فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا اندونزی
امتیاز 5 از 5 از بین 433 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا اندونزی

کشور اندونزی در نیمکره شرقی و در جنوب شرقی آسیا، در اقیانوس هند و دریاهای وابسته به آن واقع شده است که خط استوا از آن عبور می کند. به همین دلیل آب و هوای بسیار مطلوبی دارد، که سبب به وجود آمدن طبیعتی بکر و زیبا شده است و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

برای ورود به این کشور باید اجازه ورود را به صورت ویزا اندونزی دریافت کنید. اندونزی ویزای این کشور را برای تمام ایرانیانی که واجد شرایط هستند، صادر می کند. ویزا اندونزی بر اساس هدف شما از سفر به این کشور به انواع مختلفی تقسیم می شود.

ویزای اندونزی می تواند در دو نوع مختلف صادر شود:

ویزای فرودگاهی اندونزی که مسافر می تواند در بدو ورود به فرودگاه های اندونزی مهر ویزا را در گذرنامه خود دریافت کند. 

نوع دیگر آن ویزا معمولی می باشد، که به دلیل صادر نشدن ویزای فرودگاهی برای ایرانیان و برخی کشورهای دیگر، ناگزیر به استفاده از این نوع ویزا می باشند و باید برای دریافت این نوع ویزا اندونزی از دو هفته قبل به سفارت این کشور مراجعه کنند.

انواع ویزا اندونزی عبارت است از:

• ویزای توریستی اندونزی

• ویزای تجاری اندونزی

• ویزای کار اندونزی

• ویزای تحصیلی اندونزی

• ویزای خبرنگاری

• ویزای مقام های رسمی یا ویزای دیپلمات اندونزی

 

ویزای توریستی اندونزی

ویزای توریستی اندونزی برای افرادی صادر می شود، که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری اندونزی و بازدید از تفریحات این کشور را داشته باشند. با دریافت این نوع ویزا اندونزی اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را ندارید. این نوع ویزا بسیار مورد استقبال می باشد و برای دریافت آن باید از دو هفته قبل از تاریخ سفر خود به این کشور اقدام کنید. ویزای توریستی اندونزی دارای یک ماه اعتبار می باشد، که می توانید در این بازه زمانی به مدت 14 روز در این کشور حضور داشته باشید. این ویزا یک بار ورود می باشد و پس از خارج شدن از این کشور، در صورت نیاز به مسافرت به اندونزی، مجددا باید برای دریافت ویزا اندونزی اقدام کنید. این نوع ویزا قابل تمدید نمی باشد.

ویزای تجاری اندونزی

ویزای تجاری اندونزی برای افرادی صادر می شود، که قصد سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در این کشور را داشته باشند. همچنین تجار و بازرگانانی که قصد دارند با این کشور مراودات سیاسی داشته باشند نیز می توانند از این نوع ویزا استفاده کنند. این نوع ویزا شرایطی در اختیار متقاضیان قرار می دهد، که بتوانند در مدتی مشخص بارها به این کشور سفر کنند.

ویزای کار اندونزی

افرادی که قصد کار در این کشور را داشته باشند، می توانند برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنند. این افراد ابتدا باید تمامی مراحل مربوط به استخدام در این کشور، مصاحبه کتبی یا حضوری و دریافت اسپانسر یا شرکت و کارفرمای مورد نظر خود برای استخدام را پشت سر بگذارند. در این صورت باید نامه استخدامی و یا اجازه کار در شرکت های اندونزی که برای ایشان ایمیلی می شود را در اختیار سفارت این کشور قرار دهند.

ویزای تحصیلی اندونزی

افرادی که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند، می توانند برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنند. این نوع ویزا دارای شرایطی است که ابتدا باید آن را فراهم کنید. آن هم پذیرش تحصیلی این کشور از یکی از دانشگاه های اندونزی می باشد. متقاضیان می توانند با مکاتبه با یکی از دانشگاه های این کشور و ارسال رزومه تحصیلی خود، پذیرش دریافت کرده و مدارک آن را به سفارت این کشور ارائه دهید. دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود باید سریعا به کشور بازگردند.

ویزای خبرنگاری اندونزی

خبرنگاران رسانه ها و یا روزنامه های معتبر می توانند در صورت نیاز، برای تهیه خبر به کشورهای دیگر سفر کنند. در این صورت باید ویزا خبرنگاری دریافت کنند.

 

مراحل دریافت ویزا اندوزی

برای دریافت ویزا اندونزی باید با در دست داشتن مدارک ویزا اندونزی، به سفارت این کشور مراجعه کرده و پس از تحویل آن ها، رسیدی مبنی بر ارائه مدارک خود دریافت کنید. این رسید به منظور پیگیری های بعدی از روند مراحل ویزای شما ارائه می شود. توجه داشته باشید که هزینه ویزا اندونزی را نیز باید در همین زمان و به واحد پول دلار و نقدا بپردازید. پس از گذشت 10 روز می توانید با استفاده از رسید خود به سفارت مراجعه کنید تا در صورت صدور ویزا اندونزی، مهر آن را در پاسپورت خود دریافت کنید.

توجه داشته باشید که تمامی مدارک ارائه شده باید بدون نقص و به صورت کامل باشد، تا از دلایل رجکت ویزا اندونزی نشود. قیمت ویزای اندونزی با توجه به نرخ ارز متفاوت می باشد، هزینه ویزای توریستی عادی حدود 100 دلار، هزینه ویزای فوری و ویزای یک ماهه اندونزی 120 دلار و همچنین هزینه ویزای مالتی اندونزی (چند بار ورود) که بیشتر مورد استفاده تاجران و بازرگانان می باشد برابر با 590 دلار می باشد.

توجه داشته باشید که مدت زمان صدور ویزای توریستی اندونزی به مدت یک هفته تا ده روز کاری به طول می انجامد، اما اگر برای ویزای فوری اندونزی اقدام می کنید، می توانید پس از دو الی سه روز کاری ویزای مورد نظر خود را دریافت کنید.

این نکته نیز قابل توجه می باشد، که صدور ویزا اندونزی فاقد مصاحبه بوده و نیازی به حضور متقاضی ندارد. افرادی که بیشتر از تاریخ مشخص شده در ویزا اندونزی در این کشور اقامت داشته باشند، متاسفانه جریمه می شوند. جریمه هر روز اقامت بیشتر از مدت زمان مشخص شده که از طرف دولت این کشور اعلام شده است، برابر با 300 هزار روپیه می باشد.

افرادی که از طریق ازدواج اقدام به دریافت ویزا اندونزی کرده اند، باید مدارکی برای اثبات خویشاوندی با فرد مذکور ارائه دهند. همچنین برای سفر فرزندان باید مدارکی دال بر خویشاوندی (شناسنامه پدر) را ارائه دهید. 

فرزندانی که قصد سفر به این کشور به صورت انفرادی داشته باشند، باید رضایت نامه محضری پدر و مادر را در اختیار سفارت قرار دهند. در صورتیکه بخواهد با یکی از والدین سفر کند باید رضایت نامه، از یکی پدر یا مادر را ارائه دهد.

برای انواع ویزا اندونزی مدارک متفاوتی نیاز است، که باید به صورت کامل تهیه شده و در اختیار سفارت این کشور قرار گیرد. در ادامه مدارک مورد نیاز ویزا اندونزی را بیان خواهیم کرد.

مدارک مورد نیاز ویزا اندونزی عبارت است از:

• فرم درخواست ویزا مورد نظر که به صورت دقیق پر شده باشد

• اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضی به همراه کپی از اتمام صفحات آن

• دو قطعه عکس 4*3 رنگی و زمینه سفید

• اصل و کپی گذرنامه معتبر متقاضی که دارای شش ماه اعتبار باشد 

• گواهی تمکن مالی و پرینت از گردش حساب بانکی که باید بر روی سربرگ انگلیسی بانک و مهر شده به سفارت تحویل داده شود(گردش حساب بانکی باید به مبلغ 10 میلیون تومان برای هر نفر باشد)

• مدارک شغلی و موقعیت اجتماعی متقاضی که برای کارمندان شامل گواهی اشتغال به کار و آخرین فیش حقوقی می باشد. کسبه نیز باید جواز کسب و یا کارت بازرگانی خود را ارئه دهند. 

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان

• بلیط رفت و برگشت هواپیما

• گواهی رزرو یکی از هتل های اندونزی برای طول مدت اقامت در اندونزی

 

درج نظر