فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا نیوزلند
امتیاز 5 از 5 از بین 440 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا نیوزلند

کشور نیوزلند کشوری ثروتمند و توسعه یافته است که در صنعت گردشگری پیشرفت بسیار زیادی داشته و وجود جاذبه های گردشگری در این کشور و مجاورت آن با اقیانوس آرام این موقعیت را فراهم کرده است.

اگر به این کشور سفر می کنید، جدا از جاذبه های گردشگری، از طبیعت بکر و زیبای آن نیز می توانید لذت ببرید. این کشور دارای کوه های ناهموار، چراگاه های فراوان، فیورد های شیب دار، دریاچه بکر پر از ماهی قزل آلا، رودخانه های مواج ، سواحل زیبا، و مناطق آتشفشانی فعال است.

این کشور اجازه ورود را به صورت ویزا نیوزلند ارائه می دهد و آن را به صورت مهر و یا برچسب داخل گذرنامه متقاضی الصاق می کند. ویزا نیوزلند برای تمامی افراد واجد شرایط با اهداف مختلف سفر به این کشور، صادر می شود.

انواع ویزا نیوزلند عبارت است از:

• ویزای توریستی نیوزلند

• ویزای تحصیلی نیوزلند

• ویزای تجاری نیوزلند

• ویزای کاری نیوزلند

• ویزای ازدواج نیوزلند

• ویزای والدین نیوزلند

• ویزای پزشکی نیوزلند

 

ویزای توریستی نیوزلند

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری نیوزلند را داشته باشند. در مدت زمان اقامت در نیوزلند اجازه کار و یا تحصیل را نخواهید داشت و پس از اتمام اعتبار آن باید به کشور خود بازگردید. ویزای توریستی نیوزلند برای اقامت به مدت 3 ماه در این کشور صادر می شود. متقاضیان باید توانایی بازگشت خود به ایران را در صورت صدور ویزا نیوزلند ثابت کنند. این افراد می توانند سند ملکی، کار ثابت یا وابسته به دولت و یا داشتن حقوق بالا را به عنوان سندی برای بازگشت خود به کشور مبداء ارائه دهند. همچنین سفر اروپایی در گذشته و اخذ ویزای اروپا، می تواند سندی بر بازگشت وی به کشور خود باشد. 

مدارک مورد نیاز ویزا نیوزلند عبارت است از:

• تکمیل فرم درخواست ویزا (INZ 1017)

• اصل گذرنامه متقاضی که دارای شش ماه اعتبار باشد و تمامی ویزاهای قبلی کشورهای مختلف به همراه گذرنامه های قبلی الزامی می باشد

• دو قطعه عکس رنگی 4*6 و زمینه سفید

• ترجمه شناسنامه

• نامه دعوت به همراه کپی از تابعیت و یا آخرین وضعیت اقامتی شخص دعوت کننده

• ارائه بلیط رفت و برگشت هواپیما

• مدارکی برای اثبات توانایی مالی برای مدت زمان اقامت در این کشور و ریز صورت حساب بانکی سه تا شش ماه آخر

• تاییدیه رزرو یکی از هتل های نیوزلند

• تکمیل فرم ضمانت مالی  INZ 1025

• گواهی اشتغال به کار با ذکر مدت اشتغال، میزان حقوق دریافتی و تاییدیه مرخصی از کارفرما، در صورت خویش فرما بودن ارائه جواز کسب یا آگهی تاسیس الزامی می باشد.

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان

• ترجمه سند ازدواج

ویزای تحصیلی نیوزلند

ویزای تحصیلی برای افرادی صادر می شود که قصد ادامه تحصیل در این کشور را داشته باشند. متقاضیان ابتدا باید پذیرش تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه های نیوزلند و یا موسسات آموزشی این کشور دریافت کنند. برای این کار باید تمامی مدارک تحصیلی خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کرده و در صورت تایید، نامه ای را که مبنی بر اجازه تحصیل متقاضی در دانشگاه مورد نظر ارسال می شود را، به همراه سایر مدارک ویزا نیوزلند ارائه دهند. متقاضی برای تحصیل در این کشور باید بتواند توانایی مالی خود را جهت تامین هزینه های اقامت در این کشور ثابت کند. برای این امر باید مبلغی حدود 30 میلیون تومان در حساب بانکی خود داشته باشد و به مدت سه ماه از آن برداشتی انجام ندهد.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی نیوزلند عبارت است از:

• نامه پذیرش از دانشگاه و یا موسسه مورد پذیرش

• فرم درخواست ویزا

• مدارک تحصیلی و ریز نمرات متقاضی

• گواهی تمکن مالی

• در صورتی که بورسیه شده اید باید مدارک آن را ارائه دهید

• آزمایشات پزشکی و برگه پلیس چک الزامی می باشد

ویزای کاری نیوزلند

برخی مشاغل در این کشور با کمبود نیرو مواجه می باشد، که نیاز به جذب نیرو دارد. در صورتی که در این مشاغل تجربه کار داشته باشید، می توانید برای دریافت ویزای کاری نیوزلند اقدام کنید. پس از آن سفارت زمان مراجعه به وزارت خانه را ابلاغ می کند. با توجه به امتیاز شما، در اولویت دریافت ویزای کاری نیوزلند قرار می گیرید. توجه داشته باشید که سوابق کاری متقاضی باید دارای سوابق بیمه باشد.

برای دریافت این نوع ویزا باید شرایط زیر را داشته باشید:

• سن متقاضی کمتر از 56 سال باشد

• شما باید سلامت مورد نیاز را تامین کنید

• شغل مورد نظر شما باید در لیست مهارت ها باشد

• تحصیلات و درجه و یا گواهی اشتغال داشته باشید

• تجربه حداقل سه سال کار مرتبط و صلاحیت کار داشته باشید

• باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید

ویزای تجاری نیوزلند

افرادی که قصد سرمایه گذاری و توانایی انجام این کار داشته باشند و بخواهند در این کشور ایجاد کسب و کار کنند، می توانند برای دریافت ویزای تجاری نیوزلند اقدام کنند. این افراد ابتدا باید ثابت کنند، که در ایران دارای تجارت موفق می باشند. این تجارت باید دو سال سابقه داشته باشد و می تواند، فروشگاه، کارگاه، کارخانه، شرکت و یا دفتر باشد. تجارت مورد نظر باید دارای گردش مالی 500 میلیون تومان در سال و توانایی سرمایه گذاری به مبلغ حداقل 250 میلیون تومان باشد. این مبلغ باید جهت سرمایه گذاری به این کشور منتقل شود و به وسیله آن تجارت و کسب و کار راه اندازی شود. برای اخذ ویزای تجاری نیوزلند باید علاوه بر مدارک ویزا نیوزلند، کارت بازرگانی خود را نیز ارائه دهید.

ویزای کاری 9 ماهه نیوزلند (Silver fern) برای افراد واجد شرایط، فرصت مناسبی می باشد. اداره مهاجرت این کشور هر سال در تاریخ 27 آوریل این فرصت را برای متقاضیان ایجاد می کند. بر اساس این قانون هر سال 300 اجازه اقامت و کار در در نیوزلند به مدت 9 ماه داده می شود. از جمله شرایط کاری آن دارا بودن سن 20 تا 35 سال می باشد و تخصص و مهارتی است که بتوانید با استفاده از آن در این کشور به دنبال کار بگردید. همچنین باید به دولت نیوزلند ثابت کنید که توانایی پرداخت هزینه های مالی خود را در طول مدت اقامت خود دارید. شرایط دیگر دریافت این نوع ویزا نیوزلند سلامت کامل، عدم سوء سابقه، مدرک تحصیلی و مدرک زبان معتبر و ترجمه شده و سوابق کاری می باشد.

ویزای ازدواج نیوزلند

ویزای ازدواج این کشور برای افرادی صادر می شود، که قبل از ازدواج همسرشان شهروند این کشور باشند. در صورتی که بتوانند ثابت کنند که 12 ماه با یکدیگر زندگی می کنند و با یکدیگر رابطه دارند ویزای ازدواج صادر می شود.

ویزای والدین نیوزلند

این نوع ویزا برای والدینی صادر می شود که نیمی از فرزندانشان در این کشور زندگی می کنند و مقیم این کشور هستند. برای مثال اگر والدین دارای 5 فرزند باشند، باید 3 فرزند آن ها در این کشور اقامت داشته باشند. در صورتی که دارای دو فرزند باشند، باید یکی از آن ها در این کشور اقامت داشته باشد.

ویزای پزشکی نیوزلند

افرادی که قصد پیگیری درمان خود در این کشور را داشته باشند، می توانند برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنند. این افراد باید دارای مدارک معتبر پزشکی، با مهر و امضای تایید باشند. بیمار باید به همراه سایر مدارک ویزا نیوزلند، مدارکی را که ادامه درمان در این کشور را گواهی می کند، ارائه دهند. متقاضیانی که دارای شرایط ویژه می باشند، می توانند برای دریافت ویزای فوری نیوزلند اقدام کنند.

 

ویزای نیوزلند از لحاظ تعداد دفعات ورود به این کشور به انواع مختلفی تقسیم می شود که عبارت است از:

• ویزای یک بار ورود (Single) که به متقاضی اجازه یک بار ورود به این کشور را می دهد.

• ویزای چند بار ورود (Multiple) که به متقاضی اجازه می دهد، در مدت زمانی محدود چندین بار به این کشور وارد و از آن خارج شود.

 

مراحل اخذ ویزا نیوزلند

برای دریافت ویزای نیوزلند باید به سفارت این کشور که در تهران واقع شده است، مراجعه کنید. پس از تعیین ویزای مورد نظر خود باید فرم درخواست آن را به صورت آنلاین دریافت کنید. این فرم را باید به صورت کامل و بدون نقص پر کنید. پس از آن باید نسبت به دریافت وقت سفارت نیوزلند اقدام کنید.

لازم به ذکر است که تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد. پس از مراجعه به سفارت خانه نیوزلند باید مراحل مصاحبه و انگشت نگاری دیجیتالی را انجام دهید.

برای دریافت وقت سفارت نیوزلند دو راه خواهید داشت. هم به صورت آنلاین می توان اقدام کرد، که پس از تشکیل حساب کاربری، باید فرم آنلاین EOI را تکمیل و ارسال کنید. در این صورت باید هزینه را نیز به صورت آنلاین پرداخت کنید. همچنین می توانید این فرم را به صورت کاغذی دریافت کرده و ارسال کنید. این نوع، هزینه بیشتری دارد که می توانید از طریق کارت بانکی بپردازید.

توجه داشته باشید که در صورت رد درخواست ویزا نیوزلند هزینه پرداخت شده، پس داده نمی شود. در صورتی که پرداخت خود را در سفارت این کشور انجام می دهید، مبلغ پرداختی به یورو دریافت خواهد شد. لازم به ذکر است که هزینه ها را می توانید با مراجعه به حسابگر هزینه در سایت مهاجرت نیوزلند محاسبه کنید.

تمدید ویزا نیوزلند در موارد خاصی صورت می گیرد، که متقاضی باید دارای این شرایط باشد. اول این که فرد دارای ویزای سه ماهه نیوزلند، بتواند سفارت را قانع کند که به مدت زمان بیشتری برای حضور در این کشور نیاز دارد. این افراد باید فرم درخواست را پر کرده و ارسال کنند. همچنین از مدت زمان اعتبار پارسپورت شما سه ماه باقی مانده باشد. دوم اینکه، اگر ویزای شما از نوع تحقیقاتی است، باید دلیلی مبنی بر نیاز بیشتر شما به تحقیقات و پژوهش ارائه دهید. این کار را با مرکز تحقیقاتی و یا دانشگاه شما راحت تر انجام می شود.

نکته بسیار مهم این است که در سیستم ویزادهی نیوزلند باید امتیاز کافی را برای صلاحیت دریافت ویزای این کشور اخذ کنید. در صورتی که امتیاز شما بالای 100 باشد، واجد شرایط دریافت ویزا نیوزلند می باشید و در صورتی که دارای امتیاز بالاتر از 140 هستید، به صورت خودکار در اولویت رسیدگی به کارها قرار می گیرید. با توجه به سیستم حسابگر خودکار موجود در سایت سفارت این کشور نیز می توانید امتیاز خود را به راحتی محاسبه کنید.

 

درج نظر