتما باید کارت بازرگانی خود را به همراه سایر مدارک ویزا اسلواکی به سفارت این کشور تحویل دهید.

ویزای کار اسلواکی

افرادی که توانایی منحصر به فردی داشته و از رزومه تحصیلی خوبی برخوردار باشند، می توانند برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنند. برای دریافت ویزای کار اسلواکی ابتدا باید توسط یکی از کارفرمایان این کشور حمایت شده و استخدام شوید. برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود می توانید، از قبل با شرکت و موسسه مورد نظر خود برای کار در این کشور مکاتبه کرده و استخدام شوید. پس از آن باید نامه ای که در آن قرارداد و اجازه کار و سایر اطلاعات ذکر شده باشد را به سفارت این کشور ارائه دهید.

ویزای دیدار با اقوام و بستگان اسلواکی

برای دریافت این نوع ویزا می توایند دعوتنامه اسلواکی را از یکی از اقوام و یا دوستان و آشنایان خود که از شهروندان این کشور می باشند، دریافت کنید. فرد دعوت کننده می تواند همه هزینه های متقاضی را در مدت زمان اقامت در اسلواکی تقبل کند. در این صورت باید به همراه نامه ای که خطاب به سفارت این کشور در ایران برای دعوت از متقاضی ارسال می کند، تمامی مدارک را برای اثبات توانایی مالی پرداخت هزینه و آدرس محل اقامت شما را ارسال کند. در غیر این صورت متقاضی باید تمام هزینه ها را خود بپردازد و تمامی مدارک مالی خود را نیز به سفارت این کشور ارائه دهد.

ویزای شرکت در کنفرانس و مسابقات ورزشی اسلواکی

این نوع ویزا نیز برای افرادی صادر می شود که قصد شرکت در کنفرانس های بین المللی و یا مسابقات ورزشی داشته باشند. این افراد باید دعوتنامه حضور خود در این محافل را ارائه دهند.

 

همان طور که گفتیم کشور اسلواکی یکی از هم پیمانان حوزه شنگن می باشد، که ویزای آن نیز به صورت شنگن صادر می شود. ویزای شنگن نیز دارای قوانین مختلفی است، که از نظر مدت زمان اقامت در این کشور به انواع مختلفی، بر اساس نیاز متقاضی صادر می شود.

انواع ویزا اسلواکی در قوانین شنگن عبارت است از:

• ویزای نوع A یا همان ویزای ترانزیت که مسافر اجازه خروج از فرودگاه را نخواهد داشت و تنها می تواند از طریق یکی از فرودگاه های اسلواکی پرواز خود را تغییر داده و از این کشور به کشورهای خارج از حوزه شنگن سفر کند.

• ویزای نوع B یا ویزای عبور می باشد. به این معنی که متقاضی می تواند از فرودگاه خارج شده و از طریق یکی از مسیرهای زمینی از این کشور عبور کرده و به مقصد دوم خود که خارج از حوزه شنگن است، سفر کند.

• ویزای نوع C که همان ویزای توریستی اسلواکی می باشد.

• ویزای نوع D یا ویزای بلند مدت است که معمولا برای تجار و بازرگانان صادر می شود، تا بتوانند در طی سال بارها به شنگن وارد و از آن خارج شوند.

افردی که می خواهند اقامت بیشتر از 90 روز در این کشور داشته باشند، باید برای دریافت ویزای اقامت این کشور اقدام کنند. نکته قابل توجه در مورد کشورهای حوزه شنگن این است که پس از اقامت 90 روزه در این کشور و بازگشت از آن، برای مراجعه مجدد به یکی از کشور های شنگن باید سه ماه خارج از آن حضور داشته باشید تا بتوانید مجددا ویزای شنگن دریافت کنید.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که از شش هفته قبل از تاریخ سفر خود جهت دریافت ویزا شنگن اسلواکی اقدام نمایید. همچنین اخذ ویزای شنگن به معنی تضمینی برای ورود به حوزه شنگن نیست. به این معنی که اگر ویزای شنگن خود را از اسلواکی دریافت کرده اید، نمی توانید از طریق کشور فرانسه وارد این منطقه شوید و مطمئنا با توبیخ مقامات مرزی این کشور مواجه خواهید شد و به صورت قانونی به شما اجازه ورود به این کشور را نخواهند داد و به کشوری خارج از حوزه شنگن اخراج خواهید می شوید. 

همچنین انواع ویزای شنگن از نظر تعداد دفعات ورود به این کشور به ویزای یک بار ورود (single)، ویزای دوبار ورود یا دابل (double) که به متقاضی اجازه می دهد در مدت زمان اعلام شده و دارای اعتبار، دوبار به این کشور سفر کند، ویزای چند بار ورود (Multiple) که تا هر زمانی که ویزای افراد اعتبار داشته باشد، می توانند به دفعات نامحدود به این کشور سفر کنند.

 

مراحل دریافت ویزا اسلواکی

سفارت خانه اسلواکی در تهران واقع شده، و به راحتی قابل دسترس می باشد. ایرانیان عزیز برای دریافت انواع ویزا اسلواکی حتما باید در سفارت این کشور حضور داشته باشند. برای انجام مراحل آن ابتدا باید فرم درخواست ویزای مورد نظر خود را به صورت آنلاین دریافت کنید و با دقت و به زبان انگلیسی پر کنید. لازم است تمامی مدارک مربوط به ویزای مورد نظر خود را بدون نقص جمع آوری کرده، سپس برای دریافت وقت سفارت اسلواکی اقدام کنید. 

هنگام مصاحبه حضوری باید اطلاعاتی از جمله انگشت نگاری و مدارک ویزا اسلواکی را ارائه دهید. همچنین در مصاحبه با افسر پرونده خود باید هدف از سفر خود به این کشور را شرح دهید.

وقت سفارت باید 1 تا 3 ماه قبل از تاریخ سفر شما باشد، برای تهیه بلیط نیز حتما تاریخ شروع آن را حداقل بیشتر از سه هفته کاری در نظر بگیرید. 

بودجه اعلام شده برای اقامت هر فرد در اسلواکی حدود 57 یورو اعلام شده است. به همین دلیل باید مقدار بودجه متقاضیان با مخارج و مدت زمان اقامت در اسلواکی همخوانی داشته باشد.

افرادی که برای دریافت ویزای کار، تحصیل و... درخواست می دهند، حتما باید مدارک خود را به صورت رسمی ترجمه کنند. برخی از مدارک که برای ویزا اسلواکی درخواست می شود، نیز باید به زبان رسمی این کشور ترجمه شود. بنابراین باید از طریق دارالترجمه های معتبر نسبت به ترجمه آن ها اقدام کنید. این دارالترجمه ها باید از طرف دادگستری اجازه ترجمه رسمی مدارک را داشته باشند. برخی از مدارک رسمی که برای ویزای فوری اسلواکی لازم است، باید به زبان انگلیسی ترجمه شود و مدارکی که کشور اسلواکی درخواست داده باید به زبان رسمی این کشور صادر شود.

مسافران باید هزینه دریافت ویزا اسلواکی را در سفارت این کشور و به صورت نقدی پرداخت کنند. این هزینه برای افراد بزرگسال حدود 60 یورو و برای کودکان 6 تا 12 سال 35 یورو می باشد. ویزای ملی نیز با اقامت طولانی مدت برابر با 33 یورو است. لازم به ذکر است که در صورت رجکت ویزا اسلواکی این مبلغ قابل استرداد نمی باشد.

همانطور که گفته شد مدارک ویزا اسلواکی با توجه به انواع آن متفاوت می باشد. در ادامه این مطلب به مدارک کلی که برای تهیه ویزا اسلواکی نیاز دارید می پردازیم. در صورتی که اطلاعات کامل تری نیاز دارید، می توانید به بخش مدارک ویزا اسلواکی مراجعه کرده و دقیق تر راجع به آن مطالعه کنید.

مدارک مورد نیاز ویزا اسلواکی عبارت است از:

• فرم تکمیل شده درخواست انواع ویزا اسلواکی همراه با امضای متقاضی

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• اصل پاسپورت و کپی از آن که تا سه ماه پس از تاریخ ویزا اعتبار داشته باشد

• تمامی ویزاهای قبلی شنگن و یا ویزاهای کشورهای معتبر اخذ شده به همراه کپی و مهرهای ورود و خروج

• نامه تمکن مالی و گردش شش ماه آخر سپرده بانکی

• اصل کارت ملی و شناسنامه و کپی از تمامی صفحات آن

• گواهی بازنشستگی

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان

• گواهی اشتغال به کار که برای صاحبان مشاغل شامل کارت بازرگانی و گواهی ثبت شرکت یا پروانه کسب می باشد، برای کارمندان و کارگران نیز شامل گواهی می شود که در آن تاریخ استخدام، سمت، میزان حقوق و مرخصی ذکر شده باشد، به همراه فیش حقوقی.

• بیمه مسافرتی با پوششی به مبلغ 30 هزار یورو برای هر فرد

• سند مالکیت به نام متقاضی (در صورت وجود)

• رزرو بلیط هواپیما به مقصد اسلواکی

• رزرو یکی از هتل های اسلواکی برای کل مدت اقامت در این کشور

دعوتنامه اسلواکی (در صورت وجود)

 

درج نظر