فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا ازبکستان
امتیاز 5 از 5 از بین 194 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا ازبکستان-

کشور ازبکستان در آسیای میانه واقع شده و پایتخت آن تاشکند است. این کشور در خشکی محصور شده و با کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و قزاقستان دارای مرز مشترک می باشد. از آنجایی که این کشور در آسیای مرکزی واقع شده، در نزدیکی جاده ابریشم بوده و از شهرهای باستانی و تاریخی از جمله سمرقند، بخارا، خیوه، ترمذ و شهر سبز که از مهمترین شهرهای این سرزمین هستند، تشکیل شده است.

جالب است بدانید که دو شهر بزرگ سمرقند و بخارا هنوز به زبان فارسی صحبت می کنند، که برای ایرانیان بسیار جذاب می باشد و در سفر خود به این شهرها می توانند راحت تر با مردم آن ارتباط برقرار کنند. مقامات ازبکستان اخیرا برای توسعه صنعت گردشگری در این کشور به 51 کشور دنیا، ویزای الکترونیکی آنلاین صادر می کند. همچنین شهروندان خارجی که سن زیر 16 سال داشته باشند، می توانند بدون نیاز به تهیه ویزا ازبکستان وارد این کشور شوند.

در گذشته برای دریافت ویزا ازبکستان باید مدارک رزرو هتل های ازبکستان به تعداد روزهای اقامت در این کشور ارائه می شد. اما به تازگی، پس از ورود به این کشور تا 48 ساعت فرصت دارید محل اقامت خود را به پلیس این کشور اعلام کنید. ویزا توریستی این کشور به صورت آنلاین هم صادر می شود و نیازی به مصاحبه حضوری در سفارت این کشور نمی باشد.

این کشور انواع ویزا ازبکستان را در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می دهد.

انواع ویزا ازبکستان عبارت است از:

• ویزای توریستی عادی و فوری ازبکستان

• ویزای تحصیلی ازبکستان

• ویزای کاری ازبکستان

• ویزای تجاری ازبکستان

• ویزای ترانزیت ازبکستان

 

ویزای توریستی عادی و فوری ازبکستان

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری ازبکستان را داشته باشند. به این منظور باید برای دریافت ویزای توریستی فوری یا عادی این کشور اقدام کنند. افرادی که برای ویزای فوری اقدام می کنند، باید هزینه بیشتری بپردازند. ویزای فوری ازبکستان در عرض یک هفته و ویزای عادی به مدت 3 تا 4 هفته کاری، صادر خواهد شد. این نوع ویزا ازبکستان قابل تمدید نمی باشد و پس از اتمام تاریخ ویزا باید به کشور خود بازگردید. با این نوع ویزا ازبکستان می توانید در بازه زمانی 90 روزه به مدت 30 روز در این کشور اقامت داشته باشید. هزینه این نوع ویزا با توجه به مدت زمان اقامت مسافران در این کشور تعیین می شود. مسافران در طول مدت اقامت خود در این کشور اجازه کار و یا تحصیل نخواهند داشت.

ویزای تحصیلی ازبکستان

افردی که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند، ابتدا باید پذیرش تحصیلی این کشور را از دانشگاه های ازبکستان دریافت کنند. برای این کار ابتدا باید رزومه تحصیلی خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال کرده و در صورت تایید نامه ای را که مبنی بر اجازه تحصیل در این دانشگاه ارسال می شود، به همراه سایر مدارک ویزا ازبکستان به سفارت خانه ازبکستان ارائه دهید.

ویزای کاری ازبکستان

برای دریافت این نوع ویزا ازبکستان، حتما باید رزومه تحصیلی و تجربه کاری منحصر به فردی داشته باشید. در این صورت می توانید نظر کارفرمایان ازبکستانی را برای استخدام در این کشور به خود جلب کنید. انجام این کار تا حدودی ساده به نظر می آید ولی در عمل دردسرهای مربوط به خود را دارد!

ویزای تجاری ازبکستان

این نوع ویزا برای تاجران و بازرگانانی صادر می شود که قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور را داشته باشند. این افراد می توانند با دریافت ویزای تجاری ازبکستان در بازه زمانی مشخص بارها به این کشور رفت و آمد داشته باشند. این افراد باید مدارک مربوط به ویزای تجاری را در اختیار سفارت این کشور قرار دهند. این نوع ویزا به مدت یک ماهه و سه ماهه مالتی صادر می شود، که صدور آن 5 تا 10 روز کاری زمان می برد.

ویزای ترانزیت ازبکستان

این نوع ویزا ازبکستان برای افرادی صادر می شود که برای مدت زمان کوتاهی برای سفر بعدی خود در این کشور اقامت خواهند داشت و پس از مدت زمان تعیین شده باید خاک این کشور را به مقصد دوم خود ترک کنند. متقاضی باید بلیط سفر بعدی و پاسپورت خود را برای این منظور به ماموران ارائه دهد. این نوع ویزا به صورت یک و چند بار ورود صادر می شود، که طی  3 تا 4 روز کاری زمان می برد.

 

مراحل دریافت ویزا ازبکستان

دولت ازبکستان به دو شکل ویزای این کشور را ارائه می دهد. یکی از آن ها ویزای الکترونیک می باشد، همانطور که پیش تر اعلام کردیم، این کشور ویزای الکترونیکی صادر می کند که باید سه روز قبل از سفر خود اقدام به دریافت آن کنید. البته این نکته قابل توجه می باشد، که ویزای الکترونیکی در حال حاضر برای ایرانیان قابل دسترس نمی باشد. این نوع ویزا ازبکستان 20 دلار هزینه دارد و با استفاده از آن می توانید به مدت یک ماه در این کشور اقامت داشته باشید، که تا سه ماه نیز اعتبار دارد.

ویزای گروهی ازبکستان نوع دیگر آن است، که باید بلیط هواپیمای ازبکستان به صورت کاروان و یا گروهی تهیه شود. تعداد اعضای این گروه باید بیشتر از 5 نفر باشد. 

در نهایت باید برای دریافت سایر ویزا های ازبکستان به سفارت خانه این کشور در تهران مراجعه کنید. برای دریافت آن باید فرم درخواست ویزا ازبکستان را دریافت کرده و به دقت پر کنید. پس از آن باید مدارک ویزا ازبکستان را تهیه کرده و در مصاحبه حضوری به سفارت ارائه دهید.

اقامت در ازبکستان بیشتر از زمان مجاز، غیر قانونی می باشد و طبق قانون، در صورت ارتکاب به آن مجازات خواهید شد. مجازات ها می تواند زندان و یا جریمه نقدی 1000 دلاری در نظر گرفته شود.

افرادی که قصد دارند با شهروندان ازبکستانی در این کشور  ازدواج کنند، به جای تهیه ویزای توریستی باید ویزای خصوصی تهیه کنند.

هزینه ویزای ازبکستان از 40 تا 250 دلار متغیر می باشد و بستگی به نوع ویزای متقاضی دارد. افراد می توانند دعوتنامه ازبکستان را از طرف یکی از دوستان و آشنایان خود در این کشور که شهروند می باشد، دریافت کنند. دعوت کننده می تواند هزینه های اقامت و مکان شخص را تضمین کند، که در این صورت باید مدارک تمکن مالی خود را به سفارت این کشور ارائه دهد. در غیر این صورت خودتان باید هزینه ها را تقبل کرده و گواهی توانایی مالی خود را برای پرداخت هزینه های اقامت در این کشور ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز ویزا ازبکستان برای هر کدام از انواع آن متفاوت می باشد، که باید به آن توجه کنید. در ادامه این مطلب به مدارک کلی آن، اشاره خواهیم کرد.

مدارک مورد نیاز ویزای ازبکستان عبارت است از:

• گذرنامه معتبر متقاضی که حداقل شش ماه اعتبار و دو صفحه خالی داشته باشد

• کپی از گذرنامه و شناسنامه و کارت ملی متقاضی

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• فرم درخواست ویزا ازبکستان به همراه دو نسخه کپی از آن

• دعوتنامه رسمی (در صورت لزوم)

• بلیط رفت و برگشت به یکی از فرودگاه های ازبکستان

• ارائه گواهی رزرو یکی از هتل های ازبکستان برای کل مدت اقامت در این کشور

• پرینت سه ماه آخر حساب بانکی با تایید و مهر بانک و به زبان انگلیسی

• مدارکی که نشان دهنده توانایی شما جهت پرداخت هزینه ها باشد

• گواهی اشتغال به کار

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان

• پرداخت تمامی هزینه های مربوط به ویزا ازبکستان

 

درج نظر