فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا گوام
امتیاز 5 از 5 از بین 256 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا گوام

گوام در اقیانوس آرام غربی واقع شده است و از مستعمره های آمریکا به شمار می رود. گوام بزرگترین جزیره از جزایر منطقه میکرونزی می باشد، که پس از گذشت سه چهارم از راه هاوایی به فیلیپین به این مکان زیبا می رسید. این کشور زیبا دارای جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد، که بسیاری از گردشگران را به خود جذب می کند.

گوام متعلق به کشور آمریکا می باشد که برای ورود به آن باید ویزا گوام را تهیه کنید. متاسفانه این کشور در ایران سفارت خانه ندارد. بنابراین افرادی که قصد سفر به این کشور را داشته باشند، باید به یکی از سفارت خانه های گوام در کشورهای اطراف از جمله عمان، امارات و ترکیه مراجعه کنند.

برای دریافت ویزا گوام باید به سفارت خانه این کشور مراجعه کرده و تمامی مراحل ویزای این کشور را طی کنید. این کشور ویزای گوام را برای تمامی افرادی که واجد شرایط باشند صادر می کند. بنابر هدف از سفر شما به گوام، ویزای این کشور به انواع مختلفی تقسیم می شود.

انواع ویزا گوام عبارت است از:

• ویزای توریستی گوام

• ویزای تجاری گوام

• ویزای کار گوام

• ویزای تحصیلی گوام

 

ویزای توریستی گوام

ویزای توریستی گوام برای گردشگرانی صادر می شود، که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری گوام را داشته باشند. این افراد هم می توانند از طریق تورهای گوام که توسط آژانس های مسافرتی برگزار می شود، به این کشور سفر کنند و هم اینکه شخصا برای دریافت ویزا گوام اقدام کنند. اگر این نوع ویزا را برای دیدار اقوام و بستگان خود در این کشور درخواست می دهید، باید حتما دعوتنامه گوام را دریافت کرده باشید.

ویزای تجاری گوام

این نوع ویزا گوام برای تاجران و بازرگانانی صادر می شود، که قصد مراودات تجاری با این کشور را داشته باشند. همچنین افرادی که قصد سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در این کشور را داشته باشند، باید ویزای تجاری این کشور را دریافت کنند. در این صورت می توانند ویزای بلند مدت گوام را که با استفاده از آن می توان در مدتی محدود چندین بار به این کشور رفت و آمد داشت، برخوردار شوند.

ویزای کار گوام

افرادی که قصد کار در این کشور را داشته باشند، می توانند برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنند. ویزای کار برای افرادی صادر می شود که بتوانند از طرف کارفرمایی از گوام دعوت به کار شده و اجازه کار در گوام را دریافت کرده باشند. در این صورت نامه ای مبنی بر همکاری ارسال خواهد شد، که می توان با استفاده از آن برای دریافت ویزای کار گوام اقدام کرد. به همراه این مدارک باید سایر مدارک ویزا کار این کشور را به سفارت این کشور ارائه دهید.

ویزای تحصیلی گوام

این نوع ویزا نیز برای تحصیل در این کشور صادر می شود. ابتدا باید پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه های گوام و یا موسسات آموزشی این کشور را دریافت کنید و تمامی اطلاعات تحصیلی خود را به همراه سایر مدارک ویزا گوام به سفارت این کشور ارائه دهید.

 

ویزای گوام همچنین از نظر تعداد دفعات ورود به خاک این کشور به انواع مختلفی از جمله Single  (یکبار ورود) که با استفاده از آن تنها یک بار اجازه ورود به گوام را داشته و Multiple (چندبار ورود) که با استفاده از آن می توانید در مدت زمان مشخصی، چندین بار به این کشور رفت و آمد کنید. این نوع ویزا بیشتر برای بازرگانان و تاجران مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت بلند مدت صادر می شود.

مراحل اخذ ویزا گوام

برای دریافت ویزا گوام ابتدا باید سفارت خانه ای که قصد مراجعه به آن را دارید، انتخاب کنید. پس از آن باید فرم درخواست ویزای مورد نظر خود را از سایت سفارت به صورت آنلاین دریافت کنید و آن را به دقت و به زبان انگلیسی پر کنید. توجه داشته باشید که باید در سایت سفارت مورد نظر خود ثبت نام کنید و تمامی مراحل اولیه را مو به مو در این سایت پیش ببرید. تمامی اطلاعات وارد شده در سایت باید به صورت دقیق انجام شود، زیرا پس از اتمام مراحل امکان تغییر در آن ها وجود ندارد. بعد از این مرحله باید وقت سفارت گوام را برای خود مشخص کنید. این کار را می توانید با توجه به روزها و تاریخی که سایت در اختیار شما قرار می دهد، انجام دهید.

پس از آن برای متقاضی کد پیگیری صادر می شود، که با استفاده از آن می توانید از تمامی مراحل اخذ ویزای خود آگاهی داشته باشید. متقاضیان محترم باید آگاه باشند که در طول این مدت باید تمامی مدارک ویزای مورد نظر خود را، بدون هیچ نقصی تهیه کنند. در این مورد مهم توصیه می کنیم که حتما از یاری متخصصان و کارشناسان مجرب در این زمینه استفاده کنید تا نقص در پرونده شما باعث رجکت ویزا گوام نشود.

مسافران پس از طی کردن مراحل و مصاحبه حضوری با دو نتیجه مثبت و یا منفی برای دریافت ویزای خود مواجه خواهند شد. در صورت تایید باید ویزای خود را برای الصاق ویزا گوام به سفارت این کشور ارسال کنید و یا مجددا برای ارائه آن سفر کنید. افرادی که می خواهند در هزینه ها و وقت خود صرفه جویی کنند، می توانند از خدمات پیکاپ ویزا گوام برای ارسال ویزای خود استفاده کرده و سریعتر به نتیجه برسند.

دعوتنامه گوام نیز یکی از مدارکی است که می تواند به روند اخذ ویزا گوام سرعت بخشیده و آن را ساده تر کند. دعوتنامه گوام حتما باید توسط یکی از شهروندان این کشور ارسال شود. فرد دعوت کننده، می تواند تمامی هزینه های اقامت وی را متقبل شده و مکان اقامت متقاضی را تضمین کند. برای اینکار باید تمامی مدارک و اطلاعات شخصی و همچنین مدارک تمکن مالی خود را در اختیار سفارت قرار دهد. در غیر این صورت فرد دعوت شونده خود باید تمامی این مدارک را در اختیار سفارت قرار دهد.

در مصاحبه حضوری خود در این کشور به دقت هدف از سفر خود را توضیح دهید و آن را به صورت کتبی نیز به همراه سایر مدارک ویزا گوام ارائه دهید.

مدارک ویزا گوام عبارت است از:

• پاسپورت معتبر متقاضی به همراه شش ماه اعتبار

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

دعوتنامه گوام (در صورت وجود)

• رزرو بلیط رفت و برگشت به یکی از فرودگاه های گوام

• فرم درخواست ویزا مورد نظر

• نامه تمکن مالی و گردش سه ماه آخر حساب بانکی که بر روی سر برگ انگلیسی بانک به زبان لاتین گرفته شده باشد و به تایید و مهر و امضای بانک رسیده باشد

• اطلاعات شخصی متقاضی

• کارت ملی و شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن

• سند مالکیت به نام متقاضی (در صورت وجود)

• گواهی شغلی که برای کارمندان شامل آخرین فیش حقوقی و نامه مرخصی در سازمان مورد نظر می باشد. برای صاحبان مشاغل شامل پروانه کسب و یا ثبت شرکت می شود. بازنشستگان نیز باید گواهی بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی خود را ارئه دهند.

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان

 

توجه داشته باشید که تمامی هزینه های اولیه بررسی مدارک باید از طریق سایت سفارت مورد نظر و به صورت آنلاین پرداخت شود. پس از آن باید هزینه صندوق سفارت و بررسی پرونده را حضوری و به صورت نقد، به واحد پول این کشور پرداخت کنید. توصیه می کنیم که برای سفر به این کشور حتما از سه ماه قبل درخواست ویزا گوام را ارسال کنید.

 

درج نظر