فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا تایلند
امتیاز 5 از 5 از بین 452 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا تایلند

تایلند دارای سواحل زیبا، جنگل های انبوه و آب و هوای گرمسیری بسیار لذت بخشی می باشد، که برای گذراندن تعطیلات بسیار مناسب است. این کشور در شبه جزیره هندوچین در جنوب شرقی آسیا واقع شده است و برای گردشگری بسیار مناسب می باشد.

در قوانین و مقررات تایلند، برای ورود به این کشور حتما باید ویزا تایلند تهیه شود و متقاضیان باید به سفارت این کشور در تهران مراجعه کنند. این کشور انواع ویزا تایلند را برای متقاضیان واجد شرایط صادر می کند.

انواع ویزا تایلند عبارت است از:

• ویزای توریستی تایلند

• ویزای کار تایلند

• ویزای تجاری تایلند

• ویزای تحصیلی تایلند

• ویزای ترانزیت تایلند

 

ویزای توریستی تایلند

این نوع ویزا برای افرادی داده می شود، که قصدشان از سفر به این کشور گردشگری و تفریح می باشد. سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه های گردشگری تایلند به آن سفر می کنند. برای دریافت ویزا توریستی تایلند نیازی به مصاحبه حضوری در سفارت این کشور نخواهید داشت و وقتی برای مصاحبه حضوری تعیین نمی شود. همچنین برای دریافت ویزای توریستی تایلند، می توانید به آژانس های مسافرتی معتبر مراجعه کنید. توجه داشته باشید که متقاضی برای دریافت این نوع ویزا حتما باید در ایران حضور داشته باشد. مدت اعتبار این نوع ویزا نیز سه ماه می باشد، که متقاضیان می توانند در بازه زمانی 180 روزه از آن استفاده کنند.

ویزای توریستی تایلند می تواند به صورت یک بار ورود که سه ماه اعتبار دارد و یا دوبار ورود که در هر بار ورود می توان به مدت 58 روز در این کشور حضور داشت و شش ماه نیز اعتبار دارد، صادر شود.

ویزای کار تایلند

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد کار در این کشور را داشته باشند. این افراد باید دارای تجربه خاص و یا توانایی در سرمایه گذاری در این کشور باشند. این افراد برای کار در این کشور ابتدا باید از کارفرمای تایلندی اجازه کار و استخدام را دریافت کنند و با در اختیار قرار دادن مدارک و قرارداد استخدام خود به سفارت این کشور برای دریافت ویزای کار این کشور اقدام کنند. این نامه به صورت دعوتنامه کار برای متقاضی کار در این کشور صادر می شود. وقتی که ویزای کاری به اتمام رسید، در صورت تمایل می توانید جهت تمدید آن اقدام کنید، تا در صورت تایید ادامه کار شما در این کشور صورت پذیرد.

ویزای تجاری تایلند

این نوع ویزا نیز برای افرادی صادر می شود، که قصد سرمایه گذاری و یا مراودات تجاری و واردات و صادرات از این کشور را داشته باشند. این افراد برای دریافت آن باید تمامی مدارک سرمایه گذاری و شراکت خود در این کشور را در اختیار سفارت قرار دهند.

ویزای تحصیلی تایلند

ویزای تحصیلی تایلند برای افرادی صادر می شود، که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند. این افراد ابتدا باید پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های تایلند را دریافت کرده و پس از تایید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند.

ویزای ترانزیت تایلند

این نوع از ویزا به افرادی داده می شود، که قصد دارند به کشور دوم سفر کنند و از فرودگاه های تایلند برای پرواز به مقصد دوم استفاده می کنند. در این صورت افراد اجازه حضور بیشتر از یک تا چند ساعت در فرودگاه این کشور را نخواهند داشت. این افراد باید اطلاعات پرواز و بلیط دوم خود را نیز در اختیار سفارت این کشور قرار دهند.

 

مراحل دریافت ویزا تایلند

برای دریافت ویزا تایلند ابتدا باید بر اساس هدف سفر خود به این کشور ویزای مورد نظر را انتخاب کنید. سپس باید فرم درخواست ویزا مورد نظر خود را به صوت آنلاین و از سایت سفارت این کشور دریافت کرده و آن را با دقت پر کنید. پس از آن برای ویزاهایی که باید وقت ملاقات حضوری دریافت گردد (به استثناء ویزا توریستی تایلند) از طریق سایت سفارت و یا به صورت حضوری، اقدام کنید. سفارت خانه تایلند در تهران واقع شده است و متقاضیان می توانند برای انجام امور ویزای خود به آن مراجعه کنند. توجه داشته باشید که سفارت این کشور در روزهای جمعه و شنبه تعطیل می باشد. 

تمامی مدراک ویزای تایلند باید در روز مصاحبه به افسر پرونده تحویل داده شود تا پس از بررسی های لازم، تایید و یا عدم تایید آن اعلام شود. همچنین هزینه ویزا نیز باید در همین موقع و به صورت نقد پرداخت شود. هزینه ویزا توریستی یک ماهه تایلند برای هر فرد حدود 220 هزار تومان و برای ویزای توریستی فوری باید حدود 240 هزار تومان پرداخت کرد. همچنین هزینه ویزای توریستی یک بار ورود 35 یورو، ویزای تجاری یک بار ورود حدود 60 یورو، ویزای تجاری چندبار ورود 140 یورو و ویزای گذر (ترانزیت) نیز 25 یورو می باشد. این هزینه ها غیر قابل بازگشت می باشد.

مدت زمان صدور ویزا نیز به نوع ویزای درخواستی بستگی دارد. صدور ویزای یک ماهه عادی تایلند، حدودا یک هفته تا 10 روز کاری به طول می انجامد. برای دریافت سایر ویزاهای تایلند نیز توصیه می کنیم، حدود یک ماه قبل از تاریخ سفر خود به این کشور اقدام کنید.

نکته قابل توجه این است که آژانس های مسافرتی تنها برای اتباع ایرانی که قصد دریافت ویزا توریستی تایلند را دارند می توانند خدمات رسانی کنند و برای دریافت سایر انواع ویزا متقاضی باید شخصا به سفارت مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که پاسپورت حتما باید دارای حداقل یک صفحه خالی بوده و به هیچ عنوان پاره و یا مخدوش نشده باشد. دقت کنید که اگر تاریخ 29 فوریه در گذرنامه قید شده باشد، باید چک شود که آن سال کبیسه است یا خیر!

برای انواع ویزا تایلند باید مدارک مربوط به خود را تهیه کنید. در ادامه این مطلب به مدارک کلی که برای دریافت ویزا تایلند به آن نیاز دارید، اشاره خواهیم کرد.

مدارک مورد نیاز ویزا تایلند عبارت است از:

• اصل پاسپورت متقاضی که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد

• کپی از گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی متقاضی

• اصل فرم درخواست ویزا مورد نظر که به دقیق پر شده باشد

• یک قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• بلیط رفت و برگشت به یکی از فرودگاه های تایلند

• رزرو یکی از هتل های تایلند برای کل مدت اقامت در این کشور

• بیمه نامه مسافرتی

• ارائه گواهی تمکن مالی به میزان حداقل مبلغ اعلامی سفارت که باید با تایید و مهر و امضا باشد

• دعوتنامه تایلند (درصورت وجود)

 

 

درج نظر